  • Data: 2011-04-27 05:48:44
    Temat: Re: historyczna fotka
    Od: "frag" <f...@i...prl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "erg" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4db73dbc$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wpadlo mi w rece takie stare zdjecie:
    > http://img191.imageshack.us/f/motomn.jpg/
    > Czy ktos moze wie o co tam chodzi, do czego sluzy metalowa konstrukcja
    > pomiedzy motocyklem, a rowerem?
    > Zastanawiaja mnie rowniez zbiorniki paliwa...

    Taka forma kolarstwa torowego była popularna także w Polsce, w ten sposob
    bawili się w latach dwudziestych ubiegłego stulecia m.in panowie Rycher czy
    Choiński, którego czerwony motocykl torowy jest dziś ekscponowany w którymś
    z warszawkich muzeów.

    Kolarz jechał w "cieniu aerodynamicznym" motocykla, stąd wyprostowana
    pozycja kierownika - w ten sposób zawodnik rozwijał większą prędkość. Ramka
    za motocyklem to stelaż poziomej, ułożyskowanej rolki, która ustalała
    optymalną pozycję kolarza, a w razie dotknięcia do niej, hałasując
    sygnalizowała motocykliście, że może trochę przyspieszyć.

    Polecam lekturę wspomnień Rychtera pt. "Moje dwa i cztery kółka". Miał chłop
    ciekawe życie.

    --
    frag