  • 51. Data: 2012-10-15 00:07:40
    Temat: Re: iPhone 5 popularniejszy niż SGSIII?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    news:q9qx0qqq8jr0.dlg@lepper.institute.com...
    > że iPhone 5 ma miażdzącą przewagę w ruchu generowanym spośród
    > wszystkich iPhone5

    Myślę że iPhone 5 jest najlepszy spośród wszystkich innych iPhone5 :-))
    Waldek, idź już spać bo zaspany jesteś i pleciesz trzy po trzy ;-)

  • 52. Data: 2012-10-15 00:09:34
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-15 00:03, atm pisze:

    > AL przy okazji:
    > swego czasu wspominales o tym, ze korzystasz z map OSM.
    > Wiesz moze, ktory program NAPRAWDE wyznacza trase w trybie offline?

    Osmand/Osmand+ ma tryb wyznaczanie trasy off-line (w menu dot. routingu
    - pozycja pierwsza z gory).
    Z tym, ze wyznaczanie trasy w trybie on-line (masz pare algorytmow/metod
    do wyboru) dziala znacznie szybciej.

    Ale Off-line rowniez daje rade - w tym roku na Krymie uzywalem i pod
    ruska granica. OSM to byly jedyne mapy, ktore dawaly rade (Sygic tylko
    mial trasy przelotowe i wieksze miasta, mapy OSM mialy szczegoly nawet
    zapadlych dziur na Ukrainie).

  • 53. Data: 2012-10-15 00:18:49
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > ruska granica. OSM to byly jedyne mapy, ktore dawaly rade (Sygic tylko
    > mial trasy przelotowe i wieksze miasta, mapy OSM mialy szczegoly nawet

    Dzieki za info, widze ze wystawiles opinie tej aplikacji :]

  • 54. Data: 2012-10-15 08:43:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Oct 2012 12:13:29 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Musze kiedys pozyczyc iphona, zobaczyc co to za cudo.

    J.F - najwyższy czas kupić jakiś porządny smartfon (niekoniecznie
    iphone). Porządny to taki, po używaniu którego zauważysz, że pecet
    jest Ci coraz rzadziej potrzebny. Lubisz kombinować, więc nie jestem
    przekonany czy iphone Ci się spodoba.Spróbuj lepiej androida (sgs2
    lub 3)

    --
    Marek

  • 55. Data: 2012-10-15 09:54:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >jest Ci coraz rzadziej potrzebny. Lubisz kombinować, więc nie jestem
    >przekonany czy iphone Ci się spodoba.Spróbuj lepiej androida (sgs2

    A nie wystarczy ustawic na pececie rozdzielczosc 640x480 i popracowac
    dwie minuty ? :-)

    Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

    J.

  • 56. Data: 2012-10-15 10:11:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    >Osmand/Osmand+ ma tryb wyznaczanie trasy off-line (w menu dot.
    >routingu - pozycja pierwsza z gory).
    >Z tym, ze wyznaczanie trasy w trybie on-line (masz pare
    >algorytmow/metod do wyboru) dziala znacznie szybciej.

    A ile zajmuje mapa Polski i np Niemiec ?
    Da sie przy sciaganiu odfiltrowac niepotrzebne elementy, np sciezki
    rowerowe ?

    J.

  • 57. Data: 2012-10-15 10:34:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Oct 2012 09:54:19 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A nie wystarczy ustawic na pececie rozdzielczosc 640x480 i
    popracowac
    > dwie minuty ? :-)

    Na szczęście nie. Niewielkie "niewygody" (brak dużej rozdzielczości,
    mały ekran) rekompensuje specjalny UI a komfort z korzystania z
    sieci w każdej sytuacji i dowolnym momencie powoduje, że zupełnie na
    te "niewygody" nie zwraca się uwagi.

    > Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

    Też tak mówiłem. Najprawdopodobniej tak twierdzi większość zanim się
    "przesiądzie".
    No chyba, że jesteś z tej grupy ludzi, którzy świadomie nie chcą dać
    się wciagnac w wygodę posiadania Internetu pod ręką. Mam koleżankę
    która mimo ścisłe technicznego wykształcenia nie chce świadomie
    posiadac smartfona, woli papierowe mapy niż elektroniczne (bo w ten
    sposób ćwiczy orientację w terenie), maile sprawdza max. raz dziennie
    itp. w ten sposób nie chce stać się niewolnikiem sieci lub urządzeń.
    Przyznam szczerze, że mi imponuje taki świadomy dystans.
    Kiedys byly czasy, że nie wszystkich było stać na smartfony i
    niepotrzebnie dorabiali ideologię czemu ich nie chcą (nic złego w tym
    że kogoś nie stać). Ale chyba teraz już można mieć taki tel. za
    złotówkę więc ten argument jest słaby.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2012-10-15 11:33:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Przestań już ściemniać dalej...
    >Opłata jest dla tych, którzy nie mogą z www skorzystać,
    >np. posiadaczy Samsunga 2222 czy Nokii 3316, czy jak ją zwą...

    a-darmo-w-polskich-komorkach-6135.html

    >Podałeś niusa z 2009 roku w którym jest coś o serwisie
    >http://mobile.sitkol.pl/ który dziś już nie działa...

    News ma uzmyslowic ze strona PKP byla platna. Rzeklbym nawet ze
    niedawno ... aczkolwiek wydaje mi sie ze pozniej miale to
    doswiadczenie.
    Moze faktycznie - nie kupiles sobie smartfona, to plac za WAP
    http://www.pkp.pl/node/297
    "WAP71757: jest szczególnie przydatny, gdy musisz sprawdzić
    skomplikowane połączenia nie musisz stać w kolejce do informacji
    kolejowej możesz zaplanować podróż będąc w dowolnym miejscu i o każdej
    porze wysyłasz SMS na numer 71757 (71PKP) o treści WAP w odpowiedzi
    otrzymasz SMSa z zakładką WAP.
    Klikając na nią zostajesz przekierowany na Rozkład WAP. zakładka jest
    aktywna przez przez 10 minut od jej użycia zanim skorzystasz z usługi
    upewnij się, że twój telefon komórkowy ma funkcjonalność WAP i czy
    masz uruchomioną tą usługę. "

    >Nie dziwota że sobie nie radzisz z szukaniem biletów PKP na telefonie
    >:-)))

    Bilety to inna inszosc, jestes pewien ze potrafisz kupic przez iphona
    ?

    >Admini w PKP mają tak napisać stronę aby jak najlepiej było widać
    >co trzeba na RÓZNYCH przeglądarkach, na ekranach o RÓŻNYCH
    >rozmiarach i RÓŻNYCH rozdzielczościach... Nikt za nich tego nie
    >zrobi.

    A nie napisali tak ? Maja zmieniac prawidlowy kod, bo ajfon zle zooma
    robi ? :-)

    >E... co ty. Do Warszawy z Krakowa to tylko ekspresem PKP...

    Z Warszawy do Krakowa byc moze, gdzie indziej nie jest juz tak fajnie
    :-)

    >Jak już będzie jakaś autostrada północ-południe to może wybiorę auto
    >:-)

    A nie wystarczy ekspresowka ?
    http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,126635
    73,Premier_obiecal_droge_S7_do_Warszawy__Tylko__ze_t
    o.html
    W nastepnej kadencji obieca pewnie do Krakowa :-)

    Poza tym lada moment skoncza prze/budowe S8 i da sie szybko przez
    Katowice i Piotrkow.
    I trzeba bedzie dobra nawigacje na telefon, z aktualnymi mapami, a nie
    jakies google czy apple :-)

    >Bronić? A co im przeglądarki mobilne przeszkadzać mogą?
    >Przecież celem serwisu online jest maksymalizacja ilości
    >wyświetleń...

    A moze maksymalizacja zyskow przez sprzedaz dzwonkow i tapet :-)

    >No i polskich znaków diakrytycznych na szkopskiej stronie nie ma...

    Oo, a mozesz je z iphona wprowadzic ?

    >Angielska flaga jest szara, i to znaczy niewybrany język...
    >Niemiecka flaga jest kolorowa bo wybrana domyślnie :-)
    >Tapnij na angielską to się zakoloruje i język zmieni na angielski.

    Ale to powinno byc odwrotnie :-)

    >Oj... oj... oj... ;-)

    Kliknalem, ale widac nieprecyzyjnie, bo dzis faktycznie dziala.

    >Wiedzą że im to ujdzie na sucho to łupią ta złotówkę od
    >posiadaczy biedafonów - oni przyzwyczajeni że ze wszystkich
    >stron ich łupią po złotówce, po dwie... :-)

    Ja mam inne przyzwyczajenia :-)

    >Jak w zeszłym miesiącu leciałem do Hong Kongu to linia
    >lotnicza (Cathey Pacific) umożliwiła mi podanie numeru mojej
    >komórki i wysyłała mi SMSem informacje o uaktualnieniach
    >odlotów i przylotów... Bez dodatkowej opłaty oczywiście...
    >Te $1800 wydane na bilet w obie strony miały to widać wliczone :-)))
    >To samo robi Lufthansa - LOTem dawno nie leciałem to nie wiem.
    >Może też chcą złotówkę od pasażerów jak PKP? Przykre to byłoby...

    Nie wiem jak te obecne unijne przepisy - ale moze im sie to zwyczajnie
    oplacac, bo w przeciwnym razie oplaty jakies groza.

    A moze bezczelne rozwiazanie na overbooking - wysle sie SMS ze odlot
    opozniony o 4 godziny i sam bez pretensji przyjdziesz na nastepny lot
    :-)

    J.

  • 59. Data: 2012-10-15 11:47:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >która mimo ścisłe technicznego wykształcenia nie chce świadomie
    >posiadac smartfona, woli papierowe mapy niż elektroniczne (bo w ten

    Akurat mapy elektroniczne maja pare wad.
    Sprobuj np zaplanowac trase z Piotrkowa do Warszawy ale z pominieciem
    8-ki (bo w remoncie) i A2.
    Oplotkami do Grodziska jakos dojechac.
    To nawet na 15" monitorze trudno zrobic.

    Ewentualnie ... blyslo, trzaslo, zgaslo ... i gdzie mam teraz jechac,
    bo wiem tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem :-)

    >maile sprawdza max. raz dziennie itp. w ten sposób nie chce stać się
    >niewolnikiem sieci lub urządzeń. Przyznam szczerze, że mi imponuje
    >taki świadomy dystans.

    A ja nawet rzadziej sprawdzam maile :-)

> [...]
    >niepotrzebnie dorabiali ideologię czemu ich nie chcą (nic złego w tym
    >że kogoś nie stać). Ale chyba teraz już można mieć taki tel. za

    Nie lubie sie dzielic haslem do poczty, nie lubie placic wysokich
    rachunkow za roaming, ale przede wszystkim nie odczuwam potrzeby :-)

    J.

  • 60. Data: 2012-10-15 12:20:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

    Jeszcze komentarz do powyższego. Używasz narzędzia (internetu)
    niezgodnie z jego przeznaczeniem. Internetu już nie należy używać
    metodą on/off jak w latach 90. Internet teraz to nie encyklopedia, z
    której jak się nie korzysta to odkłada na półkę. Sieć ewuluje tak, że
    jej największe zalety widać wtedy gdy się ma dostęp do niego non stop
    24h.

    --
    Marek