  • 21. Data: 2011-05-16 06:33:07
    Temat: Re: hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 15 May 2011 16:13:37 +0000 (UTC), " Wmak"
    <w...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >"Siła" (zgrubnie) sygnału mało od tego zależy (płaskie maksimum) ale "jakość"
    >(precyzyjnie) jest bardzo na tę regulację wrażliwa (bardzo wąskie optimum).
    >Dla przykładu dla 60 cm anteny Cyfry, przy ustawieniu pionowym konwertera
    >dekoder "powizyjny" Philipsa pokazuje ok "30" i widać (z zakłóceniami) tylko
    >najmocniejsze kanały SD a po precyzyjnym doregulowaniu (na ok 7 stopni)
    >wskazanie wzrasta do ok "65" i zapewnia to stabilny odbiór wszystkich kanałów
    >SD i HD nawet przy złej pogodzie (oczywiście na dekoderze HD, bo ten stary
    >Philips służy mi tylko za miernik sygnału).

    a pamietacie wiazke punktowa z Astry dla platformy TVP? Tam wszystko
    moglo miec wplyw? Wtedy wychodzilo szydlo z worka, jak kto mial
    zainstalowana i ustawiona antene. Kazdy element instalacji mial/mogl
    miec wplyw na to, czy dalo sie to ogladac czy tez nie.

    Dla odbioru naziemnego wazna jest antena - ktora jest najlepszym
    wzmacniaczem. I jak slaby sygnal, to bierze sie w piewszej kolejnosci
    dluzsza (bardziej zyskowna) antene, jak dlugi kabel - to lepszy
    kabel/zlaczki, lepiej zaprawione....potem wzmacniacz - aby zniwelowac
    straty na kablu....i ew. podniesc poziom sygnalu (do rozdzielenia/
    mniej czulej glowicy).

    Dla odbioru satelitarnego jest podobnie. Lepiej wziac wieksza czasze
    niz mniejsza, bo wiecej skupimy sygnalu na wejsciu do konwertera
    (porownanie do odbioru naziemnego). Czasza satelitarna tez ma tzw.
    zysk wyrazony w dB. Im wieksza tym wiecej. Im wieksza czasza tym mozna
    miec "gorszy" konwerter, albo gorzej (mniej precyzjnie) ustawiony. Jak
    sygnaly z satelity sa silne,to nie musimy sie wieloma sprawami
    przejmowac. Jak warunki sa graniczne, to kazdy element ma wplyw.

    Wg mnie w naszych polskich warunkach do odbioru HotBird/Astra antena
    80 cm jest optymalna (ale lepiej miec 90 cm). Trzeba takze patrzec w
    przyszlosc...i ze operatorzy satelitarni beda kombinowac:

    - zmieniac transpondery, satelity: przestawianie programow na inne
    transpondery (lepsze/gorzsze) roszady, pojawiaja sie satelity (bo
    stare wychodza z uzytku). Wiec nie mozemy miec pewnosci co bedzie za
    chwile. I na dzien dzisiejszy na jakiejs tam antenie jest wszystko ok,
    ale jutro warunki moga sie zmieniac i bedzie sie czkac.

    - zmiany spoosob nadawania: modulacje QPSK, 8PSK.... Na silnych
    tranponderach 8psk idzie dobrze, a na slabych qpsk byloby lepsze...

    - zmiany FEC na gorszy: 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8 (im bardziej w prawo
    tym gorzej - mniej zapasu na matematyczne niwelowanie bledow w
    odbiorze tzw. korekcja).

    Wiec jak bedziemy mieli wieksza czasze....to wiele z tych kombinacji
    nie wyjdzie na naszym ekranie!

    A co do ustawiania czaszy/konwertera, to jak zlapiemy juz sygnal z
    satelity, to powinnismy przelaczyc sie na najgorszy tranponder
    (najslabszy sygnal i nadawany z najgorszym FEC) i najlepiej w kiepska
    pogode i krecac wszystkimi parametrami: azymut, elewacja, skos -
    doprowadzic do najsilniejszego i jakosciowo sygnalu. Oczywiscie
    najlepiej byloby posiadac miernik sygnalu sat (ale nie wskaznik), na
    ktorym cyfrowo byloby widac kilka waznych parametrow (przede wszystkim
    BER czyli stope bledow).

    Oczywiscie strony Jerzego P. daja nam obraz co gdzie nalezaloby
    ruszyc, aby dalo sie odebrac/ogladac sygnal. Ale ja osobiscie jestem
    zwolennikiem wiekszych czas. Jest takie przyslowie:

    "z gowna bata nie ukrecisz".

    Pozdro

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2011-05-16 07:25:48
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > koledzy napisali Ci wszystko co musisz wiedzieć. ja jedynie mogę
    > potwierdzić ze nie mając zadnego doświadczenia ustawiłem antene sam,
    > mając jedynie wiedzę z grupy i strony Pastusiaka.

    I tyle w zasadzie wystarczy :-)
    Kiedyś jak był analog to się ustawiało praktycznie bez przyrządów.
    Jakikolwiek ruch anteny od razu było widać w jakości obrazu. W cyfrze
    jest tak, że do pewnego momentu obraz jest idealny, a potem nagle go już
    nie ma... znaleźć optimum nie jest łatwo.

  • 23. Data: 2011-05-16 07:30:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Im wieksza czasza tym mozna miec "gorszy" konwerter, albo gorzej
    > (mniej precyzjnie) ustawiony.

    Z punktu widzenia bilansu mocy na pewno, ale coś mi świta, że mniejsze
    anteny są bardziej tolerancyjne na błędy ustawienia konwertera,
    szczególnie gdy używamy "zeza".

    > Wg mnie w naszych polskich warunkach do odbioru HotBird/Astra antena
    > 80 cm jest optymalna (ale lepiej miec 90 cm). Trzeba takze patrzec w
    > przyszlosc...i ze operatorzy satelitarni beda kombinowac:

    Będą kombinować tak żeby im wyszło lepiej, więc od razu lepiej
    zaopatrzyć się w antenę metrową, i na razie cieszyć, że podczas deszczu
    jeszcze coś odbieramy ;-)

    >Ale ja osobiscie jestem
    > zwolennikiem wiekszych czas. Jest takie przyslowie:
    > "z gowna bata nie ukrecisz".

    W innej wersji brzmi to "duży może więcej" ;-)

  • 24. Data: 2011-05-16 10:22:19
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 May 2011 09:30:27 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >W innej wersji brzmi to "duży może więcej" ;-)

    Pewien finasista powiedzial, ze ...lepiej miec dlugi,
    ....niz......krotki

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2011-05-19 20:59:30
    Od: bulba <s...@t...com>

    W dniu 2011-05-14 22:20, bulba pisze:
    > Hej,
    >
    > Przywiozłem sobie z Anglii SKY Mini-Dish (ten eliptyczny, co jest tam
    > standardem - na oko ma po dłuższej średnicy 55cm) z nadzieją, że złapię
    > tym zgrabnym i niewielkim talerzem Hotbirda (mowa o Nowym Sączu).
    > Próbuję od wielu dni wstrzelić się w satelitę, przymierzając w kierunek,
    > w jaki maja skierowane talerze sąsiedzi i nic. 0% jakości na dekoderze
    > NBox. Czy to możliwe, że ten raleraz jest za mały? Czy możliwe jest, że
    > jakośc ani drgnęła (nie złapał nawet procenta).
    >
    > W Anglii bez problemu wiele razy sam łapałem Astrę 2 i Hotbirda (tego
> [...]

    Zaopatrzyłem się na Allegro w talerz 80cm i zajęło mi 3 skoki talerzem,
    jak złapałem 100% jakości dla N.

    Mam z kolei inny problem - nbox recorder przestał nagrywać - uporczywie
    twierdzi, że nie ma miejsca na dysku, a przy próbie skasowania
    wyskakuje, że jest pusty. Do serwisu z tym, czy coś się da samemu zrobić
    z tym fantem? Dysk odpala, bo słychać.

    pzdr.

    Piotr

  • 26. Data: 2011-05-19 21:04:21
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    bulba:

    | Zaopatrzyłem się na Allegro w talerz 80cm i zajęło mi 3 skoki
    | talerzem, jak złapałem 100% jakości dla N.

    gratulacje

    widzisz co to znaczy dobry trening ;-)

  • 27. Data: 2011-05-20 08:39:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-05-19 22:59, bulba pisze:

> [...]
    > twierdzi, że nie ma miejsca na dysku, a przy próbie skasowania
    > wyskakuje, że jest pusty. Do serwisu z tym, czy coś się da samemu zrobić

    zresetować całość, z formatem dysku. Powinno gdzieś być w instrukcji.

  • 28. Data: 2011-05-22 14:47:35
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 19.05.2011 22:59, bulba pisze:
> [...]
    > twierdzi, że nie ma miejsca na dysku, a przy próbie skasowania
    > wyskakuje, że jest pusty. Do serwisu z tym, czy coś się da samemu zrobić

    reset dekodera.
    pvr czy turbo?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 29. Data: 2011-05-30 03:59:40
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On May 16, 8:30 am, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

> [...]
    > * Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *
    > * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *

    Jaskólka wiosny nie czyni ale bocian juz tak. I niech ktos powie, ze
    rozmiar ptaka nie ma znaczenia?

    Brooks