  • Data: 2002-06-16 21:02:43
    Temat: Re: identyfikacja adresu IP
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm. A Ty kiedyś o jakieś IP wnioskowałeś?

    Sprawdziles?
    :-)

    Piotrze i Szymonie -
    wiem, ze problem jest w zasadzie smieszny i nieistotny (no, moze za
    wyjatkiem pewnego prezesa pewnego operatora dominujacego :-), ale jest to
    przyklad, w jaki sposob prawo polskie (a przypuszczam ze tez innych krajow)
    nie przystaje do rzeczywistosci, nawet i wirtualnej.

    Pamietacie, byla tu kiedys dyskusja bodajze o Tele2, ktore przeslalo dane
    swojego abonenta wlasnie do RIPE. I z punktu widzenia polskiego prawa klient
    ten mial pelne prawo zadac nie wiadomo czego od SWOJEGO operatora, z
    kosmicznym odszkodowaniem wlacznie. A ZTCW te akurat dane przekazane byly
    bez wiedzy i zgody zainteresowanego.

    Zreszta, czy na formularzach RIPE, jakie przecietny klient dostaje, jest
    deklaracja "Oswiadczam, ze wyrazam zgode na..." ? I jak on ma to
    oswiadczenie podpisac? E-mailem?
    :-)

    M.

    PS. Prawdopodobnie ten sam problem wystepuje o rejestratorow ICANN. Wiele
    osob "kupujacych" domene za posrednictwem jakiegos polskiego ISP nie wie, ze
    ich dane mozna odczytac whoisem.