    From: Przesmiewca <p...@v...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ile cykli ładowania średnio wytrzymują baterie ?
    Date: Sat, 26 Feb 2011 16:00:13 +0100

    WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    >Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak napisałem moja znosi
    >bardzo dobrze.

    li-ion sie nie formuje

    >Ale nie rozumiem.. co jest nieprawda? Nie umiem czytać instrukcji?

    Ok, masz racje, zle sformulowalem zdanie; chodzilo mi generalnie o sprostowanie,
    zeby ktos nie przeczytal kiedys tego watku i nie wzial tego co napisales za
    poprawny sposob przetrzymywania aku li-ion

    >Cytuję: Gdy bateria nie jest używana przez długi czas, należy ją
    >przechowywać całkowicie rozładowaną. Pozwala to przedłużyć
    >żywotność baterii.
    >Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

    Producenci do dzis pisza, ze baterie li-ion nalezy formowac...
    natomiast linik do wikipedii byl tylko jakby pokazaniem kierunku, bo jakbys
    sie bardziej zainteresowal tematem, to bys dotarl do bardziej wiarygodnych opracowan
    (bo oczywiscie wikipedia ma bledy, ale w tym przypadku akurat informacje sa zgodne i
    latwo to
    zweryfikowac w innych zrodlach)