  • 1. Data: 2010-01-13 11:14:07
    Temat: identyfikacja problemu
    Od: "Metrowy" <t...@o...pl>

    Witam,

    Pytam jako laik:
    Wczoraj w moim samochodzie (renault megane '97) zaczal rozchodzic się
    "gwizdzacy" dzwiek spod maski silnika, ktory brzmi cały czas tak samo,
    niezaleznie od predkosci/obrotow. Takie rownomierne "pogwizdywanie"... Co to
    moze byc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-13 11:26:33
    Temat: Re: identyfikacja problemu
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Metrowy pisze:
> [...]
    > niezaleznie od predkosci/obrotow. Takie rownomierne "pogwizdywanie"... Co to

    Łożyska alternatora, napinacz któregoś z pasków.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 3. Data: 2010-01-13 11:42:05
    Od: "Metrowy" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> napisał w
    wiadomości news:hik7br$d1c$1@news.dialog.net.pl...

    > Łożyska alternatora, napinacz któregoś z pasków.

    dziekuje.

  • 4. Data: 2010-01-13 12:04:25
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Łożyska alternatora, napinacz któregoś z pasków.

    "brzmi cały czas tak samo, niezaleznie od predkosci/obrotow"

    Ktore konkretnie lozyska/napinacz masz na mysli?

    :)

    MarcinJM

  • 5. Data: 2010-01-13 12:20:13
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    MarcinJM pisze:

    > "brzmi cały czas tak samo, niezaleznie od predkosci/obrotow"
    >
    > Ktore konkretnie lozyska/napinacz masz na mysli?

    U mnie w Felicii kiedyś, alternator się tak zachowywał. Niezależnie od
    obrotów gwizdał tak samo. Skończyło się rozsypaniem łożysk - co
    zaowocowało zmianą gwizdu na ostre chrobotanie.
    Też mnie to dziwi, że tak może być, bo z reguły, gwizd nasila się wraz
    ze wzrostem obrotów.

  • 6. Data: 2010-01-13 13:11:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-13 11:14, Metrowy pisze:
> [...]
    > niezaleznie od predkosci/obrotow. Takie rownomierne "pogwizdywanie"... Co to
    Wentylator od nawiewu? Przestaw go na inny bieg, albo wyłącz i sprawdź,
    czy będzie lepiej.

    Maciek

  • 7. Data: 2010-01-13 13:31:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Metrowy" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "gwizdzacy" dzwiek spod maski silnika, ktory brzmi cały czas tak samo,
    > niezaleznie od predkosci/obrotow. Takie rownomierne "pogwizdywanie"... Co

    U mnie gwizdała tak linka prędkościomierza w clio, to znaczy nieiwel eciszej
    przy niskich prędkościach, a od 40 km/h własciwie bez różnicy w odgłosie do
    100 km/h i więcej. Pomogła wymiana, choć była dość kłopotliwa.

    --
    Yogi(n)