-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 10 Dec 2013 18:40:21 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.1.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
References: <l85ja6$7op$1@news.task.gda.pl> <l86tej$qnt$1@node1.news.atman.pl>
<1...@b...poznan.pl>
In-Reply-To: <1...@b...poznan.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 33
Message-ID: <52a75209$0$2149$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 031011235052.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1386697225 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2149 31.11.235.52:50743
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2677
X-Received-Body-CRC: 1786639984
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2514499
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>>> Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
>>> zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
>>> 120km/h (stała prędkość) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
>>> diesel, a niby taki dobry miał być. :)
>>> Pozdrawiam
>>>
>> A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
>> turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
>> motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
>> trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
>> Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
>> jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
>> nie zgasł.
>>
> I tak i nie.
Nie i nie. W zasadzie to żadnego na zimno katować nie wolno, a po
normalnej jeździe można spokojnie wyłączyć silnik bez czekania na
schłodzenie. Nawet jak się samochód skatuje na autostradzie z nogą
w podłodze to i tak później trzeba jakoś z niej spokojnie zjechać,
a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnę już o tym, że nie wolno
na postoju mieć uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund,
jak ktoś tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdę
to generalnie nie chodzi o schładzanie turbiny sensu stricte,
a nagłe zniknięcie ciśnienia oleju przy rozpędzonej sprężarce,
a trochę to ona zwalnia - można tak załatwić turbinę np.
przez katowanie na autostradzie, błyskawiczny zjazd na parking
i wyłączenie silnika. Tak, taki schemat jest możliwy :P
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.13 18:50 jerzu
- 10.12.13 18:51 jerzu
- 10.12.13 19:36 Budzik
- 10.12.13 22:10 Megrims
- 11.12.13 08:14 robot
- 11.12.13 08:19 anacron
- 11.12.13 09:07 Chris
- 11.12.13 11:03 robot
- 16.12.13 23:55 anacron
- 17.12.13 10:56 Chris
- 17.12.13 18:35 Cavallino
- 17.12.13 19:31 Trybun
- 17.12.13 19:32 Trybun
- 17.12.13 19:33 Trybun
- 17.12.13 19:48 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=