eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2011-09-01 17:26:03
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-09-01 16:52, Przemysław Czaja pisze:
    > Moje obecne auto to chyba 16 kolejne i jakoś nigdy przed jazdą nie
    > wpadło mi do głowy studiowanie wykresów mocy silnika który w nim siedzi
    > - czy już powariowaliście?

    Bez zrozumienia co ma wpływ na przyspieszenie nie nauczy się dobrze
    przyspieszać. Jak nauczy się odczytywać wykresy mocy i momentu to będzie
    wiedział kiedy jego silnik "pcha" auto najmocniej. Wtedy pozostanie
    tylko zrozumieć działanie skrzyni biegów i już można wyciskać 100% z
    każdego silnika "na wyczucie" ;)


  • 12. Data: 2011-09-01 17:35:48
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-08-31 18:06, Bydlę pisze:
    > On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <p...@W...gazeta.pl> said:
    >
    >> j.w., jak optymalnie jechać dieslem pod wzgledem dynamiki i spalania?
    >
    > Zasady są dokładnie takie same jak w benzynowych.
    > ;>
    >
    >
    >
    Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
    odmienia) moment i jego maks. już w dolnych obrotach pod względem
    ekonomii należy trzymać się niskich obrotów (tzn. dolnej krawędzi mom.
    maks.), czyli inaczej niż w benz. Przyśpieszać można zatem spokojniej.

    Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale
    najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks.


  • 13. Data: 2011-09-01 17:59:29
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-01 17:35:48 +0200, Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> said:

    > W dniu 2011-08-31 18:06, Bydlę pisze:
    >> On 2011-08-31 15:40:32 +0200, "proaga" <p...@W...gazeta.pl> said:
    >>
    >>> j.w., jak optymalnie jechać dieslem pod wzgledem dynamiki i spalania?
    >>
    >> Zasady są dokładnie takie same jak w benzynowych.
    >> ;>
    >>
    >>
    >>
    > Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
    > odmienia) moment i jego maks. już w dolnych obrotach


    I dlatego właśnie jeżdzimy - co do zasady! - tak samo!
    To nie oznacza wciskania gazu na 5 cm na 6 sekund, tylko korzystanie z
    mocy i momentu silnika oraz z właściwych przełożeń.
    Jedyne, co można podpowiedzieć komuś, kto nie zna się na prowadzeniu
    samochodów i nie myśli zbyt dobrze, to to, że w dieslach nie redukuje
    się tak często biegów, gdy się chce przyspieszyć.
    Ale to wyczuje każdy sprawny kierowca, jeśli przeoczy podczas
    zapoznawania się z nowym pojazdem.



    > pod względem ekonomii należy trzymać się niskich obrotów

    Nie, nie niskich, a właściwych - niskie obroty często dają wyższe
    spalanie, bo moment uciekł kierowcy - wystarczy wskaźnik chwilowego
    spalania, by się przekonać, że często wyższy bieg i obroty w zakresie
    maksymalnego momentu obrotowego dają niższe spalanie, niż niskie obroty
    na wysokim biegu, przy jeździe z taką samą prędkością.

    > (tzn. dolnej krawędzi mom. maks.), czyli inaczej niż w benz.
    > Przyśpieszać można zatem spokojniej.

    ?
    Ja zawsze przyspieszam spokojnie - nie denerwuję się nic, a nic.
    :-)))



    > Pod względem dynamiki, w zależności od charakterystyki i przełożeń, ale
    > najlepiej nie opuszczać zakresu mom. maks.

    Czyli tak samo jak w benzynowych.
    :-)




    --
    Bydlę


  • 14. Data: 2011-09-01 18:03:27
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Excite,

    Thursday, September 1, 2011, 5:26:03 PM, you wrote:

    >> Moje obecne auto to chyba 16 kolejne i jakoś nigdy przed jazdą nie
    >> wpadło mi do głowy studiowanie wykresów mocy silnika który w nim siedzi
    >> - czy już powariowaliście?
    > Bez zrozumienia co ma wpływ na przyspieszenie nie nauczy się dobrze
    > przyspieszać. Jak nauczy się odczytywać wykresy mocy i momentu to będzie
    > wiedział kiedy jego silnik "pcha" auto najmocniej. Wtedy pozostanie
    > tylko zrozumieć działanie skrzyni biegów i już można wyciskać 100% z
    > każdego silnika "na wyczucie" ;)

    Nie na niskich biegach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 15. Data: 2011-09-01 20:10:52
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-01, Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> wrote:

    > Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
    > odmienia)

    Trywialnie: bardziej płaski.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 16. Data: 2011-09-01 20:18:04
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"

    >> Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
    >> odmienia)
    >
    > Trywialnie: bardziej płaski.

    czyli płaściejszy ;-)


  • 17. Data: 2011-09-01 21:19:41
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Sep 2011 20:18:04 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    >>> Chyba jednak nie, ze względu na płaszczczy (nie wiem jak to się
    >>> odmienia)
    >>
    >> Trywialnie: bardziej płaski.
    >
    > czyli płaściejszy ;-)

    Ekchm... ;)

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 18. Data: 2011-09-02 14:55:08
    Temat: Re: jak najlepiej przyśpieszać dieslem?
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-01 17:59, Bydlę pisze:
    > On 2011-09-01 17:35:48 +0200, Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
    >
    > Nie, nie niskich, a właściwych - niskie obroty często dają wyższe
    > spalanie, bo moment uciekł kierowcy - wystarczy wskaźnik chwilowego
    > spalania, by się przekonać, że często wyższy bieg i obroty w zakresie
    > maksymalnego momentu obrotowego dają niższe spalanie, niż niskie obroty
    > na wysokim biegu, przy jeździe z taką samą prędkością.
    >

    No to ustalmy: jeżeli moment maks. jest stały w zakresie 1750 - 2800
    rpm, to ekonomiczniej będzie na 1750 obr. bo:
    - opory wewn. silnika są mniejsze,
    - opory zewn. (jeśli mówimy o tym samym biegu, czyli przy niższych rpm =
    niższa prędkość) są mniejsze.

    W benzynówkach ta kwestia jest nieco bardziej skomplikowana (czyli
    trudniej określić jak przyśpieszać i jaka prędkość optymalna i na jakim
    biegu) gdyz moment ma charakter pikowy.


strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: