  • Data: 2009-08-26 21:34:16
    Temat: Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
    Od: "Przemek" <p...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Kalinski wrote:
    > Hej,
    >
    > Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są
    > podawane?) ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?
    >
    > Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
    > małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
    > Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

    To na obecne czasy wcale nie jest malo plyt (przynajmniej w stosunku do ceny
    typowego napedu oscylujacego w granicach 100zl) - z moich
    obserwacji wynika ze jakosc wszystkich nagrywarek mocno spadla (szczegolnie
    kiepskie sa nagrywarki montowane w laptopach - taka potrafi zabic nagranie
    kilkudziesieciu plyt)
    a mimo to coraz mniej wysyla sie napedow optycznych do serwisu -po prostu
    ludzie znacznie ograniczyli nagrywanie plyt - dyski 500Gb czy 1 Tb
    zapelnione
    w calosci przez "sciagaczy" gdy przyjdzie do backupu zniechecaja iloscia
    czasu na to potrzebna , ludzie albo trzymaja dane na dyskach w komputerach
    albo kupuja zewnetrzne dyski na usb czy sieciowe i tam archiwizuja dane a do
    codziennego przenoszenia danych stosuje sie pendrive zamiast tak jak kiedys
    cdrw czy dvdrw. Gry czy programy (kopie :)) uruchamia sie i instaluje
    najczesciej z obrazow
    Skoro nagrywarka ma rok to ja po prostu zareklamuj.