-
Data: 2013-12-10 14:59:03
Temat: Re: i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Od: "X-Man" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
news:10122013.74A94FA8@budzik61.poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku
> co następuje:
>>> Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
>>> zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
>>> 120km/h (stała prędkość) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
>>> diesel, a niby taki dobry miał być. :)
>>> Pozdrawiam
>> A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z
>> turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły
>> motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie
>> trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
>> Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał
>> jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby
>> nie zgasł.
> I tak i nie.
> wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale
> wiadomo tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym
> nie mysli. Jezdziłem corsa totalnie nie dbając, prawie 200.000 i zero
> problemów. Jezdziłem yarisem od nowości - 150 tys bez zadnych problemów.
Ja miałem Octavię 1.9TDI 90KM przebieg 170000 mil turbo już lekko gwizdało ale
jeszcze je sprzedałem na ebayu po tym jak wsadziłem hybrydę i zrobiłem program
na 165KM (autem jeździ teraz mój ojciec a przebieg jest coś koło 200000mil)
Z obecnej Octavii turbo wyciągnąłem przy 120 000mil też zastąpione hybrydą i
działało do końca bez problemów.
Aha i co prawda od nowości tymi autami nei jeździłem ale jakoś szczególnie się
nad turbinami nie rozczulałem odpalam i jadę, wiadomo ze na zimnym silniku od
razu nie daje się gazu w podłogę ale jakieś cyrki z rozgrzewaniem czy
chłodzeniem auta na postoju to lekka przesada chyba że ktoś traktuje auto jak
Dzidek to wtedy chwila na chłodzenei jest wskazana, już prędzej kapelusznicza
jazda daje się we znaki zmiennej geometrii niż brak "świadomosci" że auto ma
turbo o które trzeba dbać.
Pzdr
Piotrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.13 15:27 Trybun
- 10.12.13 15:28 Trybun
- 10.12.13 15:31 RoMan Mandziejewicz
- 10.12.13 15:57 Budzik
- 10.12.13 16:00 Budzik
- 10.12.13 16:14 AZ
- 10.12.13 17:00 Budzik
- 10.12.13 17:14 AZ
- 10.12.13 18:08 Artur Maśląg
- 10.12.13 18:40 Artur Maśląg
- 10.12.13 18:50 jerzu
- 10.12.13 18:51 jerzu
- 10.12.13 19:36 Budzik
- 10.12.13 22:10 Megrims
- 11.12.13 08:14 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?