  • 21. Data: 2010-04-09 05:08:17
    Temat: Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message
    news:hplbe4$ufr$5@news.onet.pl...

    > Jest przecież już kilka aplikacji nawigacyjnych na iPhony - a na iPadzie
    > też będą chodzić. Z czasem oczywiście muszą wyjść nowe wersje wspierające
    > natywnie większą rozdzielczość. Myślę, że do czasu wypuszczenia wersji 3G
    > (z GPSem) będzie już to faktem. Bo obecny iPad w samochodzie jest średnio
    > przydatny. Poserfować nie poserfujesz (chyba że masz obok MiFi), a GPSu
    > brak.

    I pomyśleć że dawniej ludzie ciekawsze rzeczy wozili w samochodzie:
    http://www.darkroastedblend.com/2010/04/car-record-p
    layers-other-cool-vintage.html

  • 22. Data: 2010-04-09 07:56:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

    > Czy ja wiem czy szczególnie w Stanach.
    > Raczej generalnie w krajach bogatszych

    Nie tyle bogatszych co zorientowanych konsumpcjonistycznie - ktos musi
    napedziac gospodarke, tymi ktosiami sa miedzy innymi gadzeciarze
    zasmiecajacy swoje domostwa rzeczami mniej i jeszcze mniej potrzebnymi.

    >gdzie wielu ludzi stać na szpan bo nie są to na ich pensje duże
    >pieniądze...

    Nie mam kredytu na dom, ani na samochod, ani na nic innego - wiec mnie stac.
    Stawiam teze, ze wielu z tych zyjacych w bogatszych krajach wcale nie jest
    stac na te rozne formy szpanu

    > Nie jest to produkt dla ciułaczy

    No ciulacze (w sensie - ludzie oszczedniejssi, ktorych te pierdoly nie
    zniewalaja) akurat tu wygrywaja calkiem sporo.

  • 23. Data: 2010-04-09 08:18:02
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-08 05:44, Pszemol pisze:

    > Full wypas??? Bez multitaskingu ani flasha?? To jest full wypas?

    Nie wiem jak długo jeszcze można tego słuchać. Długo używałem Palmów,
    brak multitaskingu ani trochę mi nie przeszkadzał za wyjątkiem jednej
    sytuacji - niemożliwością opuszczenia komunikatora internetowego bez
    rozłączenia się z serwerem. W iPhone AFAIK tego problemu nie ma.
    Flash? Także przez jakiś czas powtarzałem, że ten internet na
    urządzeniach przenośnych jest biedny, bo nie ma na nim flasha. Pewnego
    pięknego dnia dotarła do mnie przesyłka z Nokią N800. Włączyłem ją,
    zacząłem przeglądać strony. Flash po prostu wszystko knocił. Nawet po
    zainstalowaniu AdBlocka i wyeliminowaniu reklam było czuć mulenie - w
    końcu to 400 MHz procesor na bazie ARM, a nadmiar flasha potrafi
    skutecznie zamulić P3 1Ghz. Bardzo szybko wyłączyłem obsługę tej wtyczki
    w przeglądarce i od tej pory cieszę się sprawnie i szybko działającym
    WWW w moim tableciku. ;)

    Spece z Apple dobrze wiedzieli co robią. Lepiej mieć paru
    niezadowolonych malkontentów, którzy i tak nie kupią urządzenia (a
    narzekają na brak flasha szukając dziury w całym) niż dziesiątki tysięcy
    wkurzonych klientów, którym urządzenie nie działa tak komfortowo jak
    powinno - mrozi i muli co parę sekund.

    > I przyłożysz to do ucha do wygodnej rozmowy telefonicznej?
    > Chyba żartujesz...

    Wiesz co? Bez obrazy, ale teraz sięgasz po argumenty jakimi posługują
    się ignorancji. Kiedyś jeden taki widząc moją Nokię n800 z cynicznym
    uśmiechem na ustach zapytał po co mi taki wielki telefon. Mniejsza to
    to, że to nawet nie ma modułu GSM. Jest napis Nokia, jest srebrna
    obudowa, to musi być telefon. ;) To samo często działo się odnośnie HTC
    Universala - z niego co prawda da się dzwonić, ale to nie jest
    pierwszorzędna funkcja do któej byłby projektowany. Moduł GSM to miły
    bonus, ułatwiający chociażby łączenie się z Internetem, tak jak to ma
    miejsce w HTC Athena.
    Znajomi kiedyś opowiadali mi, jak to jakiś ignorant nabijał się z nich
    zobaczywszy HP iPAQ albo PALMa Tungstena T3, bo on oczywiście nie
    wyobrażał sobie korzystania z "tak wielkiej komórki". ;)

    Przywyknij do tego, że w obecnej chwili nie tylko telefony są wyposażone
    w łączność GSM/UMTS, a infrastruktura może służyć nie tylko do
    komunikacji głosowej. Dziwię się, że Amazon Kindle nie jest krytykowany
    za bycie bezużytecznym jako telefon komórkowy. ;)

    Śmieszą mnie te całe flamewary. Także przez jakiś czas dałem się nabrać
    propagandzie "iPhone SUXX". Zmieniłem zdanie, gdy miałem okazję z niego
    skorzystać. To zwyczajnie urządzenie dla trochę innego klienta niż
    urządzenia z Windowsem Mobile (szczególnie te starsze). Tak samo iPad to
    nie to samo co UMPC albo mały tablecik. Jeśli potrzebujesz tego drugiego
    - to w czym problem? Jest tego cała masa na rynku.

  • 24. Data: 2010-04-09 08:35:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-08 10:12, Qwinto pisze:

    > Etam, od razu do szyby? Można wbudować:
    > http://www.youtube.com/watch?v=rSnIXfoSU6I
    >
    > Powiem, ze nie przepadam za iPhonami (i pokrewnymi urządzeniami), to to
    > rozwianie w samochodzie bardzo mi się nawet podoba :)

    Tego typu rozwiązania nie są niczym nowym. Już przeróżne platformy były
    wykorzystywane w podobnym celu. Słynny Aximizer chociażby, albo jeszcze
    słynniejsze CarPC. ;) Chociaż faktycznie iPad ładnie się prezentuje w
    desce rozdzielczej, nie ma tutaj kombinowania z żadnym ustrojstwem w
    bagażniku albo schowku.

  • 25. Data: 2010-04-09 08:41:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-08 21:39, Adam Dybkowski pisze:

    > wypuszczenia wersji 3G (z GPSem) będzie już to faktem. Bo obecny iPad w
    > samochodzie jest średnio przydatny. Poserfować nie poserfujesz (chyba że
    > masz obok MiFi), a GPSu brak.

    To jest jeden z tych aspektów polityki Apple, który mnie drażni. Ich
    niczym nieuzasadniony minimalizm w kwestiach hardware'u. Nie zabolałoby
    ich, gdyby tak dodali do iPhone'a/iPoda Touch/iPada kilka dodatkowych
    funkcji: host USB, radio FM, slot na kartę pamięci. Tymczasem specjalnie
    zaczynają od najbardziej minimalistycznego urządzenia, a potem powoli w
    kolejnych edycjach dodają kolejne funkcje, w kampanii reklamowej
    krzycząc o "rewolucji". Co z tego, że konkurencja już dawno miała to w
    standardzie? ;)

    Oczywiście cel takiego zagrania jest jasny - najwięksi fanboy'e zaraz
    rzucą się do sklepów, żeby wymienić 2G na 3G a potem 3G na 3GS. ;)

  • 26. Data: 2010-04-09 08:42:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-09 07:08, Pszemol pisze:

    > I pomyśleć że dawniej ludzie ciekawsze rzeczy wozili w samochodzie:
    > http://www.darkroastedblend.com/2010/04/car-record-p
    layers-other-cool-vintage.html

    To coś mówi o stanie ich dróg. ;)
    Bo albo były dużo lepsze niż te, które współcześnie mamy w Polsce, albo
    urządzenie było kompletnie bezużyteczne. No chyba, że jako niszczarka
    płyt winylowych. ;)

  • 27. Data: 2010-04-09 09:05:00
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 6 Apr 2010 19:15:36 -0500,
    Pszemol <P...@P...com> screamed:
    > Tak jak się niektórzy domyślali po prezentacji i liście możliwości nowego
    > iPada
    > jest to tylko płytka iPod-touch plus dwie duże baterie i większy ekran, nic
    > więcej:
    > http://www.downloadsquad.com/2010/04/06/reverse-engi
    neering-confirms-apple-ipad-is-a-really-big-ipod-to/

    Żeby to się jeszcze nie świeciło (no, odbijało wszystko) jak wiadomo co
    wiadomo komu...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 11:04:34 user up 12402 days, 22:59, 1 user, load average: 0.98, 0.28, 0.04 ]

    It's kind of fun to do the impossible.

  • 28. Data: 2010-04-09 09:20:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    layers-other-cool-vintage.html

    > To coś mówi o stanie ich dróg. ;)

    Raczej o sposobie randkowania.

  • 29. Data: 2010-04-09 10:01:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-09 10:18, Atlantis pisze:

> [...]
    > narzekają na brak flasha szukając dziury w całym) niż dziesiątki tysięcy
    > wkurzonych klientów, którym urządzenie nie działa tak komfortowo jak

    No ale jeśli dzięki Apple flash zostanie wyparty przez HTML5 to reklamy
    też będą na siłę wpychały video przy pomocy tego protokołu. Tak czy
    inaczej procek będzie musiał te strumienie obsłużyć albo trzeba będzie
    włączać adbloka.

    MD

  • 30. Data: 2010-04-09 12:24:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Nie tyle bogatszych co zorientowanych konsumpcjonistycznie - ktos musi
    > napedziac gospodarke, tymi ktosiami sa miedzy innymi gadzeciarze
    > zasmiecajacy swoje domostwa rzeczami mniej i jeszcze mniej potrzebnymi.

    Ja twierdzę że chodzi tu o cenę tego produktu do przeciętnych zarobków.
    Dla Polaków jest to wciąż towar importowany z importowaną ceną, która
    nie przystoi do zarobków...
    Poza tym, przecietny klient nie kieruje się chęcią napędzania gospodarki.
    Nim kieruje chęć szpanu - bycia pierwszym w grupie kto posiada nową
    zabawkę. Stąd kolejki po iPady w pierwszy dzień sprzedaży takie jak u nas
    w dobrych dawnych czasach za kiełbasą i mięsem... lub pap. toaletowym :-)

    > Nie mam kredytu na dom, ani na samochod, ani na nic innego - wiec mnie
    > stac. Stawiam teze, ze wielu z tych zyjacych w bogatszych krajach wcale
    > nie jest stac na te rozne formy szpanu

    A co tu ma do rzeczy kredyt na dom? Nie masz kredytu bo wybudowałeś
    go za oszczędności, i gdy oszczędzałeś nie było Cię stać na takie zabawki,
    albo odziedziczyłeś go od poprzedniej generacji lub wżeniłeś się w dom :-)
    Nie widzę związku z omawianym tematem.

    > No ciulacze (w sensie - ludzie oszczedniejssi, ktorych te pierdoly nie
    > zniewalaja) akurat tu wygrywaja calkiem sporo.

    Ale co to ma do rzeczy w omawianym temacie kto "wygrywa"?
    I według jakich "uniwersalnych" kryteriów Ty oceniasz ich zwycięstwo?