  • Data: 2012-07-26 17:49:14
    Temat: Re: intel h55 p55 q57
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.07.2012 o 11:14 Mr Misio <m...@g...pl> pisze:

    > Witajcie,
    >
    > Jak kot do jeza, ale staram sie podejsc do zlozenia sobie komutera.
    > Docelowo na i7, ale jak zwykle u mnie, najpierw najtanszy procek i3 i
    > dobra plyta, a za jakis czas wymiana procka na "wypasiony".
    >
    > Wiec zaczalem szukac "bazy" czyli plyty glownej.
    > W zalozeniach:
    > - procek ma byc z obsluga grafiki
    > - plyta wiec musi oblugiwac i3/i5/i7 z grafika
    > - klade nacisk na stabilnosc pracy plyty
    > - nie podkrecam raczej
    > - chce miec 8 lub 16 gb szybkiego ram
    > - 2 lub 3 dyski hdd + dvd/cd
> [...]

    Zalezy do czego chcesz ta plyte? Poza tym, wszystkiego o chipsetach
    dowiesz sie na porownywarce Intela. Z tym, ze bywa tak (rzadko bo rzadko,
    ale bywa), iz Intel twierdzi, ze dany chipset/procek czegos nie obsluguje,
    a pozniej producent plyt doklada taka funkcjonalnosc...

    Nic tez nie napisales, ktora wersja podstawki. Obecne Core dzialaja na
    1155, a te chipsety, ktore wymieniles sa do 1156!

    Poza tym, po co chcesz sie pchac w jakies stare chipsety? Lepiej rozejrzyj
    sie za czyms serii 60 i/lub 70. Z tym, ze :

    Seria P jest dedykowana dla zestawow z odrebym GPU (nie obsluguje GPU z
    procka - tak bylo w serii 60, aczkolwiek nie wiem, jak w obecnej serii 70)
    i do podkrecania .

    Seria Q, to zazwyczaj malutkie plyty z rozwiazaniami bardziej spotykanymi
    w serwerach/laptopach. W Q jest np. vPro (czego reszta serii nie ma) i
    dobra obsluga wirtualizacji. Niestety nie spotkalem normalnej plyty z tym
    chipsetem. Obsluguje grafike procka.

    Seria H obsluguje grafike procka, ale z podkrecaniem prockow serii K nie
    jest najlepiej.

    W Twoim przypadku (bo domyslam sie, ze to glownie do zastosowan domowych)
    najwlasciwsza bylaby seria H badz Z.

    Seria Z to taki miszmasz P i H