  • Data: 2009-06-10 05:41:57
    Temat: Re: iPhone 3GS
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > A teraz upgrade? Rozumiem że olewasz błędy - mało rozsądne, czy co
    > tydzień robisz rundkę po witrynach zakupionego softu i sprawdzasz czy
    > aby nie wyszła nowa wersja, a klucze do softu w notatniku itd - to ta
    > połowiczność.

    Klucze w rejestrze. ;)
    Chyba nie wiesz jak wygląda uaktualnienie w WM. Często zwyczajnie jest
    odpowiednia opcja w programie, który sam sobie może sprawdzać czy wyszło
    coś nowego i proponuje ściągnięcie po czym inicjuje instalację. Wszystko
    przebiega dalej autoamtycznie - użytkownik jest jedynie informowany o
    tym, że najpierw trzeba usunąć starą wersję, tapie się ok, mija parę
    sekund, wybiera się miejsce instalacji nowej, dalej, ok i po wszystkim.
    Tak samo działa ręczne odpalenie caba.

    > W przypadku centralnego repo masz to z głowy, system sam mi wyświetla
    > że mam 5 programów nieaktualnych, jak mam chwilkę naciskam 1 guzik i
    > się instalują najnowsze wersje.

    No to o co chodzi? Jak komuś się podoba taki system, to będzie miał
    MarketPlace. Mi zwyczajnie nie podoba się polityka takiego AppStore i
    podobnych instytucji jeśli chodzi o ograniczanie swobód programisty -
    jest mimo wszystko próba objęcia kontrolą całości (lub sporej części)
    oprogramowania wychodzącego na daną platformę. Tymczasem swoboda pisania
    softu pozwala na tworzenie aplikacji bardziej niszowych,
    specjalistycznych. Znajdź mi na iPhone coś jak PocketDigi (dekodowanie
    transmisji cyfrowych dla radioamatorów i krótkofalowców), SatTrack
    (śledzenie satelitów telekomunikacyjnych) czy jeden z wielu programów
    dla pasjonatów astronomii. ;)
    WM bardziej sprzyja takiej twórczości - ktoś potrzebuje softu dla
    siebie, wykorzysta swoje umiejętności do napisania go a potem zwyczajnie
    się nim podzieli publikując caba na swojej stronie domowej. ;)

    > O wygodę? Jak to wygląda w WM dotychczas napisałem, jak wygląda i iP
    > już wiesz. Zresztą pomysł nie jest nowy bo podobnie działa większość
    > distr linuxowych - że cały system i wszelakie aplikacje (z distro)
    > aktualizujesz 1 instrukcją czy kilkoma kliknięciami.

    Tak, tylko zauważ, że do niedawna to nie miało sensu w przypadku
    urządzeń mobilnych, które łączyły się z Internetem okazjonalnie, często
    przez drogie połączenia w stylu GPRS. Jeszcze nie tak dawno WiFi w
    PDA/smartfonach było opcją a nie standardem.
    Rozumiem twoją logikę, jednak nie wydaje mi się, żeby było to aż tak
    koniecznym rozwiązaniem w przypadku sprzętu mobilnego. Ja raczej nie
    rzucę się na MarketPlace zaraz po premierze. ;)

    > Nigdy się tego nie oduczył, wiele programów potrafi działać w tle,
    > tylko nie z appstore (takich apple nie dopuszcza, co nie znaczy że nie
    > mogłyby być) ale te ze społecznościowych już tak - głównie te co
    > mają sesje inetowe trzymać czy shella.

    Ok, czyli z technicznego punktu widzenia się da, ale polityka firmy nie
    pozwala. Przecież taka sytuacja z niepełnym multitaskingiem przywodzi na
    myśl starego, dobrego PalmOSa który też niby wykonywał jeden program
    jednocześnie, ale ludzie zachwycali się, że są wyjątki od tej reguły i
    można odpalić terminal albo posłuchać muzyki w tle. ;)
    Tutaj właśnie jest jeden z powodów mojej niechęci do AppStore i
    podobnych instytucji. :)

    > 70 eu, fajne, powiedz mi ile wielostronicowych dokumentów na tym napisałeś
    > na pda? Tak z ręką na sercu.

    Przynajmniej kilkadziesiąt. Z ręką na sercu i całkowicie poważnie.
    Oczywiście trudno stwierdzić dokładnie jaki procent spośród tego powstał
    tylko i wyłącznie na PDA (ale takie też sie zdarzały - głównie
    kilkustronicowe artykuły i recenzje) ale ogólnie zasada wygląda w ten
    sposób, że mam folder z bieżąco tworzonymi dokumentami zsynchronizowany
    z PDA. Czasem w trakcie kilku godzin wolnego czasu na uczelni nawet
    kilka stron dopisałem do jakiejś pracy czy artykułu. Podstawa to
    odpowiednie PDA i wygodna klawiatura sprzętowa (HTC
    Wizard/Hermes/Kaiser/Universal świetnie się do tego nadają). Wcześniej
    korzystałem też z PalmOSa i Graffiti, jednak przy tworzeniu dłuższych
    tekstów to jednak męczy. :)
    Na Wizardzie swego czasu nawet notowałem na jednym wykładzie nie mając
    innego wyjścia - zajęcia odbywały się zimowymi wieczorami, gdy za oknem
    było już ciemno, a kobieta gasiła światła aby rzutnik miał lepszy
    kontrast. I tak byłem w stanie zapisać w tych warunkach więcej niż
    znajomi z kartkami i długopisami. :)

    Z pewnością nie da się ekranową klawiaturą kciukową jak w iPhone - fajne
    do SMSów i notatek, jednak na dłuższą metę niesamowicie wkurzające.
    Feedback jednak jest wymagany. ;)

    > Bez przesady, jest quickoffice za /5 tej ceny.

    To już wyszło? Nie wypowiadam się na temat wersji iPhone, ale miałem do
    czynienia z symbianowym trialem tego pakietu i bez szczególnych
    rewelacji - w gruncie rzeczy coś na poziomie OfficeMobile z WM +
    dodatkowe opcje formatowania tekstu.