eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › "inny" gwint
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2012-06-20 14:07:55
    Temat: "inny" gwint
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć.
    Co to może być za inny gwint, nie metryczny.
    Mocuję hak samochodowy w japończyku (Toyota Picnic).
    4 z 6 śrub (metrycznych) normalnie wkręciłem i pasują a dwie nie pasują
    do otworu w podłużnicy. Otwory mają jakiś dziwny gwint. Co to może być?
    --
    ____________________________________________________
    ________MAT_______


  • 2. Data: 2012-06-20 14:24:57
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-06-20 14:07, Lagod pisze:
    > Cześć.
    > Co to może być za inny gwint, nie metryczny.
    > Mocuję hak samochodowy w japończyku (Toyota Picnic).
    > 4 z 6 śrub (metrycznych) normalnie wkręciłem i pasują a dwie nie pasują
    > do otworu w podłużnicy. Otwory mają jakiś dziwny gwint. Co to może być?

    Moze byc cos z tego:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwint

    :) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow
    calowych.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)


  • 3. Data: 2012-06-20 15:59:54
    Temat: Re:
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    W Toyocie Landcruiser, do przymocowania haka używa się śrub M8 - z gwintem
    metrycznym normalnym oraz śrub M10X1,25 - czyli z gwintem metrycznym, ale
    drobnozwojowym.
    Może tu jest podobnie.
    PP


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2012-06-20 16:04:56
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: Padre <P...@n...net>


    > :) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow
    > calowych.
    >
    Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty
    calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny?
    Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak
    jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują
    M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo
    dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego
    auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub
    będzie z "głównego szeregu".


  • 5. Data: 2012-06-21 09:30:39
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-06-20 16:04, Padre pisze:
    >
    >> :) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow
    >> calowych.
    >>
    > Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty
    > calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny?
    > Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak
    > jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują
    > M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo
    > dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego
    > auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub
    > będzie z "głównego szeregu".

    Jeśli chodzi o łeb to faktycznie. Część śrub M12 ma łeb 17, a część 19.

    Ale ostatecznie rozwiązałem problem wczoraj wieczorem.
    Uwaga: opis drastyczny:
    Śruby M12 w zestawie, które nie pasowały do otworów w podłużnicy były
    takie dziwne, ze stożkowym zakończeniem, co mnie zastanawiało.
    Przyłożyłem śrubę do otworu, lekko stuknąłem młotkiem (przepraszam) i
    wkręciłem ją. Było ciężko, może nawet bardzo ciężko. Skończyłem mokry,
    choć jeszcze nie padało. Wykręciłem, śruba przeżyła, otwór się
    nagwintował. To samo z drugim.
    A biedni japońce pewnie przez tydzień liczyli to połączenie by było
    optymalne...

    --
    ____________________________________________________
    ________MAT_______


  • 6. Data: 2012-06-23 13:32:36
    Temat: Re:
    Od: OldStefan <s...@n...pl>

    Użytkownik PL(N)umber_One napisał:
    > W Toyocie Landcruiser, do przymocowania haka używa się śrub M8 - z gwintem
    > metrycznym normalnym oraz śrub M10X1,25 - czyli z gwintem metrycznym, ale
    > drobnozwojowym.
    > Może tu jest podobnie.
    > PP
    >

    Jest analogia w tym co powyżej.
    Jest czasem normą, że tam gdzie konstruktor "nie życzy sobie" aby
    amatorzy grzebali przy elementach, tam wstawia dziwne gwinty, dziwne łby
    śrub itd...
    Tym sposobem gwint w rowerze to M 9,5 x1. Pasy bezpieczeństwa mocowane
    nie pamiętam dokładnie ale chyba coś M11x 1, w wielu samochodach do
    odkręcenia śrub istnieją specjalne klucze i niczym tego innym nie
    odkręcisz...

    A teraz zagadka dla postu autora zapytania. Dwie śruby dziesiątki i dwie
    ósemki?. Dlaczego mu nie pasowały? Pomylił otwory ze śrubami? Niemożliwe
    bo M10x1,25 ma otwór około 8,8.Czyli M8 lużno "wpada"...
    To może miał średnice te same i tylko skoki różne? Wydaje się, że
    powinien cierpliwie sprawdzić który otwór do której śruby i z pewnością
    wkręciłby bez problemów ? Jak myślicie? Tak byłoby

    OldStefan



  • 7. Data: 2013-01-13 21:51:02
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Lagod napisał:
    > Cześć.
    > Co to może być za inny gwint, nie metryczny.
    > Mocuję hak samochodowy w japończyku (Toyota Picnic).
    > 4 z 6 śrub (metrycznych) normalnie wkręciłem i pasują a dwie nie pasują
    > do otworu w podłużnicy. Otwory mają jakiś dziwny gwint. Co to może być?

    Gwint calowy o zarysie 60 stopni. Gwint calowy o zarysie 55 stopni.
    Gwint calowy o nietypowej średnicy. Gwint calowy rurowy. Gwint metryczny
    nietypowy (np. pasy bezpieczeństwa przykręcane są śrubami M11 nie
    pamiętam z jakim skokiem - żeby byle jaką M10 nie zastąpić).

    Dużo możliwości jest.

    Komplet grzebieni w garść i zmierzyć skok - albo plastelina, odcisnąć i
    iść na mikroskop warsztatowy...

    --
    Darek


  • 8. Data: 2013-01-13 21:54:58
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Padre napisał:
    >
    >> :) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow
    >> calowych.
    >>
    > Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty
    > calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny?
    > Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak
    > jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują
    > M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo
    > dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego
    > auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub
    > będzie z "głównego szeregu".

    Nie "jak wynika z obliczeń" bo tańsza jest śruba M8 produkowana masowo
    jak M7 produkowana na małą skalę. Tu oszczędności nie znajdziesz. Gwinty
    o średnicach i skokach niezalecanych stosuje się w celu uniemożliwienia
    podmiany elementu gwintowanego nieznanej jakości normaliami - pasy masz
    na śrubach M11 i musisz specjalną, do pasów śrubę kupić, M10 z gównolitu
    nie wkręcisz.

    --
    Darek


  • 9. Data: 2013-01-14 19:29:00
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: Padre <P...@n...net>


    > Nie "jak wynika z obliczeń" bo tańsza jest śruba M8 produkowana masowo
    > jak M7 produkowana na małą skalę. Tu oszczędności nie znajdziesz. Gwinty
    > o średnicach i skokach niezalecanych stosuje się w celu uniemożliwienia
    > podmiany elementu gwintowanego nieznanej jakości normaliami

    Bardzo ciekawa teoria, tylko czy aby na pewno nie da się w miejsce śruby
    trzymającej prowadnice foteli która miała standardowy gwint M8 i łeb
    12mm wkręcić takiej z łbem 13mm - da się bez problemu i jeszcze zostanie
    centymetr luzu.


  • 10. Data: 2013-01-14 19:42:59
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Padre napisał:
    >
    >> Nie "jak wynika z obliczeń" bo tańsza jest śruba M8 produkowana masowo
    >> jak M7 produkowana na małą skalę. Tu oszczędności nie znajdziesz. Gwinty
    >> o średnicach i skokach niezalecanych stosuje się w celu uniemożliwienia
    >> podmiany elementu gwintowanego nieznanej jakości normaliami
    >
    > Bardzo ciekawa teoria, tylko czy aby na pewno nie da się w miejsce śruby
    > trzymającej prowadnice foteli która miała standardowy gwint M8 i łeb
    > 12mm wkręcić takiej z łbem 13mm - da się bez problemu i jeszcze zostanie
    > centymetr luzu.

    Widać konstruktor uznał że użycie normaliów o najniższych parametrach
    wytrzymałościowych nie stanowi zagrożenia bezpieczeństwa w tym węźle
    mocowania. A łeb 12 jest również dopuszczalny dla śruby M8. Rzadziej
    stosowany ale stosowany - zawsze trzeba się liczyć z tym że ósemka może
    wymagać klucza dwunastki. Czternastki czasem również...

    --
    Darek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: