  • Data: 2007-04-11 00:22:17
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Święcki <r...@s...net> wrote:
    > Można też tak...
    >
    > Znalazłeś zajebiście (najzajebiściej zejbiście) poważnego buga
    > (powiedzmy, powiązanego z możliwością naprawdę dużego finansowego fraudu
    > lub uzyskanie poważnej liczby danych osobowych, haseł, niejawnej
    > dokumentacji etc..) w usłudze (paypala, abw, sony, mbanku, nsa, nasa,
    > gadu-gadu etc.).

    Zestawianie NSA z GG jest bezsensem w najczystszej formie.
    Ale ja nie o tym chciałem...

    > Teraz możesz, co jest na pewno etycznie i być może (tego nie wiem)
    > prawnie naganne, zarządać od firmy powiedzmy "200.000 zł ;)" za
    > milczenie, lub też zachować się zgodnie z prawem i w imię wolnego
    > dostępu do informacji, bez wyciągania kasy z firmy, wypuścić informację
    > na czymś poczytnym (full-dislosure i inne ciakerskie fora) o 4:30 w
    > nocy (coby admini gdy się obudzą zastali już sajgon), co może oznaczać
    > straty dla firmy liczone powiedzmy w mln/mld złotych/dolarów/ojro/pesos.

    Odkąd pamietam jestem fanem filozofii "full disclosure" - myślę, że nie
    ma lepszej metody uświadomienia "czynnikom decyzyjnym" i "czynnikom
    wytwórczym", że tworzenie dobrego oprogramowania naprawdę się opłaca
    i że warto poświęcić czasami doraźne "oszczędnostki", a za to dostać/stworzyć
    porządny produkt, który w dalszej perspektywie zabezpieczy przed koniecznością
    płacenia szantażystom, wypłacania odszkodowań i becelowania za poprawianie czegoś,
    za co już raz zapłacono i miało być dobre...

    Co do home.pl - wiem z "pierwszej ręki" (ze źródeł naprawdę
    pierwszoligowych, którym chłopcy z hack.pl mogliby najwyżej sznurówki
    ssać), że ta podatność była już dawno zgłaszana, tylko personel
    homenetu jakoś nie znalazł wyobraźni, żeby się tym przejąć i zrzucał
    odpowiedzialność na klientów. Nie sądzę, aby home.pl ponióśł w związku
    z tym specjalne straty, ale mam nadzieję, że chociaż jakieś wnioski
    wyciągneli - co się opłaci i tej firmie i jej klientom.

    Daleki jestem od alarmistycznego tonu wypowiedzi - skompromitowanej skądinąd
    - ekipy dyletantów i cwaniaczków z hack.pl, jednak z drugiej strony wiem,
    że dane pozyskane z logów (i ich długotrwałej obserwacji) mogą czasami
    ułatwić różnego rodzaju ataki socjotechniczne (i nie tylko zresztą).
    I nawet jeśli home.pl (czy inny operator/dostawca) uważa tego typu
    zagrożenia za mało realne, to jednak powinni mieć świadomość ich istnienia.
    W końcu jednak nikt z nas nie wygrał 6 w totka, a jednak wygrane wciąż
    padają... ;-)

    > Gdybyś był szefem paypala/abw/sony/mbanku/nsa/nasa/gadu-gadu wolałbyś
    > szantaż czy wolny dostęp do informacji? :)

    Wolność jest warta każdej ceny. Na szczęście nie jestem odpowiedzialny
    przed żadnymi akcjonariuszami... :~)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?