  • 21. Data: 2009-08-27 10:23:46
    Temat: Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Leszek K. pisze:

    > NEC-a 3540A to ja też miałem. Przed benkiem. Bardzo przyzwoita nagrywarka
    > (choć benek lepszy). Parę tysięcy płyt zaliczył. Nagrywał bardzo
    > przyzwoicie ale odtwarzania miał słabiutkie. Nad każdą ryską się strasznie
    > męczył. Kupiłem go bo dwukrotnie wymieniany na gwarancji Liteon zaczął
    > robić fochy i psuć co drugą płytę. U Ciebie stawiam na zakurzony laser. Po
    > tylu latach (a już z 5 lat nie produkowany) musiał zajść kurzem.

    Fakt, jeszcze nie czyściłem, ale powiedz mi dlaczego nie ma problemu z
    DVD? Soczewka ta sama, fala "dłuższa" do CD więc powinna ona
    bezproblemowo działać a DVD zdychać wcześniej.

  • 22. Data: 2009-08-27 12:08:23
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Primek pisze:
    > Ta ilosc nie jest duza, ale musze przyznac ze zywotnosc nagrywarek znacznie
    > sie skurczyla w ostatnich latach, a juz laptopowe to ogolnie szrot.

    No widzisz jak to wszystko zależy od tego z czym się zetkniesz ... Ja o
    nagrywarkach laptopowych mam jak najlepsze zdanie. Więc podkreślam
    jeszcze raz - nie ma reguły.
    | Wolność to nie to samo co dowolność - ksiądz Waldemar Chrostowski |
    | ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 23. Data: 2009-08-27 12:11:50
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    1634Racine pisze:
    > dziwne... 1650 to ponoc dobry [czy rownie dobry, to inna sprawa]
    > nastepca 1640 -
    > a 1640 zjada kazda cd/dvd.

    No więc właśnie - nie ma reguły. Choć ja nie narzekam - nagrywanie
    plusówek mi całkowicie odpowiada, gdyż stacjonarne DVD radzi sobie z
    nimi doskonale. Poza tym, że nagrywarka nie zwraca poprawnej informacji
    podczas testowania płytki po nagraniu to akurat mało mnie boli. Ważne,
    że płytki odczytują się bezbłędnie w niej samej oraz na każdym innym
    napędzie. Póki taki stan rzeczy będzie się utrzymywał - będzie ona w użytku.

  • 24. Data: 2009-08-27 14:00:45
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h7365u$j1e$1@news.wp.pl>, B.G napisał(a):

    > Nie wciąga Ci maszyna za bardzo powietrza przez szpary w zatokach napędów i
    > przez napęd(y)?

    Nie bardzo rozumiem, czy to miał być żart, czy serio.
    Owszem - obecnie nagrywarka przełożona jest do nowej obudowy.
    W poprzedniej napędy w trakcie nagrywania płyt rozgrzewały się do tego
    stopnia, że obudowa przy nich była mocno ciepła. Być może to było
    przyczyną szybszego "zużycia" się napędu.

    Obecnie obudowa ma lepsze chłodzenie, ale i jest dużo większa cyrkulacja
    powietrza w okolicach zatok.

    > Kiedy powietrze jest wciągane przez nagrywarkę - to jej żywotność może być
    > krótka.

    Nie bardzo wiem jak nagrywarka miałaby zasysać to powietrze...

    > Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie
    > nagrywam ale nadal działa.

    Tak, wszystko co stare było najtrwalsze. Kompy sprzed 10 lat działają
    do dziś, dyski twarde mają przepracowanych po 8-9 lat ciągłej pracy
    i 0 problemów z nimi. Tak samo prawie wodolny inny sprzęt elektroniczny.
    A im nowsze, tym większy bubel (producenci idą na ilość, a nie na jakość).

    Jacek

  • 25. Data: 2009-08-27 14:05:09
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 12:23:46 +0200, BQB napisał(a):

    > Fakt, jeszcze nie czyściłem, ale powiedz mi dlaczego nie ma problemu z
    > DVD? Soczewka ta sama, fala "dłuższa" do CD więc powinna ona
    > bezproblemowo działać a DVD zdychać wcześniej.

    Może dużo słuchasz muzyki z płyt i laser od CD się "wyświecił"? Odkurzenie,
    a nawet wymycie izopropanolem na pewno nie zaszkodzi.

  • 26. Data: 2009-08-27 16:30:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail 1...@R...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > a może flashowałeś firmwarem najnowszym?

    przy okazji prób na tych felernych DL flashowałem - nic nie pomoglo.

    > pytam, bowiem mam taki dziwny [a moze zamerzony... przez benq?] efekt
    > z najnowszym firmware: przy sprawdzaniu/testowaniu wypalonych plyt
    > [soft z nero] czytnik co jakis czas [rowne odstepy] zwalnia, za
    > chwile przyspiesza, kreci,sprawdza cd, znow zwalnia itd.
    > Gdy wroce do "firmowego" tzn tego firmware,ktory byl w kupionej
    > nagrywarce - sprawdzanie polega na rozpedzeniu, non stop pedzi do
    > przodu,bez zwalniania, do konca testu calej plyty.
    > masz moze taki efekt? na wszelki wypadek wrocilem do starego
    > firmware...

    a tego to nie wiem.
    Jakosc nagranych plyt sprawdzałem tylko na poczatku, była w miare ok choc
    nie idealna.
    Od tego czasu nagrywam teoretycznie cały czas na tych samych plytach, nigdy
    nie miałem problemu z ich odczytaniem zarowno w Pc, jak i w innych
    urzadzeniach - stad wniosek ze raczej nagrywa ok.
    No i dbam o plyty - raczej nie znajdziesz u mnie porysanych poza RW :)

    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
    Molier

  • 27. Data: 2009-08-27 23:22:51
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Leszek K. pisze:

    > Może dużo słuchasz muzyki z płyt i laser od CD się "wyświecił"? Odkurzenie,
    > a nawet wymycie izopropanolem na pewno nie zaszkodzi.

    Właśnie nie, napęd używany jest czasem - znaczy odczyt kilka razy
    dziennie, jak syn instaluje jakąś grę.