  • Data: 2015-08-06 15:23:02
    Temat: Re: indukcyjność w 21 wieku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 14:06:52 +0200, P03 napisał(a):

    > Im większą częstotliwość pomiarową weźmie
    > pomiarowiec dla indukcyjności 3 mH tym większy
    > błąd będzie w pomiarze. Pewnie chciał dobrze, ale...
    > Powinno się mierzyć daleko od częstotliwości
    > rezonansu własnegoobwodu czyli np.
    > częstotliowością akustyczną 1kHz lub mniej.
    > Proste jak .......

    Eeee ... kupiles cewki na 125kHz, to czemu 1 kHz ?

    Owszem, one maja swoja rezystancje i pojemnosc, to przy 125kHz
    zmierzyc indukcyjnosc nie tak latwo.
    Aczkolwiek ... skoro sa powietrzne, to indukcyjnosc, nazwijmy ja
    "wlasciwa", nie powinna duzo zalezec od czestotliwosci.
    indukcyjnosc efektywna owszem juz moze zmieniac sie sporo.

    J.