  • 11. Data: 2011-04-04 17:34:13
    Temat: Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.04.2011 19:28, gomader pisze:
    > nie ma do tego gotowego scalaka? chce tylko wylaczyc przekaznik gdy
    > napiecie Uzas < 10V ...
    No to weź NMOS i mu wyreguluj bramę za pomocą potencjometru.

    Michoo

  • 12. Data: 2011-04-04 17:34:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-04-04 19:22, gomader wrote:
    > zeby Ux bylo np 10V ale skad mam wziasc to? myslalem ze moze to
    > byc wyznaczone np. potencjometrem ...

    Może. Jeszcze lepiej za pomocą źrodal wzrocowego i potencjometru jesli
    chcesz miec to precyzyjnie.

  • 13. Data: 2011-04-04 17:35:16
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 07:34 PM, Michoo wrote:
    > No to weź NMOS i mu wyreguluj bramę za pomocą potencjometru.

    a temperatura otoczenia 10C 40C nie bedzie zmieniala mi wartosci Ux?

  • 14. Data: 2011-04-04 17:46:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.04.2011 19:35, gomader pisze:

    > a temperatura otoczenia 10C 40C nie bedzie zmieniala mi wartosci Ux?
    A wpływ związany ze zmianą temperatury otoczenia w zakresie 30 stopni i
    powiązana z tym zmiana Vth o powiedzmy 0,1 stopnia (czyli niedokładność
    rzędu 0,5V) ma dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie?

    Michoo

  • 15. Data: 2011-04-04 18:17:50
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > nie ma do tego gotowego scalaka? chce tylko wylaczyc przekaznik gdy
    > napiecie Uzas < 10V ...

    TL431

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2011-04-04 18:28:56
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 07:46 PM, Michoo wrote:

    > A wpływ związany ze zmianą temperatury otoczenia w zakresie 30 stopni i
    > powiązana z tym zmiana Vth o powiedzmy 0,1 stopnia (czyli niedokładność
    > rzędu 0,5V) ma dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie?

    zaczalem to wyliczac dokladnie i dla napiecia Ux = 11V wychodzi mi
    roznica 0.15V przy roznicy 80C

    http://www.zsl.gda.pl/egzaminy/repetytorium.pdf

    str 3

    1) Dla 100C Ube = 0.5V Ib= 5uA Rbe = 100k
    2) Dla 20C Ube = 0.65V Ib=5uA Rbe = 130k

    Gdy damy jeden rezystor Rb = 2.1M Ohm (oczywiscie potem bedzie potecjometr)

    Wtedy bilans napiec bedzie:

    1) 11V = 2.1M * 5u + 100k * 5u
    2) 11.15V = 2.1M * 5u + 130k * 5u

    czyli wyglada ze zmieni sie zaledwie o 0.15V ...

    a moze cos zle wyliczam?

  • 17. Data: 2011-04-04 18:51:17
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 08:17 PM, Desoft wrote:

    > TL431

    dzieki, to chyba byloby to, ale musialbym duzo czasu poswiecic zanim bym
    zrozumial co i jak, do jednego egzemplarzu (dla mnie) jest to malo oplacalne

    az wlosy z glowy wyrywam, ze na rynku rok 2011 nie ma gotowego banalnego
    urzadzenia ...

    chce kupic zwykly switch ktory be przelaczal dwa zrodla napiecia za
    pomoca przekaznikow

    1) zwykly zasilacz 12V 80W
    2) ladowarka aku zelowych 12V podloczona do aku

    jesli napiecie 12V z zasilacza jest wyzsze nic 11V wtedy przekaznik
    zalacza ten zasilacz, i dodatkowo zwiera aku z ladowarka i rozlacza aku
    z wyjsciem

    jesli napiecie z zasilacza spada ponizej 11V wtedy zasilacz jest
    odlaczany, odlaczana jest rowniez ladowarka, a wyjscie zwierane jest z aku

    jeszcze oczywiscie zabezpieczenie przed rozladowaniem aku ...

    dlaczego tego nie ma na rynku? tylko musze sam dlubac?

    dlaczego zaden producent nie wpadl na to ze to uzytkownik chcialby
    wybrac jakiej mocy chce uzywac zasilacz, jakiej wielkosci ma byc aku, i
    do tego dobrac ladowarke, a moze uzytkownik mialby ochote zastosowan
    zamiast dziadowskiego zasilacza jakie sie znajduja w wiekszosci Upsow
    jakis o wysokiej sprawnosci?

    czuje ze przenioslem sie do sredniowiecza z cywilizacji ...

  • 18. Data: 2011-04-04 19:46:09
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > dzieki, to chyba byloby to, ale musialbym duzo czasu poswiecic zanim bym
    > zrozumial co i jak, do jednego egzemplarzu (dla mnie) jest to malo
    > oplacalne

    Jeden operacyjny...

    > az wlosy z glowy wyrywam, ze na rynku rok 2011 nie ma gotowego banalnego
    > urzadzenia ...

    Dla dwóch diód - najbardziej rozbudowane, do zwykłego połączenia -
    najprostsze, nie opłaca się robić.

    > chce kupic zwykly switch ktory be przelaczal dwa zrodla napiecia za pomoca
    > przekaznikow

    Wymyśliłeś sobie błędną teorię i brniesz...

    > 1) zwykly zasilacz 12V 80W
    > 2) ladowarka aku zelowych 12V podloczona do aku

    Kup zwykły zasilacz do centralek alarmowych z akumulatorem. Kompletne
    urządzenie - ma to wszystko z wyjątkiem przekaźników

    > jesli napiecie 12V z zasilacza jest wyzsze nic 11V wtedy przekaznik
    > zalacza ten zasilacz, i dodatkowo zwiera aku z ladowarka i rozlacza aku z
    > wyjsciem

    A uwzględniłeś czas przełączania?

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2011-04-04 20:17:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-04 19:22, gomader pisze:

    > no nie, tak jak napisalem Uwe=Uzas, a Ux nie istnieje fizycznie, chce po
    > prostu zeby Ux bylo np 10V ale skad mam wziasc to? myslalem ze moze to
    > byc wyznaczone np. potencjometrem ...

    No i ze środkowego styku potencjometra wprowadzasz na -Uwe a testowane
    napięcie wprowadzasz na +Uwe.

    MD

  • 20. Data: 2011-04-04 20:21:53
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-04 19:24, gomader pisze:

    > no ale pisalem ze Uwe=Uzas, jesli Uzas = 0 to jednoczesnie Uwe=0 i Uwy=0
    > ... wiec nie ma problemu

    Daj z Uzas rezystor 2 kOhm i diodę zenera 5V1 do masy. Gdy będzie
    zasilanie będziesz miał 5.1 V na Uwy(między rezystorem a diodą) a gdy
    nie będziesz miał zasilania to Uwy będzie równe zero.

    MD