  • Data: 2011-11-04 23:37:17
    Temat: Re: iPhone 4S
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "venioo" <p...@o...eu> wrote in message
    news:j8uskp$g7$1@news.onet.pl...

    > http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/a
    ss_1?q=ass

    > slychac wyrazna roznice miedzy wymowa UK i US. i wlasnie w US slyszalne
    > jest "ess", wiec Pszemol nie wiem w jakich dzielnicach sie wychowuje, ze
    > tak zaciekle broni "ass"

    Zgadzam się, że słychać wyraźną różnicę, ale nawet to amerykańskie ass
    nie jest "es". To jest po prostu 'a' przeciągnięte w czasie i wymawiane
    jakby
    z "uśmiechem" (przy rozciągniętych ustach na boki) a'la Donald Duck.
    Jak chcesz usłyszeć jak wygląda amerykańskie "ess" to posłuchaj jak
    brzmi słowo 'essence'. Sam widzisz że daleko mu do 'a' w "ass"...

    No ale co ja Wam będę tłumaczył - mieszkam w US, pracuję
    w amerykańskiej firmie, mamy w zespole dwu Brytyjczyków, i na
    codzień posługuję się tym językiem, więc jeśli czujecie się bardziej
    ode mnie kompetentni do oceny jak się wymawia iPhone4S to nie
    będę się z ekspertami kłócił... :-)