  • 21. Data: 2011-04-05 04:40:55
    Temat: Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 09:46 PM, Desoft wrote:

    > A uwzględniłeś czas przełączania?

    nie wystarczy kondensator na wyjsciu?

  • 22. Data: 2011-04-05 10:10:55
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Użytkownik "gomader" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ine6gn$j6g$1@news.vectranet.pl...
    > On 04/04/2011 09:46 PM, Desoft wrote:
    >
    >> A uwzględniłeś czas przełączania?
    >
    > nie wystarczy kondensator na wyjsciu?

    Jakiej pojemności dla prawie 7A prądu obciążenia?

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2011-04-05 10:37:59
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik gomader napisał:

    > dzieki, to chyba byloby to, ale musialbym duzo czasu poswiecic zanim bym
    > zrozumial co i jak, do jednego egzemplarzu (dla mnie) jest to malo
    > oplacalne

    Przesadzasz, ja właśnie tego elementu użyłem aczkolwiek w odwrotną
    stronę, kiedy napięcie przekroczy zadaną wartość włącza przekaźnik i
    odcina wyjście, ale to już kwestia których styków przekaźnika użyjesz,
    urządzenie pracuje do 36V.

    [...]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 24. Data: 2011-04-05 14:01:26
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/05/2011 12:10 PM, Desoft wrote:

    > Użytkownik "gomader" <g...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:ine6gn$j6g$1@news.vectranet.pl...

    > Jakiej pojemności dla prawie 7A prądu obciążenia?

    wedlug wzoru Uc = Uo e ^ (-t/RC)

    wychodzi C = 0.1F

    przyjalem Uo=12V Uc=11V t=15ms R=12V/7A

    dostane taki?

  • 25. Data: 2011-04-05 16:53:48
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > wedlug wzoru Uc = Uo e ^ (-t/RC)
    >
    > wychodzi C = 0.1F
    >
    > przyjalem Uo=12V Uc=11V t=15ms R=12V/7A
    >
    > dostane taki?

    eee... najwyżej połączysz kilka równolegle.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2011-04-06 09:42:21
    Od: e <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-04 18:48, gomader pisze:
    > Witam,
    > Na jakim ukladzie scalonym zbuduje nastepujaca funkcjonalnosc:
    >
    > if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V}
    >
    > Jesli napecie na wejsciu jest wieksze od Ux wtedy na wyjsciu jest 5V w
    > przeciwnym wypadku 0V
    >
    > Ux moze byc wyznaczane np. na podstawie potencjometru
    > Uklad musi pracowac w szerokim zakresie napiec zasilajacych 0-14V
    > Wazne: Uwe jest zawsze rowne napieciu zasilania (Uwe = Uzas)
    >
    > Wie ktos na jakim ukadzie moglbym to zrealizowac?
    >
    > pzdr
    komparator

  • 27. Data: 2011-04-08 11:55:02
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 09:46 PM, Desoft wrote:

    > Kup zwykły zasilacz do centralek alarmowych z akumulatorem. Kompletne
    > urządzenie - ma to wszystko z wyjątkiem przekaźników

    tak, tylko wszyskie polskie 80W-100W zasilacze buforowe maja napiecie
    wyjscia 13.8V, ja potrzebuje 12V, max 12.9V, mam urzadzenie ktore wymaga
    12V i wylacza sie gdy Uzas >= 13V

    oczywiscie jest mozliwosc zastosowania, jakiejs poteznej przetwornicy na
    100W lub stabilizatora liniowego jednak oba rozwiazania bede mialy mala
    sprawnosc ...

    PS
    rezygnuje z przekaznikow, ze wzgledu na duze wartosci kondensatorow
    koniecznych na wyjsciu

    chcialbym to zrobic, na 3 kluczach MOSFET (jeden na ladowarke, drugi na
    wyjscie i trzeci na akumulator) przekaznik, uzylbym do zabezpieczenia
    aku przed rozladowowaniem oraz sygnalizacji pracy awaryjnej

  • 28. Data: 2011-04-08 13:00:38
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "gomader" <g...@g...com> wrote in message

    > tak, tylko wszyskie polskie 80W-100W zasilacze buforowe maja napiecie
    > wyjscia 13.8V, ja potrzebuje 12V, max 12.9V, mam urzadzenie ktore wymaga
    > 12V i wylacza sie gdy Uzas >= 13V

    Tylko jak chcesz ładować aku mając 12V ? musisz mieć nieco ponad 13 żeby dał
    się naładować.
    Do takich sztuczek potrzebna ci przetwornica SEPIC i układ ładowania
    akumulatora. Albo step down z 24V 2 aku szeregowo i ładowarka do nich.
    RoMan ci to wyjaśni lepiej :-)

  • 29. Data: 2011-04-08 13:15:49
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/08/2011 03:00 PM, Lelek@ wrote:

> [...]
    > Do takich sztuczek potrzebna ci przetwornica SEPIC i układ ładowania
    > akumulatora. Albo step down z 24V 2 aku szeregowo i ładowarka do nich.

    zaponiales ze projekt uwzglednia ladowarke aku?
    sa trzy podzespoly:
    1) wlasnie ladowarka aku, napiecia 13-15V
    2) zasilacz 12V
    3) akumulator

    normalnie na zasilaniu sieciowym:
    - ladowarka jest podlaczona do aku (przez MOSFET)
    - zasilacz jest zwarty do wyjscia (przez MOSFET)

    przy pracy awaryjnej
    - ladowarka jest odlaczona od aku (MOSFET, na wszelki wypadek jakby
    zasilacz 12V padl)
    - zasilacz 12V jest odloczony (MOSFET)
    - wyjscie aku zwierane do wyjscia (rowniez MOSFET)

    tak wiec potrzeba 3 MOSFETow

    ladowarka tak jak tu np:

    http://www.aphelektra.com/p/pl/4070/ladowarka+do+aku
    m-+zelowych+12v++maks-7ah.html

  • 30. Data: 2011-04-08 21:59:28
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Akumulator ma (powinien mieć) 13,8V, więc pozostaje do zbicia 1V.
    Obciążony akumulator powinien mieć 12,7V (naładowany)

> [...]
    > zasilacz 12V padl)
    > - zasilacz 12V jest odloczony (MOSFET)
    > - wyjscie aku zwierane do wyjscia (rowniez MOSFET)

    Daj jeden MOSFET na wyjściu, wywal trzy zespoły pozostaw zasilacz i
    akumulator (tak jak w centralkach alarmowych - czyli trafo, mostek i
    akumulator)
    Przy zasilaniu z sieci będzie zbijany 1V przy 7A da to 7W.
    Na akumulatorze spadek będzie wynosił tylko 7A*0,05R (oporność drenu) czyli
    około 0,5V.
    Można powalczyć dając dwa tranzystory. Ale i tak to lepiej niż to co
    opisałeś w wersji z trzema.