  • Data: 2009-06-19 18:36:53
    Temat: Re: i witam
    Od: "woj" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > (Cena tez wiem- cos za cos -brak silnika w
    > korpusie, ... )

    Po głębszym zastanowieniu może to wcale nie jest takie be. Canon np. napisał
    w swoim folderze coś takiego, że nie stosuje napędu w korpusie ze względu na
    możliwość stosowania różnorodnych szkieł. Każde z nich może mieć inne
    wymagania względem napędu i ciężko w tym wypadku znaleźć uniwersalny
    śrubokręt. Poza tym napędy ewoluują. Coraz częściej stosowane są
    zaawansowane USMy pierścieniowe, które przewyższają klasyczny śrubokręt.
    Więc jeśli kogoś stać na kupno tego typu obiektywu, może z powodzeniem
    podpiąć go
    do swojego korpusu, nawet tego z niższej pólki cenowej. Dochodzi jeszcze
    jedna rzecz - awaryjność. Mimo tego iż niejednokrotnie wartość optyki
    przekracza wartość korpusu, szczególnie tyczy to sprzętu z niższej półki, to
    mimo to gdyby posłuszeństwa odmówiłby napęd w korpusie byłby to większy
    zgryz ( tak mi się wydaje z mojej perspektywy) niż usterka napędu
    wbudowanego w obiektyw.

    Pozdrawiam
    Wojtek