  • Data: 2011-11-25 16:06:17
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    >I ja postuluję, że konieczność noszenia lupy pojawia się u nich, bo
    >mają zbyt małą rozdzielczosć tych małych ekranów aby wyraźnie
    >widzieć małe literki. Oko rozpozna literę gdy ma wystarczająco
    >dużo kropek ją tworzących - jak litera jest tak mała, że przypada
    >na nią 8 pikseli bo ekran na obszarze tych 2mm ma ich tylko tyle
    >to ciężko Ci będzie odróżnić O od C i od G i oczy się będą męczyć.
    >Gdy ekran ma dużo pikseli to różnica między C i G jest wyraźna
    >i oko się nie męczy tak bardzo.

    No i tu sie dosc grubo mylisz.
    Jesli piksele sa duze i wyrazne, to C od G sie rozni wyraznie, a
    wystarczy do tego ... 7x7 pixeli ? Tasword dzialal na 3x7, ale to juz
    bylo przegiecie :-)

    I jesli teraz bedziesz zmniejszal piksele to automatycznie sie
    szczegoly na ekranie pomniejsza. IMO to w niewielkim stopniu duza
    rozdzielczosc poprawi rozpoznawalnosc liter - raczej chodzi o to zeby
    byly duze te litery. Czyli lepiej 4.5" ekran ze srednimi pikselami,
    niz 3.5" z malutkimi :-)

    >A jeśli musisz oglądać telefon z dalszej odległości niż 30cm aby
    >widzieć go wyraźnie to sorry, ale znaczy to tylko tyle że jesteś
    >w wieku w którym powinieneś odwiedzić okulistę i zrobić pierwsze
    >"starcze" okulary.

    A czy ja mowie nie ? Ale coz robic, kazdego to dotknie, ciebie tez, i
    co wtedy, przestaniesz chwalic iphona ? :-)

    >Pomogą Ci okulary i odzyskasz widzenie 20/20. Prosta sprawa?

    Nie ma lekko - wtedy przestaniesz widziec dalej dobrze.
    Okulary do czytania, do komputera, do telefonu, ale nie do samochodu
    ... albo wiekszy ekran, co wybierasz ? :-)

    >Wolę mieć możliwość zobaczenia więcej na mapie i co jakiś
    >czas sobie ją powiększyć aby obejrzeć drobne szczegóły
    >na niej ujęte niż mieć mapę która daje tylko ogólny pogląd
    >i brak szczegółów... A Ty?

    A ja to wole do map miec 30" monitor, bo mniejsze sa za male, i
    rozdzielczosc nic tu nie da :-)
    W samochodzie tez nie jest wesolo, jak musisz w ocenic w blyskawicznym
    czasie.

    Mialem na mysli zreszta mape turystyczna, gdzie nie mam mozliwosci
    powiekszenia. Ale i drogowych-wektorowych to tez dotyczy - bo zauwaz -
    mape powiekszasz, ale napisow nie. Dopiero musisz gdzies szukac jak
    wielkosc fontu ustawic.

    J.