    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ile pamieci
    Date: Tue, 07 Jun 2011 08:15:10 +0200

    On Tue, 7 Jun 2011 04:04:42 +0200, Q wrote:
    >Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
    >Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
    >niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.
    >I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

    tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.
    Jego aparat owszem, moze tyle zrobi.

    >BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

    Krotka masz pamiec :-)

    >- czytnik grup: 100MB

    Ale po co mu ? Z natury rzeczy powinien trzymac wszystko na dysku,
    a do sprawnej obslugi bazy danych potrzebuje raptem troche cache.
    100MB - co to ma byc, dwuletnia produkcja jednej grupy ?

    >- gg: 100MB

    gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch
    malych tekstowych okienek ? Nawet z radio internetowym .. no i moj
    pokazuje 6MB

    >- winamp: 50MB

    Tez zastanawiajace.

    >A tak naprawde polowa tego "minimalu" jest w stanie pokazac
    >przy 1GB RAMu zolty trojkacik :).

    Pytanie czy nas systemy nie oszukuja.

    >Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

    no ale z drugiej strony naprawde zachodze w glowe jak moze programista
    sensownie tyle pamieci zajac. Rozumiem ze ktos moze wielkie macierze
    liczyc - ale my tu np o glupim czytniku news :-)

    J.