  • 51. Data: 2011-10-05 19:50:26
    Temat: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:
    > "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

    1=3621&idPhone2=3275&idPhone3=3252

    > Słabo według jakich kryteriów? Bo jak popatrzysz na fragmenty zdjęć
    > kolorowych z natury (parasolka na plaży, zdjęcia twarzy, owoce) to
    > moim zdaniem iPhone 4 jest najlepszy z tej trójki, mimo że ma
    > najmniej pikseli. Czarno białe zdjęcie pokazuje też ładnie jak inne
    > telefony nie radzą sobie z równowaga bieli: tylko zdjęcie iPhone4
    > ma prawidłowe kolory bieli i czenrni. Zdjęcie z Galaxy SII biel wpada
    > w zielonkawy odcień, zdjęcie z Nokii w jakieś róże.

    Czy na pewno masz kolejność od góry SGS2, iP4, N8????

    Tablica ISO 12233:
    - koszmarna mora w szczegółach, wychodzi brak rozdzielczości, ale nawet
    SGS2 tam gdzie traci rozdzielczość w porównaniu z N8 nie robi takiej
    mozaiki jak iP4
    - szum w rejonach jednokolorowych (powtarza się to wszędzie);
    - wyraźnie widać mniejszą dynamikę matrycy na Q13

    Szara:
    - wytykasz brak bieli i czerni u innych, ale to że szara tablica w iP4
    jest różowa na dole a brązowa na górze to w porządku? Przy czym o ile
    biel jest rzeczywiście w iP w porządku to już czerń jest brązowa
    - te same problemy z szumem i morą

    Kolor:
    - podkręcone oczojebnie kolorki
    - szumy
    - ciemne barwy znowu lecą w brązy

    m.

  • 52. Data: 2011-10-05 19:57:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 14:26:35 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Widzę, że bardzo nie lubisz gdy ci się błędy wytyka publicznie :-)

    To gdzie ten błąd?

    > Dla wielu kupujących aparat foto bywa na topie priorytetów przy
    > wyborze telefonu. I ci ludzie z pewnością docenią iPhone4/iPhone4S.

    "w rozumieniu niniejszej ustawy, rak jest rybą"

    > Oni robią telefon dla homo sapiens, któremu wystarczy raz powiedzieć
    > i już pamięta... A co do intuicji, gdy obrócisz iPhone4 w poziomie, tak
    > jak do robienia zdjęć w formacie pocztówki/panorama a nie portretu,
    > to guzik zgłaśniania masz pod palcem tak jak w typowym kompakcie foto.
    > Nie przychodzi mi do głowy nic bardziej intuicyjnego :-)

    Masz zatem bardzo ograniczoną wyobraźnię. Ja, widzisz, mogę sobie bez
    problemu wyobrazić telefon, który zrobi zdjęcie po naciśnięciu przycisku
    bez czekania na uruchomienie aplikacji.

    > I guzik do zwalniania "migawki" pod palcem wskazującym prawej
    > dłoni w iPhone4S uważasz za nieintuicyjne rozwiązanie? Dziwne...

    Nie, dziubdziuś, za nieintuicyjne uważam, że przycisk przyjmuje taką rolę
    dopiero po włączeniu stosownej aplikacji.

    > Nie wiem po co tymi epitetami zdradzasz swoją przegraną w dyskusji...

    Nie przegraną w dyskusji, tylko moją opinię o tobie. Której zresztą nie
    kryję od dawna.

    > DxO wyraźnie pisze że swoimi testami porównują WYŁACZNIE jakość
    > matrycy a nie jakość całego aparatu i tego jakie zdjęcia robi...

    Testują sensory w aparatachm a nie osobno. Nie testują gołych matryc.
    Inaczej nie byłoby sensu testować osobno Pentaxa K5, Sony A55 i A580,
    Nikona D7000 i D5100. Bo to przecież ta sama matryca... Obawiam się, że
    ich, jak zwykle, nie zrozumiałeś.

    > Albo Twoje żarty są małośmieszne... Pomyślałeś o tym?

    Będę obstawał, że sobie z nimi nie radzisz.

    > Znaczy że czytać nie umiesz bo już temat omawialiśmy.

    Przecież to nie ja twierdzę, że Sense wygląda tak samo jak TouchWiz czy
    goły Android.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 53. Data: 2011-10-05 19:58:29
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 18:52, Pszemol pisze:

    > Skoro różnice są takie rzekomo "znaczne" to czemu taką trudność
    > sprawia Ci podanie tu krótkiej listy 3-4 funkcji którymi się ZNACZNIE
    > różnią?

    to sobie wygooglaj - internet Ci odcielo, czy checi?
    Podpowiedz: TouchWiz i HTC Sense
    - i zobaczysz roznice w GUI (wyglad i zachowanie) - inaczej sie wlacza
    niektore funkcje, inaczej sie zachowuje interfejsc, sa inne
    widgety/style, etc (roznice sa nie tylko w kolorkach jak Ci sie zdaje).

    Ale po co sie trudzic, nie?
    Lepiej teoretyzowac - to takie w Twoim stylu.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 54. Data: 2011-10-05 20:06:55
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 20:33, Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    >
    > No właśnie o to mi chodziło - różnice są wyłącznie sprzętowe...

    ja twierdze, ze gadasz i nie wiesz o czym...

    > Tymczasem każdy telefon z Gingerbread będzie się zachowywał
    > tak samo jak każdy inny telefon z Gingerbread innej firmy...

    a wlasni, ze nie

    > Cała "innowacyjność" Samsunga względem Motoroli czy HTC
    > sprowadza się do tego kto zrobi większy ekran czy jaśniejszą
    > diodę do flasha kamerki? A software: stara, nudna bida wszędzie?

    to tez - dlatego telefon z androidem kupisz w cenie od 400 do 200tys i
    wiecej - i mozesz przebierac i dobrac taki jaki Ci najbardziej odpowiada
    (ktos chce wiekszy ekran, ktos mniejszy, ktos chce kurzoo wododporny,
    ktos inny klawiature sprzetowa, etc.

    Czy czujesz w to?

    Bazujac na iPhonie masz tylko jedno i to samo - taki mundurek, ktory ma
    kazdy i dzieki temu sie nie wyroznia (tak jak kiedys modny byl geans i
    wszyscy w nim chodzili jak w mundurkach).

    > Jakby zapomniano że telefon składa się z hardware I SOFTWARE.
    > Apple wygrywa z konkurencją nie tylko pod względem hardware

    smiech mnie ogarnia (przyklad podaj), ale slucham dalej

    > ale głównie pod względem algorytmów, software, czego nie ma
    > jak umieścić na datasheet

    no tak - a pliki masz? nie masz

    > i to jest całkowicie niezrozumiałe
    > dla posiadaczy innych telefonów którzy przyzwyczajeni są do
    > tego że czy kupią złom od Motoroli czy złom od HTC to software
    > będzie taki sam shit jaki był w innym telefonie jaki mieli...

    dla mnie iPhone to zabawka - i wszystkie testy porownujace iPhone z
    Androidem koncza niemal tym samym wnioskiem: do zabawy - iOS, do pracy -
    Android.

    > Dlatego Wy patrzycie w datasheety jak w Biblie i liczycie piksele
    > jak by to byla ewangelia... :-)))

    nie, ty nie widzisz nic wiecej poza iPhone - wbito Ci ten mundurek w
    muzg (jak i Twojemu otoczeniu).
    Samochody na US tez sa ggorzej wyposazane jak na Europe - to taka
    analogia :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 55. Data: 2011-10-05 20:16:05
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 21:26, Pszemol pisze:

    > Znaczy że czytać nie umiesz bo już temat omawialiśmy.

    juz ustalilismy w innym watku, ze o Androidzie nie masz pojecia i
    telefon z tym systemem widziales jedynie przez szybe sklepu

    Analogicznie z Nokia - skoro nie potrafisz prostych rzeczy zrobic w
    Symbianie (patrz watki wczesniejsze).

    No coz - Iphone jest tym co ogarniasz - moze dlatego, ze tam nie ma
    zadnych zaawansowanych funkcji... (ot taka zabawka)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 56. Data: 2011-10-05 20:25:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.10.2011 21:11, Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > Właśnie z pecetami jest podobnie :-)
    > Innowacyjność według niektórych polega na włożeniu szybszej karty
    > graficznej :-(
    > A nie na tym aby np. użyć multitouch mousepad i obsłużyć to dobrze w os.
    natomiast aple zabiera klawiaturę i nigdy jej nie będzie i kropka. ale
    teraz nie ma jak powiększyć obrazka, przesunąć ekranu - to damy
    multitouch !!!! to rewolucja. ale trzeba użyć 2 rąk... w grach
    sterowanie zasłania ekran, no to co? dalej rewolucja!!!!11111

    ToMasz

    PS nie czaisz dalej?

  • 57. Data: 2011-10-05 20:33:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 18:44, Pszemol pisze:
> [...]
    roid-tips-and-tricks.html

    > To jest tylko grubszy opis, ja chciałbym wiedzieć ile guzików musisz
    > nacisnąc,
    > ile razy tapnąc w ekran i ile się napocić aby wysłać SMSa głosowo...

    podalem Ci wedke - wpisz to w google i dostaniesz mase przykladow
    - i to sprzed ponad roku

    No coz, odkryles to dzieki iPhonowi dopiero teraz i cieszysz sie jak
    dziecko :-D

    > Po prostu wymiękasz i trudno Ci się do tego przyznać.

    nie - opisz to
    daj linka filmiku, skoro sam nie potrafisz opisac.

    Jak na razie jestes ponownie tendencyjny (wymagasz, ale Tobie dupy nie
    chce sie juz ruszyc)

    > W półmroku mogłem cyknąć LEPSZĄ fotkę niż cyknął kolega HTC Desire.

    Ja bym chcial zobaczyc te Twoje fotki (zwlaszcza wieczorem) :)

    > Cały czas dryfujesz do interpretacji "iPhone4 jest lepszy niż lustrzanka".
    > Nigdy nic podobnego nie napisałem. Jest lepszy niż inne aparaty w
    > komórkach.

    stwierdziles - juz w poprzednich watkach - ze iPhone jest the best jako
    aparat i uwazasz, ze nie potrzebujesz innego aparatu (kompaktu/lustra) -
    bo iPhone przbija - dlatego m.in. wciaz sie czepiam i bede czepiac, by
    ktos na tej grupie czytajac Twoje teksty Ci nie zawierzyl.
    Robilem zdjecia iPhonem4 i wiem do czego sie one nadaja (do pokazania
    koledze - ew. czasami przy dobrym oswietleniu - do czegos wiecej - ale
    nie jako zastepca normalnego aparatu foto - nawet prostego kompaktu).

    > I bardzo dobrze! Jak się kiedyś zainteresuje fotografią to znajdzie DSLR.
    > A na razie nich cyka lepsze fotki niż jego kolega z Androidem.

    wrzuc gdzies te Twoje fotki na jakis serwer - ocenimy je tu wszyscy :)
    Wiele testow (w tym watku wrzucelem m.in jeden link do testow) twierdzi,
    ze iPhone jest najczesciej w ogonie innych telefonow porownywanych (i
    patrz pan - telefony z androidem go wyprzedzaja, a nawet symbianem lub
    bez zadnego systemu).
    Ale pewnie stwierdzisz, ze testerzy byli tendencyjni ;)

    > W sumie powody dla kichy nie są istotne. Istotna jest kicha :-)

    a mozesz rozwinac?
    Skoro zaczoles ten temat - to nie wycofuj sie teraz rakiem i jakas kicha.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 58. Data: 2011-10-05 20:47:46
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 21:01, Pszemol pisze:
> [...]
    > ma prawidłowe kolory bieli i czenrni. Zdjęcie z Galaxy SII biel wpada
    > w zielonkawy odcień, zdjęcie z Nokii w jakieś róże.

    masz chyba zepsuty monitor :-P
    (zwlaszcza kolor czarny (gray chart) :)
    skóra i wargi na posterze sa najmniej naturnal z iPhoneja wlasnie.
    zobacz jak iPohone ma more (iso chart) - widac to na arkuszu tego samego
    koloru (na fotce kolorowej tego nie zobaczysz). To samo tyczy sie
    ostrosci w srodku kadru i na brzegach. Fatalnie.

    jedym slowem slusznie go oceniono.

    > Nie chodzi właśnie wyłącznie o hardware, chodzi tez o software.

    no to skoro hardwarowo cianko, to software znaczy sie tez sobie nie
    radzi (bo hardwaru nie poprawisz - chocbys bardzo chcial).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 59. Data: 2011-10-05 20:57:49
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 18:38, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Nie.

    to co, CMOS ?
    w sumie nie interesuje mnie to (nie przywiazuje do aparatu foto w
    telefonie szczegolnej uwagi) - ale jak juz odpowiedziales to dokoncz.
    (ja znalazlem w google, ze CCD - ale...)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 60. Data: 2011-10-05 21:04:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 22:57:49 +0200, AL napisał(a):

    > to co, CMOS ?
    > w sumie nie interesuje mnie to (nie przywiazuje do aparatu foto w
    > telefonie szczegolnej uwagi) - ale jak juz odpowiedziales to dokoncz.
    > (ja znalazlem w google, ze CCD - ale...)

    Przecież pisałem: CMOS BSI 8 mpix.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118