-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!postnews.google.com!v2g2000vbb.googlegroups.com!not-for-mail
From: Bart z Uc <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: jak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?
Date: Tue, 6 Oct 2009 02:55:16 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 58
Message-ID: <6...@v...googlegroups.com>
References: <haanaq$5h9$1@inews.gazeta.pl>
<d...@p...googlegroups.com>
<hab7dp$6q2$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<5...@v...googlegroups.com>
<hac9js$klj$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hacg22$jvv$1@news.onet.pl>
<hacjls$64b$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hacjro$1ma$1@news.onet.pl>
<hactgs$7lq$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hadml2$cad$1@news.onet.pl>
<haf1a5$nqd$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.10.87.205
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1254822916 31084 127.0.0.1 (6 Oct 2009 09:55:16 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Oct 2009 09:55:16 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v2g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=83.10.87.205;
posting-account=ymROEQoAAAAZKNH8g_BNYunh3kw-i8m2
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
3.0.30618),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:611689
[ ukryj nagłówki ]On 6 Paź, 11:06, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
> No dobra, żeby oddać sprawiedliwość ze 2 razy na sezon można na
> głównych ulicach zobaczyć kogoś, kto ładnie ciągnie na balansie,
> zmienia biegi, a nawet i pasy, sunąc elegancko od świateł do świateł i
> widać że to głównie odległość między nimi ograniczyła długość
> przejazdu. Ale patrząc na ilość pozostałych, używających tylko
> brutalnej mocy, to ten pierwszy jest pewnie znacznie mniej przyjemnym
> sposobem.
ok, to trochę bardziej merytorycznie... nie moc a moment, rozkład mas
i geometria podwozia motocykla grają tu dość znaczące role. Po to
zmienia się zębatkę na "pizzę" z tyłu, żeby sobie ten moment przy
niskich obrotach wału podnieść (ale taki motocykl do jazdy po ulicy
się nie nadaje - pierwsze 3 biegi są nie do użycia, jazda zaczyna się
od 4ki w górę...). Balans ciałem w przód i tył, na boki, korekty gazem
ot i cała sztuka... do tego dobór odpowiedniego biegu (na seryjnych
przełożeniach) i prędkości jazdy w połączeniu z wychyleniem motocykla
w pion - to w zasadzie najważniejsze. Jasne, można spokojnie przepinać
z kołem w górze do trójki, tylko wtedy masz już klasyczne power-
wheelie i prędkości na gumie _spokojnie_ dochodzą do 200km/h (uwaga na
podmuchy wiatru...we wszystkich kierunkach - strasznie buja) ale można
i spokojnie ruszyć sobie niczym dziadzia z jedynki, delikatnie unieść
gazem przód, nie wysoko, nie nerwowo, przepiąc na dwójkę, podnieść
moto bardziej do pionu i powoli, w okolicach 70-100 jechać sobie, póki
się droga nie skończy/warunki się nie zmienią... pion kontrolujesz
sobą, znaczy balansem i gazem, czasem lekko go tłumiąc tylnym heblem
(do standing wheelie przydaje się wtedy druga pompa i klamka na
kierownicy i drugi zacisk, ale to konieczne tylko wówczas, gdy
zaczynasz biegać po podnóżkach pasażera i siedzeniu) a kierunek jazdy
kontrolujesz lekkimi wychyleniami ciała na boki, możesz zmieniać pasy,
wjeżdżać na gumie między wyprzedzane auta (;-D) a na koniec, ładnie
trzeba odstawić przód na asfalt - szczytem rzezi jest poprostu
walnięcie przodem o asfalt/podłoże, w zasadzie tu też balans ciałem,
delikatne podciągnięcie kiery na siebie, czy też dodanie lekko gazu na
10-20 cm przed nawierzchnią (tylko to w przypadku zarzynania po
obrotach na gumie nie jest już możliwe...) i odstawiając przednie koło
puszczasz piekny niebieski śmierdzący dymek z przedniej opony (wbrew
obiegowym opiniom - od gumowania zżera też przód całkiem pokaźnie)
ech... piękna sprawa ;-)
Bart
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.09 09:58 Jarecki [KenLee]
- 06.10.09 09:58 de Fresz
- 06.10.09 10:05 Kamil Nowak 'Amil
- 06.10.09 10:23 Arni
- 06.10.09 10:33 Bart z Uc
- 06.10.09 10:51 KJ Siła Słów
- 06.10.09 11:37 Ditron
- 06.10.09 11:39 Leszek Karlik
- 06.10.09 11:45 gildor
- 06.10.09 11:50 Jarecki [KenLee]
- 06.10.09 11:53 Ditron
- 06.10.09 11:57 gildor
- 06.10.09 11:58 Bart z Uc
- 06.10.09 12:01 de Fresz
- 06.10.09 12:01 Bart z Uc
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=