  • 11. Data: 2011-06-06 21:54:14
    Temat: Re: ile pamieci
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 06 Jun 2011 22:37:15 +0100, 2late wrote:

    >Sam Skype w Windows XP zuzywa ponad 250 MB RAM, to samo Firefox,
    >Thunderbird 170 MB.

    Firefox, Tunderbird - OK, ale to nadal nie 1GB.
    A co one tam trzymaja to nadal jestem ciekaw - w koncu wersja
    instalacyjna jest sporo krotsza.

    Skype to zlosliwe bydle, przerabia twoj komputer w serwer dla calego
    swiata, to owszem, moze dowolnie duzo zuzyc. Ale nie ma obowiazku
    uzywac.

    J.

  • 12. Data: 2011-06-06 22:52:51
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 06 Jun 2011 23:54:14 +0200, J.F. napisał(a):

    > Firefox, Tunderbird - OK, ale to nadal nie 1GB.

    Moj Fx zajmuje z 700MB.

    > A co one tam trzymaja to nadal jestem ciekaw - w koncu wersja
    > instalacyjna jest sporo krotsza.

    No wiesz, plemnik tez jest malutki a jakos dal rade Cie "wygenerowac"!

    > Skype to zlosliwe bydle, przerabia twoj komputer w serwer dla calego
    > swiata, to owszem, moze dowolnie duzo zuzyc. Ale nie ma obowiazku
    > uzywac.

    W zasadzie nie ma obowiazku korzystania z komputera, sa telefony, dlugopisy,
    papier, etc.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 13. Data: 2011-06-07 02:04:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > wiem wiem - pamiec teraz taka droga ze nie warto pytac ... ale w
    > zasadzie ile RAM wymaga przecietny uzytkownik ?
    > Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby 4GB, no bo co tam trzymac ?

    Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
    Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
    niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

    I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...
    BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

    > Nawet z zajecie 1GB trudno mi uwierzyc ..

    - system (nie mam pojecia): 100MB (?)
    - czytnik grup: 100MB
    - gg: 100MB
    - ff: 400MB
    - winamp: 50MB
    - antywirus: 100MB (?)
    - torrent: 100MB i wiecej
    - frd: 70-100MB

    A tak naprawde polowa tego "minimalu" jest w stanie pokazac
    przy 1GB RAMu zolty trojkacik :).

    A inne rzeczy? A wirtualki?
    Ponizej 8GB bym nie schodzil.
    Ludziom mniej wymagajacym polecam 4GB.
    Tym co prawie w ogole nie uzywaja kompa polecam 2GB.
    Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

  • 14. Data: 2011-06-07 06:15:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2011 04:04:42 +0200, Q wrote:
    >Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
    >Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
    >niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.
    >I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

    tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.
    Jego aparat owszem, moze tyle zrobi.

    >BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

    Krotka masz pamiec :-)

    >- czytnik grup: 100MB

    Ale po co mu ? Z natury rzeczy powinien trzymac wszystko na dysku,
    a do sprawnej obslugi bazy danych potrzebuje raptem troche cache.
    100MB - co to ma byc, dwuletnia produkcja jednej grupy ?

    >- gg: 100MB

    gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch
    malych tekstowych okienek ? Nawet z radio internetowym .. no i moj
    pokazuje 6MB

    >- winamp: 50MB

    Tez zastanawiajace.

    >A tak naprawde polowa tego "minimalu" jest w stanie pokazac
    >przy 1GB RAMu zolty trojkacik :).

    Pytanie czy nas systemy nie oszukuja.

    >Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

    no ale z drugiej strony naprawde zachodze w glowe jak moze programista
    sensownie tyle pamieci zajac. Rozumiem ze ktos moze wielkie macierze
    liczyc - ale my tu np o glupim czytniku news :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-06-07 06:15:12
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Q nam wczesniej objawil, a ja odpowiadam:
    > niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

    Tylko dodaj, ze potzrebuja do tego systemu 64 bit.
    Przem

  • 16. Data: 2011-06-07 06:28:32
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > W zasadzie nie ma obowiazku korzystania z komputera, sa telefony, dlugopisy,
    > papier, etc.

    Na pewno wolałbyś używać dłupogisu zamiast komputera? :)

    Już od dziś dostępny nowy długopis PenForce x680GTS!
    Nie ma zadania z którym sobie nie poradzi: od edukacyjnego rozwiązywania
    zadań domowych z polskiego po wieloosobową grę w kropki, państwa-miasta
    (wydajność zwiększona o 16% w stosunku do wersji x645!), rysunki możesz
    wykonywać szybciej i to z cieniowaniem w jeszcze większej skali,
    rysowanie trójkątów jest szybsze o 14%, a technologia CUDnA pozwala na
    użycie długopisu jako słomki do napojów (zasysanie płynów szybsze o 65%
    - badanie przeprowadzone na rosole).
    Używanie długopisu PenForce x680GTS wymaga zainstalowania lampki
    biurkowej co najmniej 16W, dębowego blatu i oryginalnych,
    biodegradowalnoultrabiałych kartek papieru MicroSheet!
    Dla szczególnie wymagających została stworzona wersja PenForce x680GTX -
    dwa wkłady pozwalają na wydajniejsza pracę, a miedziany klips odprowadza
    ciepło powstałe w trakcie pisania szybciej niż w innych wersjach!

  • 17. Data: 2011-06-07 07:08:02
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 07/06/2011 3:04 AM, Q wrote:

    > Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
    > Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
    > niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

    Mam w ponad 3 letnim laptopie (Windows XP) 1,5 GB RAM i wylaczonego swapa i
    jakos zyje.
    Wszystko chodzi jak pszczolka. Zadnych gier ale karta TV np.
    Kwestia dbania o system. ;)

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 18. Data: 2011-06-07 07:19:06
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Mam w ponad 3 letnim laptopie (Windows XP) 1,5 GB RAM i wylaczonego swapa
    > i jakos zyje.
    > Wszystko chodzi jak pszczolka. Zadnych gier ale karta TV np.
    > Kwestia dbania o system. ;)

    Tez z tym moim 1GB ciagnalem ladnych pare lat
    i tylko dzieki temu, ze:
    - nie mialem antywirusa
    - mialem powylaczane co sie da (uslugi)
    - mialem pusty autostart
    i przyznam, ze zolty trojkacik pojawial sie tylko z "winy" Firefox'a albo
    Google Earth.

    Nie zmienia to faktu, ze nawet zajebiscie dbajac o system
    nie zrobisz z 1GB RAMu 4GB RAMu :).
    Jak naprawde uzywasz kompa i niestety-nowych programow,
    to 1GB to za malo - no chyba, ze tylko 1 program chodzi
    i nic nie masz w tle :).

  • 19. Data: 2011-06-07 07:27:40
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.

    Mialo byc:
    I prosze - nie MOW, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...
    :)

    > Krotka masz pamiec :-)

    Ej, wiesz, ze chodzilo mi o tak rok, gora dwa wstecz :)

    > gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch

    Najnowsza wersja bierze mi dokladnie wlasnie teraz 110MB :(

    > no ale z drugiej strony naprawde zachodze w glowe jak moze programista
    > sensownie tyle pamieci zajac. Rozumiem ze ktos moze wielkie macierze
    > liczyc - ale my tu np o glupim czytniku news :-)

    Sam kod nie zajmuje tych gigabajtow - miejsce zajmuja dane typu
    obrazki, dzwieki, niezpotymalizowane zmienne/stale,
    choc pewnie javowo-dotnetowe rzeczy tez sa zasobozerne.

    Kiedys przejalem projekt w bcb po kumplu.
    Tak pisal kod, ze program na starcie bral ponad 200MB RAMu.
    Po 3-4 dniach analizy+pracy program zajmowal juz ok. 10-20MB RAMu
    i dalo sie zjesc jeszcze nizej, ale juz mi sie nie chcialo :).

  • 20. Data: 2011-06-07 09:23:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-06, o godz. 22:26:30
    RadoslawF <r...@o...pl> napisał(a):

    > Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB, 640 było normą a jak
    > ktoś miał więcej to trzeba było kombinować żeby jakoś to
    > wykorzystać.

    Dla DOS-u i owszem ale dla wielu programów już nie. Kombinowało się nie
    jak 640kB wykorzystać ale jak najwięcej pamięci zwolnić. Stąd
    mechanizmy przenoszenia wielu rzeczy ponad tą granicę - łącznie z tym
    że w ostatnich wersjach MS-DOS (OIDP to od 6.00) pojawiły się narzędzia
    do automatyzacji tego mechanizmu dla niezbyt biegłych w samodzielnym
    przekazywaniu parametrów startowych za pomocą wpisów w config.sys i
    autoexec.bat.

    > Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.

    Do startu i owszem. Do pracy - nie za bardzo. ZTCP to nawet Word 2.0 na
    Win3.0 miał przy 1MB problemy z działaniem - często nie dało się
    drukować.

    Zdrówko