  • Data: 2002-06-20 12:52:20
    Temat: Re: identyfikacja adresu IP
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:
    > 1. Z zastrzeżeniem ust. 2, informacje lub dane objęte tajemnicą
    > telekomunikacyjną mogą być zbierane, utrwalane, przechowywane, opracowywane,
    > zmieniane, usuwane lub udostępniane tylko wówczas, gdy czynności te, zwane w
    > ustawie "przetwarzaniem", są przedmiotem usługi świadczonej użytkownikowi
    > albo są niezbędne do jej wykonania.

    Myślę, że imię nazwisko adres są niezbędne do wykonywania usługi... komuś
    trzeba te rachunki wysyłać. ;)

    > 3. Operator lub podmiot udostępniający usługi telekomunikacyjne jest
    > obowiązany do poinformowania użytkownika, z którym zawiera umowę o
    > świadczenie usług, jakiego rodzaju dane dotyczące użytkownika będą
    > przetwarzane przez operatora.

    To oczywiście powinno być spełnione przez każdego operatora (i w sumie
    tylko o to należałoby walczyć).

    > I art. 47 ustawy o ochronie danych osobowych

    > 3. Administrator danych może jednak przekazać dane osobowe za granicę,
    > jeżeli:
    > 1) osoba, której dane dotyczą, udzieliła na to zgody na piśmie,

    Oczywiste i niektórzy operatorzy tak robią.

    > 2) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy pomiędzy administratorem
    > danych a osobą, której dane dotyczą, lub jest podejmowane na jej życzenie,
    > 3) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy zawartej w interesie
    > osoby, której dane dotyczą, pomiędzy administratorem danych a innym
    > podmiotem,

    Można ewentualnie podciągnąć pod te punkty -- RIPE pilnuje wykorzystania
    adresów i jeśli nie pokaże się, jak są rozdzielane, to może zabrać. Znaczy
    mogą być niezbędne. :)

    > 4) przekazanie jest niezbędne ze względu na dobro publiczne lub do
    > wykazania zasadności roszczeń prawnych,

    O! Tu bez dwóch zdań. Dobro publiczne jest niezwykle ważnym punktem,
    przynajmniej od razu wiadomo, kogo ścigać w przypadku przewinień.

    p.