-
51. Data: 2010-01-21 08:09:18
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: szwagier <k...@p...fm>
> Oczywiście.
> Tylko czy dadzą w zastępstwie modemu komórkę za 200-300zł gdy taki modem
> wart jest z 30zł ?
>
E, no nie wiem, za swojego dongla USB zaplacilem cale 100 zl, wiec te 30
to lekka przesada jest. Powiedzmy..60 zl :D
szwagier
-
52. Data: 2010-01-21 08:12:57
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: szwagier <k...@p...fm>
>
> A jeżeli trawa, trwa i trwa i nic z tego nie wynika to co wtedy? Nadal
> płacić, płacić i płacić?
A dlaczego nie?
Moze sie wreszcie niektore tepy paly naucza ze urzadzenie KUPILY a nie
wypozyczyly?
Jak ktos chce sie boksowac to moze domagac sie odszkodowania od serwisu,
ale operator swoja czesc umowy zrealizowal: sprzedal urzadzenie i
zapewnil usluge dostepu do internetu.
szwagier
-
53. Data: 2010-01-21 08:14:32
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: szwagier <k...@p...fm>
> Może zrozumiesz, ale wątpię...
> By była świadczona usługa potrzebny jest jeszcze sprzęt, który operator
> dostarczył do świadczenia tej usługi.
> Sprzęt uległ awarii, na który to sprzęt op dał gwarancję i z której to
> gwarancji w żaden sposób nie ma zamiaru się wywiązać.
Jestes idiota.
szwagier
-
54. Data: 2010-01-21 11:21:11
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Szwagier !
W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 09:12:57, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
szwagier k...@p...fm, news:hj92eo$kom$1@atlantis.news.neostrada.pl
>>
>> A jeżeli trawa, trwa i trwa i nic z tego nie wynika to co wtedy? Nadal
>> płacić, płacić i płacić?
> A dlaczego nie?
Nikt Ci nie broni.
> Moze sie wreszcie niektore tepy paly naucza ze urzadzenie KUPILY a nie
> wypozyczyly?
To teraz powiedz co miałbym zrobić gdyby mnie taka sytuacja spotkała z CDMA?
Kupić sobie nowy modem CDMA za kilka stówek?
Tu go nie zastąpisz komórką.
> Jak ktos chce sie boksowac to moze domagac sie odszkodowania od serwisu,
> ale operator swoja czesc umowy zrealizowal: sprzedal urzadzenie i
> zapewnil usluge dostepu do internetu.
Modem nie został oddany do serwisu (bo w małych miasteczkach takich nawet
nie ma) tylko do punktu sprzedaży Plus GSM, tam gdzie została podpisana
umowa.
To Plus GSM zapewnia gwarancję/serwis, a gdzie go oddaje do naprawy to
użytkownika mało interesuje, może i do Chin.
Czy w takim przypadku trzeba by było się udać do Chin i domagać się
odszkodowania od serwisu?
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
- Termin "matryca" oznacza matkę, a "patryca" - ojca. -
-
55. Data: 2010-01-21 11:22:08
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Szwagier !
W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 09:09:18, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
szwagier k...@p...fm, news:hj92o6$cc$3@nemesis.news.neostrada.pl
> E, no nie wiem, za swojego dongla USB zaplacilem cale 100 zl,
A ja całe 36zł :) Za mini BLUETOOTH+EDR+BLUESOLEIL 6 z oryginalnym adresem MAC.
I kto tu jest idiota?
> wiec te 30 to lekka przesada jest. Powiedzmy..60 zl :D
Jak to kupują bezpośrednio u Chińczyków to pewnie jeszcze mniej niż te 30zł.
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
- Europa to kontynent ziemski. -
-
56. Data: 2010-01-21 11:22:35
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Szwagier !
W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 09:14:32, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
szwagier k...@p...fm, news:hj92hm$kom$2@atlantis.news.neostrada.pl
>> Może zrozumiesz, ale wątpię...
>> By była świadczona usługa potrzebny jest jeszcze sprzęt, który operator
>> dostarczył do świadczenia tej usługi.
>> Sprzęt uległ awarii, na który to sprzęt op dał gwarancję i z której to
>> gwarancji w żaden sposób nie ma zamiaru się wywiązać.
> Jestes idiota.
Możesz rozwinąć?
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
- Amundsen zasadził flagę na biegunie. -
-
57. Data: 2010-01-21 14:49:39
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>
TZ pisze:
> Modem nie został oddany do serwisu (bo w małych miasteczkach takich nawet
> nie ma) tylko do punktu sprzedaży Plus GSM, tam gdzie została podpisana
> umowa.
> To Plus GSM zapewnia gwarancję/serwis, a gdzie go oddaje do naprawy to
> użytkownika mało interesuje, może i do Chin.
>
> Czy w takim przypadku trzeba by było się udać do Chin i domagać się
> odszkodowania od serwisu?
Zobacz w karcie gwarancyjnej kto jest gwarantem. Idę o zakład, że nie
Plus tylko producent modemu i to do niego należy żale wylewać.
Plus ewentualnie o ile ma na stanie może zapewnić egzemplarz zastępczy
ale nie ma takiego obowiązku.
Ten stan rzeczy dotyczy wszystkich sprzedających (operatorzy, sklepy RTV
itp) gdy nie są oni gwarantami.
W tym przypadku Plus jest tylko pośrednikiem (niemalże za kuriera robi)
--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com
+48 607 600 027
-
58. Data: 2010-01-21 14:52:48
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TGor <g...@w...peel>
W dniu 2010-01-20 10:25, Waldek Godel pisze:
> Mają wprowadzić jedenaste przykazanie - "Nie kłam BEZCZELNIE" - modem można
> kupić również bez umowy.
>
Źle słyszałeś: mają dopisać małym drukiem do 9 (filoński podział), że
sprzedawca też bliźni. ;-)
TG
-
59. Data: 2010-01-21 16:15:09
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Flo !
W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 15:49:39, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
Flo f...@N...gazeta.pl, news:hj9pi6$2vp$1@inews.gazeta.pl
> Zobacz w karcie gwarancyjnej kto jest gwarantem. Idę o zakład, że nie
> Plus tylko producent modemu i to do niego należy żale wylewać.
Podam Ci na przykładzie modemu CDMA, przypadek z iPlus to ma kolega.
Producent modemu to firma AxessTel w USA ale modem wyprodukowany w Chinach.
I tam żale wylewać? Ty byś swoje żale tam wylewał?
Jeżeli tak to życzę powodzenia w wyegzekwowaniu naprawy gwarancyjnej.
Na gwarancji i na umowie identyczne pieczątki - Salon Partner Orange itd..
- Okres gwarancji 24m-ce itp...
Ujawnione wady ... powinny zostać zgłoszone w miejscu zakupu lub do
autoryzowanego serwisu.
(w innym miejscu podany serwis - Radom - jak dla mnie drugi koniec Polski)
- Usterki powinny być usunięte w terminie 14 dni.
Umowa iPlus była zawarta pomiędzy Plus GSM a nie pomiędzy serwisem.
Serwis równie dobrze może zakończyć swoją działalność co mnie w tym
przypadku nie interesuje.
Usterka została zgłoszona w miejscu zakupu i podpisania umowy.
Z 14 dni zrobiło się ponad 140 dni, salon Plusa twierdzi, że modem zaginął.
Zauważ, że modem został oddany na gwarancje w miejscu zakupu.
Salon Plusa nie chce wydać modemu oddanego im do naprawy gwarancyjnej,
twierdzi to co wyżej. Ale mnie to mało obchodzi gdzie, jak i co się stało z
modemem.
Jest pokwitowanie przyjęcia do naprawy i powiedzmy po 20 dniach powinien być
odebrany sprawny egzemplarz w miejscu jego oddania do naprawy gwarancyjnej.
A tak nie jest.
Co się stało z tym modemem to niech sobie już wyjaśnia Plus z tym punktem do
którego go oddali czy może wcale nie oddali.
> Plus ewentualnie o ile ma na stanie może zapewnić egzemplarz zastępczy
> ale nie ma takiego obowiązku.
Ja znowu nie mam obowiązku płacić abo gdy nie chcą mi zwrócić sprzętu, który
przyjęli do naprawy gwarancyjnej.
I to jest podstawa do zerwania umowy z winy Plus GSM.
A jeżeli ktoś chce i lubi płacić za usługi z których nie może skorzystać to
jego wolna wola.
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
- Grzyby składają się z kapelusza, trzona i robaków. -
-
60. Data: 2010-01-21 17:33:34
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>
TZ pisze:
> Podam Ci na przykładzie modemu CDMA, przypadek z iPlus to ma kolega.
> Producent modemu to firma AxessTel w USA ale modem wyprodukowany w Chinach.
> I tam żale wylewać? Ty byś swoje żale tam wylewał?
> Jeżeli tak to życzę powodzenia w wyegzekwowaniu naprawy gwarancyjnej.
Oczywiście, że do producenta.
Dokładnie taki temat przerabiałem ze słynnym modelem Ericssona T65.
Wówczas będąc klientem Plus'a pisałem maile do Ericsson Polska i to oni
podejmowali decyzję co do toku sprawy. Salon Plus'a jedynie był
pośrednikiem pomiędzy serwisem, a mną.
> Na gwarancji i na umowie identyczne pieczątki - Salon Partner Orange itd..
Też na gwarancji stawiam swoją pieczątkę bo jest ona jedynie
potwierdzeniem ważności gwarancji i daty zakupu sprzętu. Od tej daty
biegnie czas gwarancji o ile nie ma innych zapisów w karcie gwarancyjnej.
> - Okres gwarancji 24m-ce itp...
> Ujawnione wady ... powinny zostać zgłoszone w miejscu zakupu lub do
> autoryzowanego serwisu.
> (w innym miejscu podany serwis - Radom - jak dla mnie drugi koniec Polski)
> - Usterki powinny być usunięte w terminie 14 dni.
Tylko, że punkt zakupu nie jest gwarantem. Jest tylko punktem
przyjmującym sprzęt.
Analogicznie jest jak masz gwarancję door to door. Będziesz kuriera
ścigał za to że sprzęt nie wrócił (przecież jemu oddajesz sprzęt)?
> Umowa iPlus była zawarta pomiędzy Plus GSM a nie pomiędzy serwisem.
> Serwis równie dobrze może zakończyć swoją działalność co mnie w tym
> przypadku nie interesuje.
To zostaje ci producent bo to on jest gwarantem.
To, że Plus, Orange czy inna firma sprzedaje modem nie znaczy, że ponosi
koszty i odpowiedzialność przeprowadzania napraw gwarancyjnych. Jak już
pisałem od tego jest gwarant (firma wystawiająca gwarancje i podpisująca
się na niej jako gwarant)
> Ja znowu nie mam obowiązku płacić abo gdy nie chcą mi zwrócić sprzętu, który
> przyjęli do naprawy gwarancyjnej.
> I to jest podstawa do zerwania umowy z winy Plus GSM.
To jest najprostszy sposób wpędzenie się w koszty za zerwanie umowy.
O tym kto udziela gwarancji w przypadku Plus'a mówi Paragraf 9 pkt 1
regulaminu będącego załącznikiem do umowy.
Klient podpisuje ten regulamin więc nie ma o czym tak na prawdę
polemizować. Zapis jest jasny.
Operator odpowiada za prawidłowe świadczenie usługi, a producent udziela
gwarancji na zakupiony sprzęt.
--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com
+48 607 600 027