  • 1. Data: 2010-05-14 07:28:17
    Temat: i1profiler - nowy profiler od X-Rite
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Czekałem na to z niecierpliwością, od kiedy pobawiłem się ColorMunki -
    profesjonalny profiler z zaimplementowaną technologią i1Prism:
    http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=156

    Będzie też jakiś nowy spektrofotometr, pewnikiem następca i1pro :D

  • 2. Data: 2010-05-14 09:39:08
    Temat: Re: i1profiler - nowy profiler od X-Rite
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-14 09:28:17 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Czekałem na to z niecierpliwością,

    No to jeszcze chwilkę poczekasz...

    "i1Profiler (...) is currently scheduled for release in Q4 2010.
    A tak na marginesie - aż tak ułatwi życie w stosunku do PM?

    > Będzie też jakiś nowy spektrofotometr, pewnikiem następca i1pro :D

    W sumie to by wypadało, ile lat już ma i1Pro, z 8?

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-05-14 10:17:04
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 14 Maj, 11:39, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    > A tak na marginesie - aż tak ułatwi życie w stosunku do PM?

    > W sumie to by wypadało, ile lat już ma i1Pro, z 8?

    Ułatwi, ułatwi - zamiast skanować 1728 próbek machniesz 2 albo 3 razy
    po 50-100 i uzyskasz taki sam, albo i lepszy efekt. Profile można
    tuningować pod kątem konkretnych walorów barwnych lub kolorów
    spotowych. Zakładając, że zabawczarski ColorMunki za pomocą 2-3 setów
    po 50 próbek kręcił profile nie gorsze (a są opinie poważnych ludzi,
    że lepsze) niż PM na Atkinsonie 1728, to warto się będzie temu nowemu
    patentowi uważnie przyjrzeć.

    Liczę też na poprawę jakości - algorytmy odwzorowania percepcyjnego w
    PM5 są już dość zabytkowe i dalekie od ideału. Fajnie też, że
    wprowadzili nowe możliwości walidacji.

    A co do i1pro, to wprawdzie jest stary-ale-jary, ale nie pogniewałbym
    się gdyby można go było wymienić na coś bardziej powtarzalnego i
    precyzyjnego, z oświetlaczem LED, wymiennymi filtrami UV i PL oraz OBC
    jak w i1Sisie, bo mimo wszystko Spectrolino to to nie jest...

  • 4. Data: 2010-05-14 12:02:03
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    To może i parę ficzerów do oprogramowania CM dorzucą...

  • 5. Data: 2010-05-14 13:06:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-14 12:17:04 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Ułatwi, ułatwi - zamiast skanować 1728 próbek machniesz 2 albo 3 razy
    > po 50-100 i uzyskasz taki sam, albo i lepszy efekt.

    A w PM nie można zdefiniować mniejszego wzorca, czy soft sobie nie
    radzi z sensownym wygenerowaniem profilu?

    > Profile można
    > tuningować pod kątem konkretnych walorów barwnych lub kolorów
    > spotowych.

    A w PM nie?

> [...]
    > po 50 próbek kręcił profile nie gorsze (a są opinie poważnych ludzi,
    > że lepsze) niż PM na Atkinsonie 1728, to warto się będzie temu nowemu

    Ależ ja nie twierdzę, że nie, tylko zastanawia mnie sensowność zakupu
    tego dodatkowo dla posiadaczy PM (a PM jest na liście kwalifikującej
    się na "apgrejd") - po prostu odniosłem wrażenie, że to będzie coś
    pokroju Matcha, którego dają w różnych wersjach i bundlach z i1Pro, ew.
    coś pomiędzy (bo nie wiem czy zastąpi tamten soft), a najpoważniejszym
    softem do dłubania profili z tej stajni, czyli PM.

> [...]
    > precyzyjnego, z oświetlaczem LED, wymiennymi filtrami UV i PL oraz OBC
    > jak w i1Sisie, bo mimo wszystko Spectrolino to to nie jest...

    No właśnie - stary, jary, niby dobry (bo i nie ma realnej konkurencji),
    ale z wadami. Patrząc nieco szerzej - bodaj żadna inna firna z okolic
    pre-pressu nie miała tak długo w ofercie tego samego produktu. IMHO
    konsumenci zdecydowanie mało zyskali na połączeniu XRite z GMB, a na
    to, że Spyder ich dogoni w produkcji poważnych spektro raczej nie ma co
    liczyć.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-05-14 13:37:05
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > A w PM nie można zdefiniować mniejszego wzorca, czy soft sobie nie
    > radzi z sensownym wygenerowaniem profilu?
    > A w PM nie?
    Jest pewna subtelna różnica - w technologii i1Prism mamy iteracyjny
    proces tworzenia wzorców - na podstawie pomiarów pierwszego wzorca
    profiler tworzy drugi wzorzec, a później ew. na podstawie dodatkowych
    próbek barwnych, które sobie zawinszujemy - trzeci. Efekt tego jest
    taki, że po przeskanowaniu 100-150 próbek za sprawą jakichś
    szatańskich szutczek uzyskujemy profil jakości zbliżonej do takiego
    uzyskanego z 1728 próbek. Oczywiście, PM też możemy ukręcić profil z
    wzorca 100 próbkowego, ale jakiś przecudny to on nie będzie.

> [...]
    > coś pomiędzy (bo nie wiem czy zastąpi tamten soft), a najpoważniejszym
    > softem do dłubania profili z tej stajni, czyli PM.
    Mi się wydaje, że będzie to raczej kompilacja PM z MP, z dodatkowo
    zaimplementowanym i1Prismem i kilkoma innymi bajerami.

> [...]
    > konsumenci zdecydowanie mało zyskali na połączeniu XRite z GMB, a na
    > to, że Spyder ich dogoni w produkcji poważnych spektro raczej nie ma co
    Ogólnie X-Rite nie ma parcia na wprowadzanie nowinek, bo i konkurencję
    po prostu zlikwidował. Łyknął wszystkich większych konkurentów, a
    DataColor zostawił pewnie po to, żeby nie dobrali mu się do tyłka za
    monopolizowanie rynku. No ale raz do roku (czy raczej raz na dekadę)
    to i kuro pierdnie, więc może wreszcie wprowadzą jakiś nowy, fajny
    sprzęcik... Trzeba im też oddać sprawiedliwość, że i1pro też był w
    swej przydługawej karierze mocno modyfikowany - ZTCW rewizja D ma
    poważnie zmienioną elektronikę w stosunku do A i B.

  • 7. Data: 2010-05-15 14:30:13
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-14 09:28, Czornyj wrote:
> [...]
    > http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=156
    >
    > Będzie też jakiś nowy spektrofotometr, pewnikiem następca i1pro :D

    Tak przy okazji, też używam ColorMunki i rzeczywiście naprzeciw wielu
    innym jest niezły :) Potrafił poprawić wszystkie kanały na moim laptopie z
    złym ekranem, ale niestety oczywistym efektem ubocznym był szalejący
    banding i musiałem zrezygnować z profilu. Od tego czasu zmieniłem kilka
    ekranów i w końcu mam jakiś rozsądny więc kalibracja niedługo (tylko jak
    jeszcze ustatkuje się miejsce mojego biurka i światła wokół) :)
    No ale nic, następna kalibracja będzie na dłużej. Powiedz mi ile zrobiłeś
    sobie profili i na jakie okazje? Jak często rekalibrujesz?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2010-05-15 15:07:17
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 15 Maj, 16:30, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

> [...]
    > No ale nic, następna kalibracja będzie na dłużej. Powiedz mi ile zrobiłeś
    > sobie profili i na jakie okazje? Jak często rekalibrujesz?

    ColorMunki używałem tylko kilkakrotnie z ciekawości, bo prywatnie
    posiadam i1pro. Kalibrowałem nim kilka swoich drukarek i monitorów,
    oraz dziesiątki monitorów i drukarek moich klientów, więc trudno mi
    powiedzieć ile popełniłem profili - ale było tego w ciężką cholerę.

    Swojego osobistego NEC-a 3090WQXi kalibruję od wielkiego dzwonu jak mi
    się nudzi, bo jest stabilny niczym bunkier.

  • 9. Data: 2010-05-15 16:25:55
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-15 17:07, Czornyj wrote:
> [...]
    >
    > Swojego osobistego NEC-a 3090WQXi kalibruję od wielkiego dzwonu jak mi
    > się nudzi, bo jest stabilny niczym bunkier.

    Ok, dzięki za informacje. Chciałem wiedzieć jak bardzo instrukcja straszy,
    że wypada co miesiąc kalibrację powtarzać :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2010-05-16 22:02:50
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    dominik pisze:
    > Od tego czasu zmieniłem kilka
    > ekranów i w końcu mam jakiś rozsądny więc kalibracja niedługo (tylko jak
    > jeszcze ustatkuje się miejsce mojego biurka i światła wokół) :)

    Proszę pamiętać że ColorMunki został pomyślany jako urządzenie do
    profilwoania urządzeń drukujących a nie monitorów. Skutkiem tego
    fabryczne oprogramowanie nie ma możliwości wyregulowania monitora, a
    przez to wykorzystania drzemiących w nim możliwosci. Poważnie proponuję
    użyć profilera o normalniejszych właściwościach a obsługującego
    ColorMunki. Robi to np NEC Spectraview II (z monitorami NEC), EIZO
    ColorNavigator (z monitorami EIZO), ArgyllCMS (programowo z całą rzesztą).

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!