  • 1. Data: 2011-04-04 16:48:32
    Temat: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Od: gomader <g...@g...com>

    Witam,
    Na jakim ukladzie scalonym zbuduje nastepujaca funkcjonalnosc:

    if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V}

    Jesli napecie na wejsciu jest wieksze od Ux wtedy na wyjsciu jest 5V w
    przeciwnym wypadku 0V

    Ux moze byc wyznaczane np. na podstawie potencjometru
    Uklad musi pracowac w szerokim zakresie napiec zasilajacych 0-14V
    Wazne: Uwe jest zawsze rowne napieciu zasilania (Uwe = Uzas)

    Wie ktos na jakim ukadzie moglbym to zrealizowac?

    pzdr

  • 2. Data: 2011-04-04 16:58:31
    Temat: Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-04 18:48, gomader pisze:
> [...]
    > Wazne: Uwe jest zawsze rowne napieciu zasilania (Uwe = Uzas)
    >
    > Wie ktos na jakim ukadzie moglbym to zrealizowac?

    O komparatorach słyszałeś? Z wymaganym zasilaniem od 0 to trochę musisz
    zejść na ziemię. Spójrz na lm393, ale od razu ci powiem, że nie działa
    on jeśli napięcia wejściowe są bliskie zasilaniu - trzeba by dodać
    dzielniki napięcia na wejściu.

  • 3. Data: 2011-04-04 17:00:06
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 04.04.2011 18:48, gomader pisze:

    > Na jakim ukladzie scalonym zbuduje nastepujaca funkcjonalnosc:
    >
    > if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V}

    Komparator napięcia

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2011-04-04 17:06:32
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 07:00 PM, Michał Smolnik wrote:

    > Komparator napięcia

    tak, tylko komparator ma dwa wejscia, ja mam tylko jedno

  • 5. Data: 2011-04-04 17:07:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Uklad musi pracowac w szerokim zakresie napiec zasilajacych 0-14V
    > Wazne: Uwe jest zawsze rowne napieciu zasilania (Uwe = Uzas)

    Wiesz, uzyskanie 5V, z 0V, jest niełatwe ;)...

    Generalnie, taką funkcję realizują komparatory, możesz użyć np. LM393.
    Jest to komparator, z wyjściem typu "otwarty kolektor", zasilany od 2 do
    36V. Może się przyda?? :)...

    Konop

  • 6. Data: 2011-04-04 17:08:38
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-04-04 19:06, gomader pisze:

    > tak, tylko komparator ma dwa wejscia, ja mam tylko jedno

    A może jednak dwa: Ux, Uwe.

  • 7. Data: 2011-04-04 17:15:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.04.2011 18:48, gomader pisze:
    > Witam,
    > Na jakim ukladzie scalonym zbuduje nastepujaca funkcjonalnosc:
    Na jednym to się chyba nie da.

    Na dwóch jest to banalnie proste ( o ile założymy napięcie wejściowe
    5-14, a nie 0-14 ;) ) - ze stabilizatora bierzesz 5V do zasilania
    komparatora, oraz dzielnikiem robisz 2.5V napięcia odniesienia.
    Potencjometr na drugie wejście komparatora.

    Michoo

  • 8. Data: 2011-04-04 17:22:06
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 07:08 PM, Elektrolot wrote:

    > A może jednak dwa: Ux, Uwe.

    no nie, tak jak napisalem Uwe=Uzas, a Ux nie istnieje fizycznie, chce po
    prostu zeby Ux bylo np 10V ale skad mam wziasc to? myslalem ze moze to
    byc wyznaczone np. potencjometrem ...

  • 9. Data: 2011-04-04 17:24:10
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 07:07 PM, Konop wrote:

    > Wiesz, uzyskanie 5V, z 0V, jest niełatwe ;)...

    no ale pisalem ze Uwe=Uzas, jesli Uzas = 0 to jednoczesnie Uwe=0 i Uwy=0
    ... wiec nie ma problemu

  • 10. Data: 2011-04-04 17:28:45
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/04/2011 07:15 PM, Michoo wrote:
> [...]
    > komparatora, oraz dzielnikiem robisz 2.5V napięcia odniesienia.
    > Potencjometr na drugie wejście komparatora.

    oj duzo roboty ...

    nie ma do tego gotowego scalaka? chce tylko wylaczyc przekaznik gdy
    napiecie Uzas < 10V ...