    From: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
    Date: Thu, 27 Aug 2009 14:00:45 +0000 (UTC)

    W artykule <h7365u$j1e$1@news.wp.pl>, B.G napisał(a):

    > Nie wciąga Ci maszyna za bardzo powietrza przez szpary w zatokach napędów i
    > przez napęd(y)?

    Nie bardzo rozumiem, czy to miał być żart, czy serio.
    Owszem - obecnie nagrywarka przełożona jest do nowej obudowy.
    W poprzedniej napędy w trakcie nagrywania płyt rozgrzewały się do tego
    stopnia, że obudowa przy nich była mocno ciepła. Być może to było
    przyczyną szybszego "zużycia" się napędu.

    Obecnie obudowa ma lepsze chłodzenie, ale i jest dużo większa cyrkulacja
    powietrza w okolicach zatok.

    > Kiedy powietrze jest wciągane przez nagrywarkę - to jej żywotność może być
    > krótka.

    Nie bardzo wiem jak nagrywarka miałaby zasysać to powietrze...

    > Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie
    > nagrywam ale nadal działa.

    Tak, wszystko co stare było najtrwalsze. Kompy sprzed 10 lat działają
    do dziś, dyski twarde mają przepracowanych po 8-9 lat ciągłej pracy
    i 0 problemów z nimi. Tak samo prawie wodolny inny sprzęt elektroniczny.
    A im nowsze, tym większy bubel (producenci idą na ilość, a nie na jakość).

    Jacek