  • 21. Data: 2009-09-14 15:30:34
    Temat: Re: jak na szybko przetestowac Tamrona 17-50/2.8
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > To ma jakies logiczne uzasadnienie?
    >
    > Bo niespecjalnie umiem sie domyslic czemu barwa swiatla mialaby miec
    > wplyw na dzialanie AF-a...

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to fakt, że po drodze do czujnika AF
    jest lustro, o niezerowej grubości szybki, a więc potencjalnie
    powodujące dyspersję chromatyczną przy odbiciu. Jeżeli tego nie
    skompensujemy, dostaniemy zmienną w funkcji długości fali długość drogi
    do czujnika AF. W takiej sytuacji kalibracja AF może być precyzyjna
    tylko dla jednej długości fali światła. Dla innych będzie rozjazd.

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2009-09-14 15:30:57
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> napisał w wiadomości
    > No i jeszcze jedno - postaraj sie kartke polozyc w swietle slonecznym,
    > przy
    > oknie (np. na parapecie) i nie za daleko od obiektywu.

    I oprócz tego postaraj się sfotografować coś z odległości przynajmniej kilku
    metrów. Testy na minimalnej odległości są często mało przydatne, bo błędy
    ostrzenia mogą zmieniać się w zależności od odległości.

    --
    Lol

  • 23. Data: 2009-09-15 06:43:47
    Od: h...@p...onett.pl

    XX YY <f...@g...com> wrote:

    >ocene jakijekolwiek jakosci za pomoca wbudowanego monitora mozesz
    >zapomniec.
    >wszystkie testy jakie bys nie robil jesli wyniki bedziesz ocenial na
    >displayu aparatu moezsz zapomniec sa iluzoryczne.
    >dokladnie taki sam test robilem w zaprzyjaznionym sklepie jakis czas
    >temu na c40d pisze wiec z empirii.

    Wiem, lcd w 40d raczej nie nalezy do elity (lekko mowiac)
    Ale sam aparat poza tym mi sie podoba wiec jakos to znosze :|

    >ocenial bedziesz nie tylko jak ten obiektyw ostrzy , ale jak wogole
    >rysuje na calej powierzchni - tym bardziej test na taka tablice w
    >centrume nie bardzo ma sens.

    A co moze byc dodatkowo zle? Ze np. jakas czesc kadru mydli?

    >Najwazniejsze to ocena na kompie.
    >natychmioast ocenisz gdzie przypada maximum ostrosci i czy wystepuja
    >ona rownomiernie na calej powierzchni.
    >na diplayu aparatu tego sie nie da zdrobic.

    [...]

    Bede z netbookiem, wiec zobacze jak to wyglada na wiekszym
    lcd. Dzieki za porady.

    PP

  • 24. Data: 2009-09-15 06:44:58
    Od: h...@p...onett.pl

    Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

    >To powiedz mi misiu skad bedziesz wiedzial na ktory punkt tablicy
    >rejestracyjnej, znaku drogowego albo opakowania zlapal ostrosc aparat?

    A gdybym ostrzyl zawsze np. na pierwszy znak tablicy rej.? Potem bede zawsze wiedzial
    i pamietal,
    na co lapalem ostrosc (nawet, jak zrobie duzo zdjec testowych).

    PP

  • 25. Data: 2009-09-15 06:49:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > qrcze nawez mnie rozbolaly oczy
    >
    > nigdy w zyciu do tej nie napisalem warzne w ten sposob
    >
    > wazne jak waga g sie wymiania na z z kropka gdyby ktos watpil ze
    > nie wiedzialem.

    "qrcze" - tu tez jest blad, wiesz o tym?
    "nawez" - co to?
    "nigdy w zyciu do tej nie napisalem warzne w ten sposob" - czegos tu
    brakuje...
    Interpunkcja lezy na calej linii :-/

    Pozdr.

  • 26. Data: 2009-09-15 06:52:55
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A gdybym ostrzyl zawsze np. na pierwszy znak tablicy rej.? Potem bede
    > zawsze wiedzial i pamietal,
    > na co lapalem ostrosc (nawet, jak zrobie duzo zdjec testowych).

    Ale przy jakich parametrach ekspozycji?
    Jaka odleglosc od tego auta?
    Cos mi sie wydaje, zes zupelnie oderwany od praktyki.
    Ktos polecil Ci zrobienie zdjec planszy testowej - zrob je ze statywu
    zarowno w sklepie jak i w swietle dziennym. Bedziesz mial odpowiedz.
    Zdjecia mozesz sobie ocenic na swoim kompie przeciez.

    Pozdr.

  • 27. Data: 2009-09-15 07:31:27
    Od: h...@p...onett.pl

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    >Ale przy jakich parametrach ekspozycji?
    >Jaka odleglosc od tego auta?

    Wiesz, te same pytania mozna zadac przy robieniu zdjec planszy.
    I odpowiedzi moga byc takie same, wiec nie rozumiem co za roznica?

    PP

  • 28. Data: 2009-09-15 07:48:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Wiesz, te same pytania mozna zadac przy robieniu zdjec planszy.
    > I odpowiedzi moga byc takie same, wiec nie rozumiem co za roznica?

    Ten obiektyw jest szeroki. Jaka bedzie glebia na zdjeciu rejestracji z kilku
    metrow nawet pod katem? Pytanie retoryczne...

  • 29. Data: 2009-09-15 08:00:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    quent napisał(a):

    > Ten obiektyw jest szeroki. Jaka bedzie glebia na zdjeciu rejestracji z
    > kilku metrow nawet pod katem? Pytanie retoryczne...

    Zdarzało mi się przy szerokim kącie (18mm na cropie) nie trafiać
    ostrością w nieskończoność i było to widać na zdjęciach.

    --
    Mirek

  • 30. Data: 2009-09-15 08:15:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Zdarzało mi się przy szerokim kącie (18mm na cropie) nie trafiać
    > ostrością w nieskończoność i było to widać na zdjęciach.

    Mirek... tu chodzi o test czy ten obiektyw ma tendecje BF czy FF.
    Pozdr.