eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklejak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?Re: jak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?
  • Data: 2009-10-05 21:53:34
    Temat: Re: jak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?
    Od: Bart z Uc <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 5 Paź, 18:57, "mzmich88" <U...@p...fm> wrote:
    > Cos mi chodzi ten stelaz kolo
    > glowy - jutro zrobie szkic - moze sie cos dorobi. Gdybyscie mieli jakies
    > jakis pomysl na szybka bezpieczna nauke - jakies porade - czekam na info,
    ten stelaż, to nie jest chyba najlepszy pomysł - po pierwsze primo,
    nigdy nie nauczysz się balansu i zrównoważonego wychyłu w pion, bo
    zawsze gdzieś w podświadomosci będziesz miał przebłysk "ech, jakby co,
    mam stelaż" , po drugie secundo, w większości wypadków zawadzenie
    stelażem o glebę, jadąc w pionie przy większej prędkości, skończy się
    wychyłem motocykla na bok i glebą, bo odbijesz się tymże stelażem od
    podłoża. Nie patrz tu na stunterów, bo im ten stelaż służy do zupełnie
    czego innego - wkładanie stopy przy cyrklach na gumie, ewentualnie
    statyczny burn-out w pionie... Tobie się nie przyda. Poza tym, jeśli
    mowa o enduro jaką długość stelaża chcesz przyjąć i kąt jego
    wychyłu? ... używając tegoż na asfalcie, możesz przyjąć, że
    powierzchnia jest równa i nie ma uskoków, wgłębień, górek... a w
    terenie/na miękkim? jak? idziesz na kapciu po pofałdowanej,
    niejednokrotnie miękkniej powierzchni, i chcesz walić tym stelażem raz
    po raz o podłoże pionując bike'a? ok, ale to wymaga więcej wprawy, niż
    sama jazda na gumie bez stelaża, bo inaczej, patrz wyżej, wywalisz się
    z pionu na bok.

    Poczytaj jeszcze raz uważnie podpowiedź Ken'aLee, mądrze Cię Kolega
    kieruje, zacznij na czymś w miarę równym i trawiastym, nie za twardym
    (upadek) i nie za miękkim (wyrwanie motocykla do pionu mozliwie bez
    buksowania koła), zaczynaj z dwójki i balansuj ciałem, nie wiem czy
    chcesz wyrywać na kapcia stojąc czy siedząc, to podobne, ale ciut
    odmienne techniki, nie wiem czy chcesz stawiać z gazu czy strzelać z
    klamki sprzęgła (to zupełnie dwie różne bajki i dwa różne zachowania
    motocykla...) , w enduraku próbuj wykorzystać moment odbijania
    przedniego zawieszenia i lekko pociągać kierownicę w kierunku klatki
    piersiowej w momencie odwijania rolgazu/strzału z klamki... a później
    balans, balans, balans... i masa korekt gazem i nachylaniem tułowia
    względem motocykla... z jedynki na początku będzie szybciej i
    gwałtowniej, ale za to krócej i da szybszy efekt żabich skoków, z
    dwójki łagodniej i dłużej, za to prędkości i siły wychylające będą
    wyższe... tak jak pisze KenLee - ćwiczyć, ćwiczyć, jeszcze raz
    ćwiczyć... i jeśli naprawdę chcesz, nauczysz się :-) Powodzenia!

    Bart z Uc aka dreeechu
    cb1000r
    trx700xx

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: