  • Data: 2011-05-23 06:43:22
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Sobczak wrote:

    > Właśnie nie jestem o tym przekonany. Mam wrażenie, że agile stał się
    > wyjątkowo atrakcyjny właśnie dla młodego pokolenia, przez swoją mniej
    > lub bardziej jawnie wyrażoną obietnicę, że programowanie może być
    > znowu "cool". Każdy chce, żeby było cool, więc im bardziej coś wygląda
    > cool, tym lepiej. I tak powstają niezliczone odmiany "procesów" agile
    > - szybciej, niż można je uwiarygodnić przez faktyczne doświadczenie.
    >
    > Problem w tym, że jeżeli już masz cały pokój ludzi z dużym
    > doświadczeniem, to właściwie nie ma znaczenia, jaki to będzie proces.
    > I tak to zrobią dobrze

    To, ze doswiadczony i dobry zespol zrobi cos "dobrze" to banal.
    Natomiast to, ze "nie ma znaczenia, jaki to proces" to nieprawda, bo proces
    wynika przeciez z doswiadczenia tych ludzi - to nie jest tak, ze oni maja
    przyczepiona nalepke "dobry" i cokolwiek zrobia to bedzie dobre, ale tak, ze
    robia cos dobrze i stad bierze sie opinia o nich.
    I moja teza jest taka, ze im bardziej doswiadczony
    programista/projektant/inzynier tym bardziej postepuje zgodnie ze schematem:
    1. Zastanow sie co w ogole jest do zrobienia
    2. Jak juz wiesz to zastanow sie jak najefektywniej to zrobic
    3. Jak juz wiesz to zrob
    I nie robi tego, "bo tak trzeba", tylko dlatego ze tak najefektywniej.

    --
    Michal