  • 1. Data: 2011-02-23 10:58:47
    Temat: P5VD2-MX Asusa - kłopot z pamięciami...
    Od: poli <3...@g...pl>

    Witam.

    Proszę Was o pomoc, mam otóż wspomnianą wyżej
    płytę na której pracuje Core 2 duo E6600.
    Zakupiłem właśnie 4GB RAM Duall HyperX Kingstona
    PC6400.
    I tu pojawił się ZONK. Płyta główna widzi owszem
    4GB ale komunikuje, że: used 3GB!?? O co jej
    biega? Czy to spowoduje, że Win7 64BIT nie
    będzie mimo wszystko widział całej fizycznej
    pamięci?
    Obie kości przetestowałem osobno MemTestem,
    każda widziana jest jako 2GB i nie zwraca błędów.
    Da się to jakoś "odblokować", "przestawić"??

    Mam z nimi jeszcze jeden problem, za nic nie
    dają się ustawić na 800MHz, wciąż pracują na 533MHz.

    BIOS, oczywiście właśnie zaktualizowałem do V.1017.

    Poradźcie coś proszę.
    --
    pozdr00fka

    poli

  • 2. Data: 2011-02-23 11:45:25
    Temat: Re: P5VD2-MX Asusa - kłopot z pamięciami...
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2011-02-23 11:58, poli pisze:
> [...]
    > dają się ustawić na 800MHz, wciąż pracują na
    > 533MHz.
    >
    > BIOS, oczywiście właśnie zaktualizowałem do V.1017.

    Jakby tego było mało, to po kilku restartach
    widzi teraz tylko 2,8GB!!! Co do @%&*$<$>* zżera
    mi RAM?? Przestałem cokolwiek kumać. POMOCY!!

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 3. Data: 2011-02-23 14:17:40
    Od: daro <d...@o...pl>

    > Jakby tego było mało, to po kilku restartach widzi teraz tylko 2,8GB!!!
    > Co do @%&*$<$>* zżera mi RAM?? Przestałem cokolwiek kumać. POMOCY!!

    Czy płyta ma wbudowana kartę grafiki?

  • 4. Data: 2011-02-23 14:50:16
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > W dniu 2011-02-23 11:58, poli pisze:

    > Proszę Was o pomoc, mam otóż wspomnianą wyżej

    Dobry moment, zeby wspomniec: pytan nie
    zadaje sie w temacie. A jesli juz, to powtarza
    sie je w tresci.

    > Płyta główna widzi owszem 4GB ale
    > komunikuje, że: used 3GB!??
    > O co jej biega?

    Masz instrukcje? czytaj.
    Nie masz - sciagnij ze strony producenta. czytaj.

    Konkretniej - rozdzial 1.7.2 "Memory configurations"

    > Mam z nimi jeszcze jeden problem, za nic nie
    > dają się ustawić na 800MHz, wciąż pracują na
    > 533MHz.

    I poprawnie, skoro producent twierdzi, ze obsluguje
    tylko 400/533 MHz

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2011-02-23 15:05:31
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > used 3GB!?? O co jej biega? Czy to spowoduje, że Win7 64BIT nie będzie
    > mimo wszystko widział całej fizycznej pamięci?

    A ile przydzieliłeś dla karty grafiki ?

    > Obie kości przetestowałem osobno MemTestem, każda widziana jest jako 2GB
    > i nie zwraca błędów.
    > Da się to jakoś "odblokować", "przestawić"??

    Czytając instrukcje obsługi

    > Mam z nimi jeszcze jeden problem, za nic nie dają się ustawić na 800MHz,
    > wciąż pracują na 533MHz.

    A gdybys tak przeczytał specyfikacje płyty to byś zauważył że obsługuje
    2 x DDR2 do 533 Mhz

    > Poradźcie coś proszę.

    nie mam tej płyty ale info o niej znalazłem w ciagu kilku sekund, może
    jako podstawowa porade podam, zacznij czytać instrukcje obsługi

  • 6. Data: 2011-03-03 17:51:55
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2011-02-23 15:17, daro pisze:

    > Czy płyta ma wbudowana kartę grafiki?

    Tak ma, ale nie ma w BIOSie opcji ustawiania
    wielkości przydzielonej pamięci dla niej. Nie
    można jej także wyłączyć.
    --
    pozdr00fka

    poli

  • 7. Data: 2011-03-03 17:59:56
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2011-02-23 16:05, boxfish pisze:

    > A ile przydzieliłeś dla karty grafiki ?

    Zmiana jakichkolwiek ustawień BIOSu związanych z
    pamięcią nie daje żadnych efektów. Wciąż było 2,8GB.
    Było, bo zamieniłem pamięci na OCZ 2x1GB. Chodzą.

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 8. Data: 2011-03-03 18:00:30
    Od: poli <3...@g...pl>

    > Konkretniej - rozdzial 1.7.2 "Memory configurations"

    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    I tu jest pies pogrzebany, moja irytacja wzrosła
    gdy wspomagając się wujkiem google zrozumiałem,
    że praktycznie nie ma mowy aby zainstalować z
    powodzeniem 4GB RAM! Praktycznie nie są do
    kupienia a nie wiem czy istnieją takie karty,
    które mają po 32 kości po 128MB?
    Więc...za swoje niedopatrzenia wszystkich Was
    przepraszam co prawda spowodowane pośpiechem i
    sytuacją awaryjną ale jednak...

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 9. Data: 2011-03-03 18:23:33
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-02-23 11:58, poli wrote:
> [...]
    > wciąż pracują na 533MHz.
    >
    > BIOS, oczywiście właśnie zaktualizowałem do V.1017.

    Tak wracajac do poczatku - co oferuje plyta? zazwyczaj jedna z
    podstawowych informacji jest max. rozmiar pamieci DRAM.

    Systemy 32-bitowe jak najbardziej moga korzystac z 36 bitow adresowania
    (16 x 4GB - tzw. PAE), ale windows tego nie uzywa. Linux tak.

    R.

  • 10. Data: 2011-03-03 18:50:16
    Od: poli <3...@g...pl>

    > Systemy 32-bitowe jak najbardziej moga korzystac
    > z 36 bitow adresowania (16 x 4GB - tzw. PAE),
    > ale windows tego nie uzywa. Linux tak.

    Ten problem znam, tyle tylko że dotyczy on
    właśnie systemów. Problemem jest płyta nie
    widząca całej fizycznej pamięci.
    --
    pozdr00fka

    poli