  • 21. Data: 2011-05-15 06:55:37
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-05-15 01:11, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Z ciekawości: na jakiej podstawie we własnych obserwacjach określasz,
    > jaka jest 'faktyczna umiejętność'?

    Nie znam źródła, ale przyjmowałem programistów do pracy. Zielony jak
    szczypiorek absolwent (który wyklikał raz w zyciu Formę borlandową, a
    kontrakt był na borlandzie) dawał sobie 8-9/10. tak co juz pracował 6/10.

  • 22. Data: 2011-05-15 08:15:25
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Nie znam źródła, ale przyjmowałem programistów do pracy. Zielony jak
    > szczypiorek absolwent (który wyklikał raz w zyciu Formę borlandową, a
    > kontrakt był na borlandzie) dawał sobie 8-9/10. tak co juz pracował 6/10.

    praktyczne umiejetnosci sa praktycznie
    bez znaczenia (chyba ze chodzi o inkasowanie
    wyplaty) liczy sie wlasnie artystyczna wizja
    - sam w praktyce staram sie rozwijac
    i jedno i drugie ale znacznie bardziej martwia
    mnie slabosci jakie podstepnie lapie na tym drugim
    polu

  • 23. Data: 2011-05-15 13:19:19
    Od: " " <k...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > kiedys juz to pytanie nawet chyba sie przewinelo bez odpowiedzi
    > - a to ciekawa kwestia; czy ktos ma pojecie ilu jest programistow
    > na swiecie - oszacowac chyba powino sie jakos dac (na pewno jest ich
    > sporo); ilu moze byc programistow w polsce - ze sto tysiecy moze?
    > na swiecie? kilka milionow?

    Zbyt wielu.

    KK

  • 24. Data: 2011-05-15 16:16:36
    Od: Zenek1234 <z...@1...pl>

    W dniu 2011-05-15 15:19, k...@g...pl pisze:

    > Zbyt wielu.

    A na jakich (j. programowania, technologia) jest największe zapotrzebowanie?

    Czy TIOBE Index odzwierciedla to, i na ile jest wiarygodny?

    Z.

  • 25. Data: 2011-05-15 18:49:48
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 15 May 2011 13:19:19 +0000 (UTC), " "
    <k...@g...pl> wrote:

    >Zbyt wielu.
    >
    >KK

    Zbyt wielu - NIEKOMPETENTNYCH

    Kompetentnych - zbyt malo.

    Dlatego mimo pol tuzina owtartch pozycji i chyba z 50 interviews
    pozycje sa ciagle nieobsadzone

    A.L.

  • 26. Data: 2011-05-15 19:47:18
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    > Z ciekawości: na jakiej podstawie we własnych obserwacjach określasz,
    > jaka jest 'faktyczna umiejętność'?

    Podobnie jak Jacek - zdarzało mi się rozmawiać z kandydatami, zdarzało
    mi się współpracować z różnymi ludźmi. Kilka znajomych osób zgodziło
    się też z moimi obserwacjami. Nie jest to jakaś ścisła tabelka -
    chodziło mi o zaprezentowanie tendencji.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 27. Data: 2011-05-15 19:47:59
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    > Zbyt wielu.

    Tylko jak przychodzi do próby zatrudnienia sensownego, to jakoś mało
    ich się robi...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 28. Data: 2011-05-15 19:50:34
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Sun, 15 May 2011 21:47:59 +0200, Paweł Kierski wrote:

    > Tylko jak przychodzi do próby zatrudnienia sensownego, to jakoś mało
    > ich się robi...

    They hide in the bushes waiting for the better wind to blow... Sadly... :(
    Nevermind.

    Zbyszek Malec

  • 29. Data: 2011-05-15 20:01:18
    Od: " " <f...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Zbyt wielu - NIEKOMPETENTNYCH
    >
    > Kompetentnych - zbyt malo.
    >
    > Dlatego mimo pol tuzina owtartch pozycji i chyba z 50 interviews
    > pozycje sa ciagle nieobsadzone
    >
    > A.L.

    moze dziedziny ktorymi mieliby sie zajmowac ci ludzie sa za szerokie?
    mz to czesty blad pracodawcow ze daja ludziom za_szerokie dziedziny
    (tak mi przynajmniej na to wyglada) i tak szerokie dziedziny sa trudne
    do uciagniecia - nalezaloby moze dawac ludziom bardzo waskie dzialki
    (nawet smiesznie dla niektorych waskie dzialki)
    - do momentu az sami zglosza ze sie nudza i wolwliby porobic tez cos
    spoza tej waskiej dzialki? [pozatym firmy stawiaja chyba za malo na
    edukacje a nie wiem czy nie powinny dawac ludziom np papierow z kluczowa
    wiedza i z zaleceniami 'wykucia tego na blache']
    ja sie na to moglbym skarzyc na podstawie swoich doswiadczen - ledwie
    zdolam sie czegos jako tako ciezkimi bolami przyuczyc, wejsc gdzies
    tak do polowy po krzywej uczenia, to trzeba robic cos zupelnie innego
    i tak w kolko - tak ze dzis mam na koncie znajomosc z 10 roznych
    technologi ale kazda wybitnie po lebkach a zadnej naprawde
    gruntownie (no ale jak mowie ja jestem przykladem dosyc poczatkujacego
    programisty - a mimo ze jestem poczatkujacy to juz zmeczony)

  • 30. Data: 2011-05-16 05:29:55
    Od: " " <f...@g...pl>

> [...]
    > - sam w praktyce staram sie rozwijac
    > i jedno i drugie ale znacznie bardziej martwia
    > mnie slabosci jakie podstepnie lapie na tym drugim
    dla mnie np liczy sie rodzaj skupienia
    ktory pozwala mi na odpowiedni rodzaj
    myslenia nt c i poprawek - a jest to rzecz
    nieco ulotna - jak mam jakis rodzaj rozstrojenia
    czy to top crisis czy cos innego to nie
    moge skupic sie i wylapac odpowiedniego
    feelingu by domyslec rzeczy dalej do konca
    - a raczej nie moge odpuscic, kiedys juz
    odpuscilem z muzyka (na skutek braku
    sprzetu co prawda) i to przynioslo katastrofalne
    konsekwencje dla mojej osoby