  • 1. Data: 2011-02-17 14:13:33
    Temat: how to i where - 801
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    gdzie uderzyc aby zorganizowac sobie infolinie na 801 xxxxxxxx i
    dzielic sie zyskiem z operatorem (chcialbym cos na tym zarabiac).

    Ktos przerabial ten temat? Jaki ruch - nie wiem bo to poczatek i mam
    pewne plany ale. Nie chcialbym ponosic wielkich kosztow i na poczatek
    nie spodziewam sie wielkich zyskow.

    Freeconet - ma 801-09xxxxx - 35gr/min ale nie chce sie dzielic
    zarobkiem!

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-02-18 21:42:17
    Temat: Re: how to i where - 801
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Czesc,
    >
    > gdzie uderzyc aby zorganizowac sobie infolinie na 801 xxxxxxxx i
    > dzielic sie zyskiem z operatorem (chcialbym cos na tym zarabiac).

    Dlaczego chcesz na 801 a nie 70x? Czy chodzi Ci o dość powszechne
    blokowanie zakresu 70x (zarówno przez opów jak i samych abonentów)?

    > Ktos przerabial ten temat? Jaki ruch - nie wiem bo to poczatek i mam
    > pewne plany ale. Nie chcialbym ponosic wielkich kosztow i na
    > poczatek nie spodziewam sie wielkich zyskow.

    A czy zaplanowałeś sobie, skąd będą dzwonić ludziska do Ciebie? Z
    prawdziwych stacjonarnych jak też i voipowych zasadniczo 801 powinny być
    dostępne, ale z komórek to już insza inszość. Czy od danego komórkowego
    dodzwonisz się na konkretny 80x, to jest IMHO loteria (bo nawet gdy
    podają zakresy obsługiwanych numerów to i tak jest od tego multum wyjątków).

    > Freeconet - ma 801-09xxxxx - 35gr/min ale nie chce sie dzielic
    > zarobkiem!

    35 gr/min dla dzwoniącego? Otóż z tym może być różnie. Realne stawki u
    opów za 801 (pomijam taktowanie) wynoszą AFAIR od 18 gr/min w T-Mobile
    do 62 gr/min w Play.

    Poza tym zaiste i zaprawdę słusznie Freeconet czyni nie chcąc odpalić
    nikomu działki z 801.
    Wszak Óżont w tym XLSie
    http://www.uke.gov.pl/uke/redir.jsp?place=gallerySta
    ts&id=37990
    rzecze, iż 801 to "SPL usługa połączenia z podziałem opłaty (split
    charge)" co oznacza, że to Ty powinieneś dopłacać jeszcze do tego
    interesu, a nie ciągnąć kasiorę :-P.

    Przemek

  • 3. Data: 2011-02-22 03:05:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:ijmp3s$7lb$1@inews.gazeta.pl...

    > charge)" co oznacza, że to Ty powinieneś dopłacać jeszcze do tego
    > interesu, a nie ciągnąć kasiorę :-P.

    Dokladnie. Nie wiem skad sobie autor ubzdural, ze na 801xxxx jakis zwykly
    user ma dostawac kase, za to ze do niego dzwonia.
    Od tego sa numery premium!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-02-22 11:17:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

    > Dokladnie. Nie wiem skad sobie autor ubzdural, ze na 801xxxx jakis zwykly
    > user ma dostawac kase, za to ze do niego dzwonia.

    Z praktyki. Chociaż może faktycznie niedotyczącej 'zwykłego' usera.

    MJ

  • 5. Data: 2011-02-22 12:50:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Z praktyki. Chociaż może faktycznie niedotyczącej 'zwykłego' usera.

    No dokladnie - mysle, ze jesli ktos na 801 moze zarobic, to tylko operator
    wladajacy taka numeracja.
    Chocby i Friconet - zarabia na tym tyle, ze wspanialomyslnie nie obciaza
    userow oplata za polaczenia przychodzace, zadowalajac sie kasowaniem
    ryczaltowej oplaty za utrzymanie numeru.
    Inny przyklad - Onet Telefon: 801 080 010.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-02-22 15:15:10
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
    > U?ytkownik "Przemys?aw Kowalik"<p...@A...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:ijmp3s$7lb$1@inews.gazeta.pl...

    > Dokladnie. Nie wiem skad sobie autor ubzdural, ze na 801xxxx jakis zwykly
    > user ma dostawac kase, za to ze do niego dzwonia.
    > Od tego sa numery premium!

    Nie zauważyłeś smileya (wywalonego jęzora)? Numery premium to również
    np. 708 1, które kosztują zazwyczaj dzwoniącego 29 gr netto/36 gr brutto
    za minutę czyli tyle, co 801 0 czy 801 3. I co, na 708 1 te 29 gr
    wystarczy, żeby zadzwonić na drugę stronę globusa i to dzwoniący pokrywa
    wszystkie koszty, a z kolei abonent 801 miałby jeszcze dopłacać za
    odebranie połączenia? Określenie "split charge" w odniesieniu do 801
    innych niż te ze stałą opłatą za połączenie to jest w dzisiejszych
    czasach jakaś bzdura.

    Przemek

  • 7. Data: 2011-02-22 16:01:24
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
> [...]
    > ryczaltowej oplaty za utrzymanie numeru.
    > Inny przyklad - Onet Telefon: 801 080 010.

    Co do władania numeracją, oficjalna lista dla IN to:
    http://www.uke.gov.pl/uke/redir.jsp?place=gallerySta
    ts&id=39157

    I co my tu mamy:

    Onet Telefon: 801 080 010 (BTW to numer nieoficjalny, taki backup z
    czasów gdy TP podrożyła 708 1 z 35 na 71 gr/min)
    801+PQMCDU GTS Energis Sp. z o.o. PQM=080

    Telepin: 801 080 019
    http://telepin.pl/mobi/index.php?page=pre_telepin_nu
    mery
    a więc takoż znowu GTS.

    Voxtel: 801 003 003
    http://www.voxtel.pl
    801+PQMCDU Telefonia Dialog S.A. PQM=003

    Czyli w żadnym z 3 w/w przypadków usługodawca 801 nie jest operatorem
    tego numeru (jeżeli przez operatora rozumieć podmiot wpisany do tabeli
    UKE). Zresztą Freeconet też numery 801 kupuje od kogoś innego (jeśli
    oferuje 801 09):
    801+PQMCDU GTS Energis Sp. z o.o. PQM=090
    801+PQMCDU Teleinfo Sp. z o.o. PQM=099

    Przemek

  • 8. Data: 2011-02-23 14:48:31
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 17 Feb 2011 15:13:33 +0100, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >
    >Ktos przerabial ten temat? Jaki ruch - nie wiem bo to poczatek i mam
    >pewne plany ale. Nie chcialbym ponosic wielkich kosztow i na poczatek

    mysle, ze moje pytanie bylo troche falstartem. Rzeczywiscie 80x - to
    nie ta droga. Z waszych postow wynika, ze musi to byc 70x - bo inaczej
    nie da sie dzielic zyskiem z operatorem.

    Na stronie tp.pl widzialem jakas oferte, wiec musze doczytac i
    dopytac.

    A jest tu ktos, kto cos takiego posiada/organizowal? Moze cos
    podpowie?

    --
    ThinkXtra