  • 11. Data: 2011-02-25 20:52:01
    Temat: Re: ile cykli ładowania średnio wytrzymują baterie ?
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    >Właśnie robię wszystko dokładnie tak, jak piszesz :) Dodam
    >jeszcze, że jeśli używam baterii to do pełnego rozładowania.

    lit-jonowe zle znosza pelne rozladowania

    >Zresztą nawet producent nakazuje przechowywać baterię
    >całkowicie rozładowaną.

    nieprawda, bateriom li-jon szkodzi rozladowanie, nie mowiac juz
    o przechowywaniu

  • 12. Data: 2011-02-25 20:57:45
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_litowo-jonow

  • 13. Data: 2011-02-25 21:11:54
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Zawsze wiesz, jak uprzyjemnić weekend z laptopem ;-))

    -----

  • 14. Data: 2011-02-25 21:13:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ja jeszcze na wszelki przypadek spluwam trzy razy przez lewe ramię i odmawiam
    coniedzielną zdrowaśkę za baterię.
    Wszystko przez to, że płacę Visą.

    -----

  • 15. Data: 2011-02-25 22:10:58
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 25-02-2011 o 21:52 Przesmiewca napisał na pl.comp.pecet:

    > lit-jonowe zle znosza pelne rozladowania

    Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak napisałem moja znosi
    bardzo dobrze.

    > nieprawda, bateriom li-jon szkodzi rozladowanie, nie mowiac juz
    > o przechowywaniu

    Ale nie rozumiem.. co jest nieprawda? Nie umiem czytać instrukcji?
    Cytuję: Gdy bateria nie jest używana przez długi czas, należy ją
    przechowywać całkowicie rozładowaną. Pozwala to przedłużyć
    żywotność baterii.
    Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 16. Data: 2011-02-25 22:28:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WiesłaW" op.vrhbwkmy35rodc@naw-pc

    > lit-jonowe zle znosza pelne rozladowania

    : Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak
    : napisałem moja znosi bardzo dobrze.

    Ja też mam takie doświadczenia.
    IMO najlepiej rozładowywać do zera i ładować do pełna.

    Tak mam z komputerami i tak z telefonami.

    IMO najgorsze jest przegrzewanie takich akumulatorków.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-02-25 22:30:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.02.2011 23:10, WiesłaW pisze:
    > Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

    Ja bym bardziej wierzył temu, komu mniej zależy na wykoń-
    czeniu baterii w nadziei, że sprzeda człowiekowi kolejną ;)

    Inna sprawa, że "całkowicie rozładowana" może odpowiadać
    stanowi baterii, w którym jeszcze jest w niej sporo ładunku.
    Ale mimo to nie ryzykowałbym i przechowywałbym raczej baterię
    naładowaną gdzieś między 30% a 50%.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2011-02-25 22:31:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" ik99a0$m0r$...@n...net.icm.edu.pl

    > -----

    Ja nawet na biurku nie trzymam stale w tym samym
    miejscu, ale co jakiś czas przesuwam tak, aby
    stał na zimnym.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-02-26 15:00:13
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    >Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak napisałem moja znosi
    >bardzo dobrze.

    li-ion sie nie formuje

    >Ale nie rozumiem.. co jest nieprawda? Nie umiem czytać instrukcji?

    Ok, masz racje, zle sformulowalem zdanie; chodzilo mi generalnie o sprostowanie,
    zeby ktos nie przeczytal kiedys tego watku i nie wzial tego co napisales za
    poprawny sposob przetrzymywania aku li-ion

    >Cytuję: Gdy bateria nie jest używana przez długi czas, należy ją
    >przechowywać całkowicie rozładowaną. Pozwala to przedłużyć
    >żywotność baterii.
    >Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

    Producenci do dzis pisza, ze baterie li-ion nalezy formowac...
    natomiast linik do wikipedii byl tylko jakby pokazaniem kierunku, bo jakbys
    sie bardziej zainteresowal tematem, to bys dotarl do bardziej wiarygodnych opracowan
    (bo oczywiscie wikipedia ma bledy, ale w tym przypadku akurat informacje sa zgodne i
    latwo to
    zweryfikowac w innych zrodlach)

  • 20. Data: 2011-02-26 16:02:20
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    >Inna sprawa, że "całkowicie rozładowana" może odpowiadać
    >stanowi baterii, w którym jeszcze jest w niej sporo ładunku.

    Nawet nie moze, ale na pewno :) Pisalem wlasnie o tym, ze eklektronika aku chroni
    ogniwo przed
    calkowitym wyladowaniem (co jest kolejnym potwierdzeniem tego, ze totalne
    rozladowanie
    szkodzi), ale trzymanie rozladowanego aku przez dluzszy czas grozi przekroczeniem
    progu nalodowania w procesie samoistnego dalszego (chemicznego) rozladowywania
    juz poza kontrola ukladow.