  • Data: 2011-06-17 15:49:51
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:itf5fb$e7k$...@i...gazeta.pl... Użytkownik "Irek N."
    ><j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości Opona będzie miała
    >praktycznie taki sam obwód.
    (...)
    >nie wiem czy czytasz cały wątek, czy tylko fragment, wiec przypomne
    >jedną dość istotną rzecz - częsc samochodów bada cisnienie w oponach
    >na podstawie odczytów z czujników ABS, które mierzą ... spadki
    >prędkości poszczególnych kół... wiec nie ma co teoretyzować tylko po
    >prostu przyjąc do wiadomości.

    Tylko nie wiesz jakie to sa roznice.
    Opona wbrew pozorom nie jest z gumy, tylko ze stali, wlokien
    organicznych lub sztucznych i wplyw cisnienia na obwod jest niewielki.
    Ale jest.
    Nie na tyle duzy zeby jakos znaczaco podniesc mandat, choc oczywiscie
    79 a 81 robi roznice.

    Natomiast tu juz zeszlo na flaka kompletnego, i sprawa jest ciekawa -
    bo obwod opony nadal sie nie zmienil proporcjonalnie do promienia. W
    efekcie musialoby byc tak ze np bieznik opony zrobil 9 obrotow, a
    felga 10. Wiec moze nie ma sie co dziwic ze po kawalku boki opony sa
    mocno zuzyte.

    J.