-
Data: 2009-10-06 09:55:16
Temat: Re: jak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?
Od: Bart z Uc <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 6 Paź, 11:06, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
> No dobra, żeby oddać sprawiedliwość ze 2 razy na sezon można na
> głównych ulicach zobaczyć kogoś, kto ładnie ciągnie na balansie,
> zmienia biegi, a nawet i pasy, sunąc elegancko od świateł do świateł i
> widać że to głównie odległość między nimi ograniczyła długość
> przejazdu. Ale patrząc na ilość pozostałych, używających tylko
> brutalnej mocy, to ten pierwszy jest pewnie znacznie mniej przyjemnym
> sposobem.
ok, to trochę bardziej merytorycznie... nie moc a moment, rozkład mas
i geometria podwozia motocykla grają tu dość znaczące role. Po to
zmienia się zębatkę na "pizzę" z tyłu, żeby sobie ten moment przy
niskich obrotach wału podnieść (ale taki motocykl do jazdy po ulicy
się nie nadaje - pierwsze 3 biegi są nie do użycia, jazda zaczyna się
od 4ki w górę...). Balans ciałem w przód i tył, na boki, korekty gazem
ot i cała sztuka... do tego dobór odpowiedniego biegu (na seryjnych
przełożeniach) i prędkości jazdy w połączeniu z wychyleniem motocykla
w pion - to w zasadzie najważniejsze. Jasne, można spokojnie przepinać
z kołem w górze do trójki, tylko wtedy masz już klasyczne power-
wheelie i prędkości na gumie _spokojnie_ dochodzą do 200km/h (uwaga na
podmuchy wiatru...we wszystkich kierunkach - strasznie buja) ale można
i spokojnie ruszyć sobie niczym dziadzia z jedynki, delikatnie unieść
gazem przód, nie wysoko, nie nerwowo, przepiąc na dwójkę, podnieść
moto bardziej do pionu i powoli, w okolicach 70-100 jechać sobie, póki
się droga nie skończy/warunki się nie zmienią... pion kontrolujesz
sobą, znaczy balansem i gazem, czasem lekko go tłumiąc tylnym heblem
(do standing wheelie przydaje się wtedy druga pompa i klamka na
kierownicy i drugi zacisk, ale to konieczne tylko wówczas, gdy
zaczynasz biegać po podnóżkach pasażera i siedzeniu) a kierunek jazdy
kontrolujesz lekkimi wychyleniami ciała na boki, możesz zmieniać pasy,
wjeżdżać na gumie między wyprzedzane auta (;-D) a na koniec, ładnie
trzeba odstawić przód na asfalt - szczytem rzezi jest poprostu
walnięcie przodem o asfalt/podłoże, w zasadzie tu też balans ciałem,
delikatne podciągnięcie kiery na siebie, czy też dodanie lekko gazu na
10-20 cm przed nawierzchnią (tylko to w przypadku zarzynania po
obrotach na gumie nie jest już możliwe...) i odstawiając przednie koło
puszczasz piekny niebieski śmierdzący dymek z przedniej opony (wbrew
obiegowym opiniom - od gumowania zżera też przód całkiem pokaźnie)
ech... piękna sprawa ;-)
Bart
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.09 09:58 Jarecki [KenLee]
- 06.10.09 09:58 de Fresz
- 06.10.09 10:05 Kamil Nowak 'Amil
- 06.10.09 10:23 Arni
- 06.10.09 10:33 Bart z Uc
- 06.10.09 10:51 KJ Siła Słów
- 06.10.09 11:37 Ditron
- 06.10.09 11:39 Leszek Karlik
- 06.10.09 11:45 gildor
- 06.10.09 11:50 Jarecki [KenLee]
- 06.10.09 11:53 Ditron
- 06.10.09 11:57 gildor
- 06.10.09 11:58 Bart z Uc
- 06.10.09 12:01 de Fresz
- 06.10.09 12:01 Bart z Uc
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=