-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Date: Tue, 9 Jan 2018 20:29:53 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 219
Message-ID: <p3357m$jsm$1@node2.news.atman.pl>
References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
<p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
<p30sai$fho$1@dont-email.me> <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
<p3186v$khu$2@dont-email.me> <p321i5$rl6$1@node1.news.atman.pl>
<p32feo$b6v$1@dont-email.me> <p32hql$1d0$1@node2.news.atman.pl>
<p32l9f$jk6$2@dont-email.me> <p32ptj$95q$1@node2.news.atman.pl>
<p32ts7$ia4$2@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1515526198 20374 46.21.210.209 (9 Jan 2018 19:29:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jan 2018 19:29:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p32ts7$ia4$2@dont-email.me>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180109-2, 2018-01-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622210
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-09 o 18:24, Pszemol pisze:
>>>>>>>>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
>>>>>>>>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
>>>>>>>>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
>>>>>>>>>> przez test, dzięki start stopowi.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
>>>>>>>>> to bedzie tez nizsza w korku.
>>>>>>>>
>>>>>>>> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
>>>>>>>> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
>>>>>>>
>>>>>>> Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
>>>>>>> deszczu, śniegu, temperatura, itp
>>>>>>
>>>>>> Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
>>>>>> w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
>>>>>> z rzeczywistością.
>>>>>
>>>>> Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.
>>>>
>>>> Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
>>>> Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?
>>>
>>> Generalnie wszyscy mi znani zmieniaja biegi za pozno.
>>> Niektorzy nawet potrafia twierdzic ze jezdzac po Krakowie nie maja okazji
>>> wrzucać piątki...
>>
>> To już wróciłeś z USA?
>
> Wracam 2-3 razy co roku... Jeżdże tu i tam.
>
>>> A potem się dziwią że im auto pali więcej niż trzeba. Co kto lubi: lubisz
>>> dynamiczna jazde na 3-4 po calym miescie? Ok, ale płacisz wtedy więcej.
>>
>> O ile rozumem że zawodowy kierowca w firmowym samochodzie dla kilku
>> litrów paliwa do sprzedania ma lewo zarzynał silnik męcząc go na
>> za niskich obrotach to ludzi robiących to samo z własnym autem nie
>> potrafię wytłumaczyć.
>
> Nowe autka mają często taką pomoc na wyświetlaczu podpowiadającą kiedy
> przełożyć jakiś bieg na górę a kiedy zredukować... Według tych wskazówek
> pojeździsz troszkę a przekonasz się że całe życie kręciłeś obroty za
> wysoko.
I skąd przekonanie że propagują jazdę oszczędzającą silnik a nie
ekologię i małą emisję zanieczyszczeń?
>>>>>>>>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
>>>>>>>>>> mniejszym stopniu.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
>>>>>>>>> naprawami.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nie liczył bym na to.
>>>>>>>
>>>>>>> W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
>>>>>>> powyżej 200tyś mil.
>>>>>>
>>>>>> Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
>>>>>> systemu start stop który go dodatkowo obciąża.
>>>>>
>>>>> Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?
>>>>
>>>> Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.
>>>
>>> Tak, kupuje zwykle 2-3-latki i jeżdzę potem nimi następne 12-15 lat.
>>> 1995 toyota camry przebieg 278k mil
>>> 1994 nissan sentra przebieg 190k mil
>>> 2004 honda accord coupe przebieg 240k mil
>>> 2007 acura tl-s przebieg 160k mil
>>
>> Jak masz cztery samochody to nie jeździsz wszystkimi odpowiednio
>> dużo żeby bendix się zużył.
>> Czy lekko się z prawdą minąłeś z tym ile każdym jeździsz?
>
> To są 4 samochody które miałem w Stanach od 1998 gdy się tam
> przeprowadziłem. Obecnie zostały tylko te dwa najnowsze. Plus niedawno
> dokupiony w maju rzęch od VW do zabawy w mechanika i jazdy na ryby,
> nurkowanie i inne "brudne" wycieczki.
Czyli masz więcej niż jeden samochód równocześnie.
A jak samochód stoi to i bendixy oszczędzasz.
>>> Zero problemów z bendiksem ani rozrusznikiem w żadnym z tych autek.
>>>
>>> A kupione były zbyt nowe z mulutkim przebiegiem aby podejrzewac ze
>>> poprzedni właściciel coś takiego wymieniał.
>>>
>>>> A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)
>>>
>>> Napisz w jakich autach miałeś problemy z bendiksem i jak często. Ciekawi
>>> mnie czego tak się boisz.
>>
>> Wymieniałem w dużym fiacie, polonezie, lanosie, fordzie mondeo.
>
> Jednym słowem sama górna półka motoryzacyjna :-)))))
> To chyba masz odpowiedz na swoje pytanie skoro przytaczasz bendiksy z lat
> 70-tych i myślisz że auta produkowane dziś z SS będą mieć tą samą
> niezawodność komponentów...
Z praktyki wychodzi że niezawodność mają często mniejszą.
>> I nie boje się, mam świadomość że jak mi zacznie tym strzelać
>> po ileś razy dziennie jakiś super hiper system to nie wystarczy
>> wymiana raz na ileś lat jak dotychczas.
>
> Tak, do tamtego fiata 125p nie instaluj SS, nie warto :-)))) Ale dałeś się
> pośmiać, dzięki!
A gdzieś pisałem że chce zainstalować? I pisałem że do fiata?
Przestań dyskutować z tym co zdaje ci się że napisałem a zacznij
z tym co faktycznie napisałem.
>>>>>>>>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
>>>>>>>>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Otóż to.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ale bendix w rozruszniku?
>>>>>>>>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
>>>>>>>>>> działają.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
>>>>>>>>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
>>>>>>>>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
>>>>>>>>
>>>>>>>> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
>>>>>>>> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
>>>>>>>> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
>>>>>>>> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
>>>>>>>> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
>>>>>>>> dla nie myślących.
>>>>>>>
>>>>>>> Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
>>>>>>> potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
>>>>>>> rozgrzanym, który minute temu pracował.
>>>>>>
>>>>>> Jakieś problemy z matematyką?
>>>>>> Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
>>>>>> a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
>>>>>> czy cię to przerasta?
>>>>>
>>>>> Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
>>>>> ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
>>>>> To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
>>>>> szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.
>>>>
>>>> Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
>>>> mała.
>>>
>>> Strachy na lachy. Obracanie gorącem silnikiem dla rozrusznika to pestka
>>> trywialna w porownaniu z zimnym rozruchem. Nie masz się czego bać.
>>
>> Kup samochód z takim "udogodnieniem" i pojeździj dłużej niż rok.
>
> Sądzę, że następny będzie z takim systemem. Chyba że się na tą Teslę jednak
> zdecyduję...
No zobacz czyli jednak nie tesla. Często zdanie zmieniasz. :-)
>>>>>>>>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
>>>>>>>>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
>>>>>>>>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
>>>>>>>>> w dowolnych warunkach.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
>>>>>>>>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
>>>>>>>>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
>>>>>>>>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
>>>>>>>>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
>>>>>>>>>> oszczędności
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
>>>>>>>>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
>>>>>>>>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
>>>>>>>
>>>>>>> Nie wiesz tego.
>>>>>>
>>>>>> Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
>>>>>> A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?
>>>>>
>>>>> Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
>>>>> bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.
>>>>
>>>> Ty nie masz auta z systemem start stop.
>>>> I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
>>>> Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)
>>>
>>> Ty masz problemy z rozrusznikiem w swoich autach bez SS, wiec co to zmienia
>>> ze w moich tez ss nie ma?
>>
>> Nie mam problemu, co jakiś czas musiałem wymienić bendix.
>
> A ja nie musiałem. Więc czego to dowodzi?
Ze fantazjujesz. Potwierdza to deklaracja zakupu kolejnego auta.
Przy innych dyskusjach tesla a przy tej już coś innego.
> Że fiat i lanos jest po prostu do dupy w porównaniu z hondą czy toyotą.
A ford mondeo jeszcze bardziej? Czy przemilczałeś bo do teorii nie pasował?
>> Przy systemie start-stop trzeba będzie wymieniać częściej.
>> A to kosztuje.
>
> Częściej, zgoda: statystycznie raz na 20 lat i 2 miesiące zamiast
> standardowo raz na 20 lat bez systemu SS :-)
I z matematyki to jak widzę na poziomie przedszkola dalej jesteś.
:-)
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 20:33 RadoslawF
- 09.01.18 20:40 Shrek
- 09.01.18 20:42 Mateusz Viste
- 09.01.18 20:51 Pszemol
- 09.01.18 20:56 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 21:03 Shrek
- 09.01.18 21:31 Czarek
- 09.01.18 21:46 Mateusz Bogusz
- 09.01.18 22:18 j...@i...pl
- 09.01.18 22:36 j...@i...pl
- 09.01.18 22:58 j...@i...pl
- 09.01.18 22:59 j...@i...pl
- 10.01.18 03:17 Pszemol
- 10.01.18 03:17 Pszemol
- 10.01.18 03:17 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i