  • 21. Data: 2009-06-02 21:40:48
    Temat: Re: internet za granica
    Od: "stab" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości
    news:1wxkgi08ezv80$.5lji6rjx7y2n.dlg@40tude.net...

    > No widzisz - a my omawiamy przypadek korzystania z roamingu danych :)

    jezeli:
    a. nie jestes wlascicielem Microsoftu
    b. nie zarabiasz duuuuuzej kasy na korzystanie z roamingu

    to raczej wole korzystac z kawiarenek :)

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-06-02 23:17:20
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

    > No widzisz - a my omawiamy przypadek korzystania z roamingu danych :)

    Roaming danych moze byc tani w przypadku Blackberry (taki troche odpowiednik
    iPhone'a tylko skierowany glownie do korporacji - przynajmniej w Europie).
    Tylko sama usluga Blackberry jest dosc specyficzna - wymaga terminala
    Blackberry, z emailami nie ma problemu, a na roaming wykupuje sie pakiet
    kilkumegowy - wystarcza na dlugie korzystanie, poniewaz BB jest
    zoptymalizowane pod wzgledem transmisji danych. Raczej dla osob, ktore
    potrzebuja staly dostep do emaila, ale godza sie z jego ograniczonym
    wykorzystaniem (przeczytac, odeslac z krotka adnotacja, otworzyc tylko
    niektore zalaczniki itp). Pisanie dlugich emaili jest dosc uciazliwe...
    surfowanie po sieci - w ograniczonym zakresie, na pewno nie ma co liczyc na
    jakies flashe, wielkie JPGi itp... ale dzialac - dziala bardzo dobrze.

    A poza tym to NTG - pytanie powinno isc raczej na pl.misc.telefonia.gsm

    Pozdrawiam
    Michal

  • 23. Data: 2009-06-03 04:23:06
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    BETON, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości h00nan$rh2$...@n...onet.pl pobredza:

    > W play-u strefa euro kosztuje 20zł za 1 Mbajt :)
    > a głowna strona onetu ma chyba ze 700 kilo
    > Moze warto poszukac rozwiązań na karte ale w danym kraju.

    I chyba na krótką metę nie będzie sensowniejszego rozwiązania. Nie wiem
    gdzie znajomy wątkotwórcy się wybiera, ale taki na przykład Vodafone,
    który posiada pół cywilizowanej Europy, sprzedaje karty prepay już od
    kilku euro. Kasują euro za dzień, choć może się ta kwota lekko różnić w
    poszczególnych krajach. Prędkości są oczywiście masakryczne, ale
    unikając przeładowanych stron i przy dobrym zasięgu da się spokojnie
    używać.

    --
    tbr

  • 24. Data: 2009-06-03 10:37:15
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Tiber" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    Orange UK tez ma taka oferte - funt za dzien.

    T-mobile UK 12 za miesiac.

  • 25. Data: 2009-06-03 10:40:22
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message

    > bardzo zadowalająca (mogę np. bez problemu użytkować sobie sesję ze
    > zdalnym
    > pulpitem NX łącząc się do domu VPN'em). :-)

    Zaraz, to mozesz ogladac pulpit i sterowac komputerem w domu bedac poza nim?
    Woow! Jakim programem to robisz?

  • 26. Data: 2009-06-03 10:55:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 03 June 2009 12:40, Hants wrote:
    > Zaraz, to mozesz ogladac pulpit i sterowac komputerem w domu bedac poza
    > nim?

    Oczywiście. Tak właśnie określam "zdalny pulpit" :)
    Komputer mam w sumie tylko jeden - ten w domu. Reszta to w zasadzie tylko
    terminale (laptop-terminal w pódróży, komputer-terminal w pracy, itd).

    > Woow! Jakim programem to robisz?

    Już mówiłem: NX. Z tym, że ja nie na Windowsie pracuję ;-)

    W domu mam bramkę IPsec, do której łączę się klientem mobilnym (Shrew),
    dzięki czemu gdziekolwiek jestem, internet mam pośrednio przez łącze domowe
    (a więc wychodzę na świat z domowym IP), dzięki temu żaden hotel / McDonald
    czy inny punkt dostępu nie wie, co robię (jedyny ruch który generuję to
    ESP, lub ew. UDP/4500 przy NAT-T).

    Mając już zestawiony tunel VPN łączę się klientem NX do mojego komputera
    (mając nadzieję, że w domu żona mi go nie wyłączyła), i użytkuję swoją
    domową sesję, z domowym pulpitem, klientem pocztowym, itd...

    Nic to, kończę, bo robi się *mocno* OT. ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 27. Data: 2009-06-03 11:12:48
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Hants, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości h05jo5$aub$...@i...gazeta.pl pobredza:

    > Orange UK tez ma taka oferte - funt za dzien.
    >
    > T-mobile UK 12 za miesiac.

    A Vodafone chyba 10 euro. Ale to oferta skierowana do osób mających
    abonament.

    --
    tbr

  • 28. Data: 2009-06-03 11:34:56
    Temat: [OT] Re: internet za granica
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > W domu mam bramkę IPsec, do której łączę się klientem mobilnym (Shrew),

    Acha.. Hokus Pokus.. No niestety to znacznie przekracza moje zdolnosci
    rozumowania, ale dzieki za wyjasnienia.

    :-(

  • 29. Data: 2009-06-03 21:21:05
    Temat: Re: [OT] Re: internet za granica
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości
    > "Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message

    > Acha.. Hokus Pokus.. No niestety to znacznie przekracza moje zdolnosci
    > rozumowania, ale dzieki za wyjasnienia.

    Tu nie ma nic z czarow... jest tylko kwestia "chcenia".. czasem mozna tez
    poprosic o pomoc kolege lub grupe dyskusyjna...

    ja mam podobnie, tylko ze nie poprzez NXa, a poprzez routerek linksysa z
    oprogramowaniem DD-WRT. Zestawiam sobie polaczenie VPN (z poziomu Windows
    wyglada podobnie do laczenia sie modemem) i juz jestem w domu :)

    Zmiana oprogramowania i konfiguracja dla osoby znajacej sie na rzeczy
    zajmuje max pol godziny...
    Chyba nawet byly do tego instrukcje w internecie - krok po kroku, po polsku.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 30. Data: 2009-06-04 06:23:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 03 June 2009 23:21, Michal AKA Miki wrote:
    > ja mam podobnie, tylko ze nie poprzez NXa, a poprzez routerek linksysa z
    > oprogramowaniem DD-WRT. Zestawiam sobie polaczenie VPN (z poziomu Windows
    > wyglada podobnie do laczenia sie modemem) i juz jestem w domu :)

    Rozumiem, że mowa o PPTP, w Microsoftowej implementacji?
    Hm... Generalnie nieciekawa sprawa. ;-)

    http://blogs.zdnet.com/Ou/index.php?p=21

    Taki sobie cytat z Wikipedii:
    "Security concerns have dogged PPTP since its inception. It is the author's
    opinion that PPTP is inherently insecure because there are too many
    unauthenticated control packets that are readily spoofed."

    ...ale takie rzeczy, to raczej na pl.comp.sieci. ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste