  • 81. Data: 2011-05-17 09:40:36
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Mon, 16 May 2011 21:24:40 +0200, R. P. napisał(a):
    > Tak, to prawda. Jak również porządna firma nie poszukuje pracowników
    > poprzez zatrudnianie paniusi od HRów, która skończyła psychologię
    > społeczną czy inną jakąś nie-wiedzieć-co socjologię na jakiejś durnej
    > uczelni prywatnej w Koziej Wólce i potem próbują rekrutować
    > programistów. Chore to.

    Nie do końca.
    Ktoś musi koordynować rekrutację, a programiści mogą
    nie chcieć lub nie mieć czasu.
    Ktoś musi odsiewać socjopatów, a programiści mogą nie mieć do tego
    kompetencji.
    Patologia pojawia się, gdy kadrowa przeprowadza rozmowę techniczną,
    zadając pytania z kartki i sprawdzając z ową kartką odpowiedzi.

    Najlepsza opcja, jaką do tej pory widziałem, to rekrutacja przez
    kadry, gdzie jednak umiejętności techniczne sprawdzają
    inżynierowie/programiści czy kto tam jest kompetentny do ich sprawdzania.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 82. Data: 2011-05-17 09:41:39
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 10:34 am, "Waldek M." <w...@l...localdomain> wrote:

    > IMO, nie zaszkodzi znajomość języków assemblerowych, a może pomóc.

    Nie zaszkodzi również znajomość języków eskimo-aleuckich, a może
    pomóc. Zatem każdy programista powinien znać przynajmniej jeden język
    eskimo-aleucki.

  • 83. Data: 2011-05-17 09:51:30
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 16-05-2011 22:17, Michoo wrote:

    > Po co programiście .NET, czy innej Javy (albo PHP) znajomość assemblera?
    > Żeby robił brzydkie hacki "bo tak wydajniej"?

    Zeby wiedzial jak dziala jego program. Wbrew pozorom w przypadku .net
    tez to ma znaczenie. Chociazby aby zrozumiec GC czy JIT. Program nie
    dziala w powietrzu jak to sie niektorym wydaje tylko na KONKRETNYM
    procesorze z wykorzystaniem KONKRETNEGO systemu operacyjnego.

    > W jakim zakresie?

    W wystarczajacym.

    Pozdr

    Marek

  • 84. Data: 2011-05-17 09:54:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.05.2011 11:34, Waldek M. pisze:

    > IMO, nie zaszkodzi znajomość języków assemblerowych, a może pomóc.
    Moje doświadczenia pokazują, że _zazwyczaj_ szkodzi. Dokładniej mówiąc
    nie szkodzi, gdy człowiek jest względnie młody bo wtedy uczył sie
    assemblera jak któregoś z rzędu języka, raczej jako ciekawostkę.
    Natomiast gdy ktoś zaczynał od assemblera to potem ma tendencję do
    "liczenia cykli", przedwczesnej optymalizacji, etc.

    Zresztą sam się długo leczyłem z "zrobić najwydajniej jak się da", w
    końcu doszedłem do "zrobić byle jak, byle działało - to da doświadczenie
    do refactoringu, żeby było porządnie".

    > Jasne, nie można ich sobie brać za bardzo do serca, ale choćby
    > świadomość kosztów pewnych operacji może zachęcić do np.[...]
    ... przepisania IFów z praw De Morgana w jakąś nieczytelną kaszę.

    Widziałem taki kod w C#. Autor nie zwrócił uwagi na wywołanie kilku
    porównań ale zajął się && i ||.

    Michoo

  • 85. Data: 2011-05-17 10:11:43
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-17 11:54, Michoo pisze:

    > Zresztą sam się długo leczyłem z "zrobić najwydajniej jak się da", w
    > końcu doszedłem do "zrobić byle jak, byle działało - to da doświadczenie
    > do refactoringu, żeby było porządnie".

    A później się dziwić że programy działają tak jak działają... :/

    Maksymalna wydajność nie jest priorytetem (zazwyczaj), ale robienie
    "byle jak, byle działało" też nie jest na miejscu.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 86. Data: 2011-05-17 10:32:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.05.2011 12:11, Przemek O. pisze:

    > A później się dziwić że programy działają tak jak działają... :/
    >
    > Maksymalna wydajność nie jest priorytetem (zazwyczaj), ale robienie
    > "byle jak, byle działało" też nie jest na miejscu.
    Jak już działa i widzisz jak do tego doszedłeś to masz doświadczenie
    potrzebne do napisania tego porządnie. Dzięki temu piszesz coś 2 razy,
    ale nie poświęcasz 9/10 czasu na projektowanie.

    Michoo

  • 87. Data: 2011-05-17 10:38:26
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-17 12:32, Michoo pisze:

    > Jak już działa i widzisz jak do tego doszedłeś to masz doświadczenie
    > potrzebne do napisania tego porządnie. Dzięki temu piszesz coś 2 razy,
    > ale nie poświęcasz 9/10 czasu na projektowanie.

    ??? Czyżbyś pisał aplikację prototypując i to bez projektu?

    Nie chcę smęcić, ale albo Twoje aplikacje są pokroju notatnika, albo się
    delikatnie nie rozumiemy.

    A nie lepiej pisać raz a dobrze, zgodnie z projektem? I najlepiej z
    zasadą wielokrotnego wykorzystania kodu?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 88. Data: 2011-05-17 10:39:21
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 10:51 am, Marek Borowski <m...@b...com>
    wrote:

> [...]
    > dziala w powietrzu jak to sie niektorym wydaje tylko na KONKRETNYM
    > procesorze z wykorzystaniem KONKRETNEGO systemu operacyjnego.

    Rozumiem, że jak mam GC i JIT chodzące na x86, to muszę znać assemble
    x86, ale żeby zrozumieć jak to działa na ARM, to muszę znać assembler
    ARM?

  • 89. Data: 2011-05-17 11:06:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.05.2011 12:38, Przemek O. pisze:

    > ??? Czyżbyś pisał aplikację prototypując i to bez projektu?
    Nie aplikację a jakąś jej funkcjonalność.

    - Robię ogólny projekt - co ma być i jak mniej-więcej działać.
    - Piszę prototyp zbierając doświadczenia które trzeba uwzględnić w
    końcowym rozwiązaniu.
    - Robię końcowy projekt - głównie "w głowie" bo mam świeże doświadczenia
    z prototypu.
    - Koduję końcową implementację.

    Ale może po prostu nie jestem na tyle dobrym analitykiem, żeby
    uwzględnić wszystko na etapie projektowania.

    > A nie lepiej pisać raz a dobrze, zgodnie z projektem? I najlepiej z
    > zasadą wielokrotnego wykorzystania kodu?
    Może i lepiej, ale w moim przypadku dłużej. Jeżeli do wyboru jest
    tydzień na projektowanie + prototypownie a potem 2-3 dni na przepisanie
    lub 2 tygodnie na dokładne projektowanie, 2 dni pisania i kolejny
    tydzień na poprawę projektu po czym znowu 2 dni pisania to wolę pierwszą
    wersję - jest mniej frustrująca.

    Michoo

  • 90. Data: 2011-05-17 11:16:54
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-05-16 22:17, Michoo pisze:

    > Po co programiście .NET, czy innej Javy (albo PHP) znajomość assemblera?
    > Żeby robił brzydkie hacki "bo tak wydajniej"?

    Może po to, żeby potrafił debuggować/roziązywać problemy "wyciekające"
    poza abstrakcję maszyny wirtualnej (tak, zdarzają się takie).

    Praca z WinDBG/gdb bez podstawowej znajomości asmeblera wydaje mi się
    niemożliwa.

    Marcin Kral