-
Data: 2013-12-10 18:40:21
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>>> Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
>>> zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
>>> 120km/h (stała prędkość) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
>>> diesel, a niby taki dobry miał być. :)
>>> Pozdrawiam
>>>
>> A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
>> turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
>> motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
>> trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
>> Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
>> jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
>> nie zgasł.
>>
> I tak i nie.
Nie i nie. W zasadzie to żadnego na zimno katować nie wolno, a po
normalnej jeździe można spokojnie wyłączyć silnik bez czekania na
schłodzenie. Nawet jak się samochód skatuje na autostradzie z nogą
w podłodze to i tak później trzeba jakoś z niej spokojnie zjechać,
a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnę już o tym, że nie wolno
na postoju mieć uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund,
jak ktoś tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdę
to generalnie nie chodzi o schładzanie turbiny sensu stricte,
a nagłe zniknięcie ciśnienia oleju przy rozpędzonej sprężarce,
a trochę to ona zwalnia - można tak załatwić turbinę np.
przez katowanie na autostradzie, błyskawiczny zjazd na parking
i wyłączenie silnika. Tak, taki schemat jest możliwy :P
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.13 18:50 jerzu
- 10.12.13 18:51 jerzu
- 10.12.13 19:36 Budzik
- 10.12.13 22:10 Megrims
- 11.12.13 08:14 robot
- 11.12.13 08:19 anacron
- 11.12.13 09:07 Chris
- 11.12.13 11:03 robot
- 16.12.13 23:55 anacron
- 17.12.13 10:56 Chris
- 17.12.13 18:35 Cavallino
- 17.12.13 19:31 Trybun
- 17.12.13 19:32 Trybun
- 17.12.13 19:33 Trybun
- 17.12.13 19:48 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?