  • 21. Data: 2012-02-15 09:33:49
    Temat: Re: ile V powinien miec akumulator
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 13 Feb 2012 13:43:58 +0100, l...@...pl wrote:

    >auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na
    >akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.

    +48h akumulator wykazywal 12.38V - nie byl odpalany....

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2012-02-15 09:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 09:20:51 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." 1...@4...net
    >
    > Można spróbować ładować bardzo długo (dwie doby) bardzo małym
    > (pojemność/30h) prądem.

    totez podlaczylem przez zarowke i zostawilem na caly dzien, a skor nie
    pomoglo to poszedlem wymienic na nowy :-)

    J.

  • 23. Data: 2012-02-15 11:17:43
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > +48h akumulator wykazywal 12.38V - nie byl odpalany....

    bez obciazenia nie za wiele można powiedzieć o stanie akumulatora.

    Artur(m)

  • 24. Data: 2012-02-15 12:20:24
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 15 Feb 2012 10:33:49 +0100, a...@p...pl wrote:

    >+48h akumulator wykazywal 12.38V - nie byl odpalany....

    +15hczli dzis okl 13.00 temp 0,5C

    bez obciazenia 12.4V
    wlaczona dmuchawa, radio, swiatla dlugie

    napiecie spadlo do 11,8V

    Silnik odpalil za 1. razem, napiecie ladowania 14.4V (chwile po
    starcie), potem ustabilizowalo sie na 14.2V, obroty silnika bez wplywu
    na napiecie ladowania. Silnik pochodzil 15 minut i zostal wylaczony.

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2012-02-16 01:19:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1s8763veh2qae$....@4...net

    > totez podlaczylem przez zarowke i zostawilem na caly
    > dzien, a skor nie pomoglo to poszedlem wymienic na nowy :-)

    A ile dawałeś mu amperów i o jakiej pojemności był to akumulator?
    (jeśli mogę zapytać, bo w pewny sensie to nie moja sprawa)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2012-02-16 10:01:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 02:19:29 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." 1s8763veh2qae$....@4...net
    >
    > A ile dawałeś mu amperów i o jakiej pojemności był to akumulator?
    > (jeśli mogę zapytać, bo w pewny sensie to nie moja sprawa)

    aku byl normalny, 75Ah, prostrownik "zwykly", zarowka 45W - i sie tak na
    zolto swiecila. to nie jest pierwszy aku ktory laduje.

    Co ciekawe - napiecie wlasne aku 12.5v, szczytowe napiecie prostownika 19V,
    a prad za duzy. Dobry akumulator ma 12V jak srednio rozladowany i
    bezpiecznik nie wyskakuje.

    J.

  • 27. Data: 2012-02-16 17:31:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 8k1sxxfi3raq$.1cze8rdfnwhk5$....@4...net

    > aku byl normalny, 75Ah, prostrownik "zwykly", zarowka 45W - i sie tak na
    > zolto swiecila. to nie jest pierwszy aku ktory laduje.

    Za 10 złotych można kupić uniwersalny miernik. Nie wiesz, jaki był prąd ładowania?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2012-02-16 18:59:59
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:jhjehg$jid$1@inews.gazeta.pl...

    > "J.F." 8k1sxxfi3raq$.1cze8rdfnwhk5$....@4...net

    > Za 10 złotych można kupić uniwersalny miernik. Nie wiesz, jaki był prąd
    > ładowania?

    Podejrzewam, że J. F. posiada znacznie lepsze przyżądy pomiarowe, niż te
    które widujesz za 10 złotych.
    Nie bardzo więc widzę związku powyższej informacji matketingowej z pytaniem.
    No chyba, że je sprzedajesz.

  • 29. Data: 2012-02-17 01:10:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PcmOL" jhjjnk$u2c$...@o...futuro.pl

> [...]

    widujesz za 10 złotych.
    > Nie bardzo więc widzę związku powyższej informacji matketingowej z pytaniem.

    Tak -- JF ma bardzo dobre przyrządy. A są nimi żarówki świecące
    różnymi kolorami. Niestety ja nie wiem, co znaczy kolor żółty.
    Nie umiem tego przeliczyć na ampery.

    0. Widzi się albo nie widzi. Można widzieć wyraźnie, długo, wiele.
    Nie można widzieć bardzo i mniej bardzo.

    1. Podejrzliwy jesteś. :)

    2. Posiadać można posiadłość, rezydencję, prawa własności do majątku,
    cechy charakteru i właściwości lub wiedzę. Nie można posiadać
    miernika, nawet takiego, który wart jest 10 tysięcy złotych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-02-17 10:23:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 02:10:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "PcmOL" jhjjnk$u2c$...@o...futuro.pl
    >
    > Tak -- JF ma bardzo dobre przyrządy. A są nimi żarówki świecące
    > różnymi kolorami. Niestety ja nie wiem, co znaczy kolor żółty.
    > Nie umiem tego przeliczyć na ampery.

    No to sobie wez zarowke 12v/45W, podlacz pod zasilacz regulowany i zmierz
    jaki prad minimalny musi plynac :-)

    amperomierz mam w prostowniku, ale to nie jest przyrzad godny zaufania.
    Tym niemniej wystarcza do stwierdzenia ze ok 2A plynie. Plynie, plynie, i
    jesli po dobie akumulator nadal wymaga zarowki, to szrot.

    J.