eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyi30 1,4 CRDI i jego turbina...Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 10 Dec 2013 18:40:21 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.1.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
    References: <l85ja6$7op$1@news.task.gda.pl> <l86tej$qnt$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    In-Reply-To: <1...@b...poznan.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <52a75209$0$2149$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 031011235052.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1386697225 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2149 31.11.235.52:50743
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2677
    X-Received-Body-CRC: 1786639984
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2514499
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>> Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
    >>> zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
    >>> 120km/h (stała prędkość) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
    >>> diesel, a niby taki dobry miał być. :)
    >>> Pozdrawiam
    >>>
    >> A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
    >> turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
    >> motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
    >> trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
    >> Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
    >> jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
    >> nie zgasł.
    >>
    > I tak i nie.

    Nie i nie. W zasadzie to żadnego na zimno katować nie wolno, a po
    normalnej jeździe można spokojnie wyłączyć silnik bez czekania na
    schłodzenie. Nawet jak się samochód skatuje na autostradzie z nogą
    w podłodze to i tak później trzeba jakoś z niej spokojnie zjechać,
    a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnę już o tym, że nie wolno
    na postoju mieć uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund,
    jak ktoś tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdę
    to generalnie nie chodzi o schładzanie turbiny sensu stricte,
    a nagłe zniknięcie ciśnienia oleju przy rozpędzonej sprężarce,
    a trochę to ona zwalnia - można tak załatwić turbinę np.
    przez katowanie na autostradzie, błyskawiczny zjazd na parking
    i wyłączenie silnika. Tak, taki schemat jest możliwy :P


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: