  • 31. Data: 2012-03-06 11:50:02
    Temat: Re: hamulec pozno lapie
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2012, 11:41:29 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:

    > Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu
    > przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.
    A nie sadzisz, ze podczas hamowania jedno przeklada sie na drugie?
    Tak czy inaczej w jednej pompie 1 mm skoku dzwigni bedzie przekladal sie na X mm
    skoku tloka czyli n mm3 plynu wpompowanego do ukladu. W drugiej pompie ten sam skok
    dzwigni bedzie oznaczal Y mm skoku tloka czyli m mm3 plynu do ukladu.
    Wiecej plynu pompowanego na 1 mm skoku dzwigni oznacza nizsza dozowalnosc a wieksza
    skutecznosc.

    A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z
    GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po
    torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 32. Data: 2012-03-06 12:24:44
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    doktorski <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu
    > kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane

    A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 33. Data: 2012-03-06 12:37:25
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wide open <s...@g...com> wrote:

    > Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki
    > maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos
    > przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
    > Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a
    > czesc tragiczna.

    Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć
    o koszcie :/

    Póki co myślę nad dołożeniem do klamki (tam gdzie styka się z pompą) czegoś,
    co odsunie ją od pompy. Bo generalnie w położeniu między stopniami hamuje
    się ok (nie rewelacyjnie, ale ok), ale nie chcę tak jeździć, bo regulacja
    nie jest zablokowana i może się ześlizgnąć.

    No i nie wiem jak będzie przy agresywnej jeździe - latem był dramat, kilka
    ostrzejszych hamowań i hamulec można było wcisnąć do końca (a potem postał
    sobie parę godzin i było ok).

    A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?

    http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

  • 34. Data: 2012-03-06 13:40:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/06/2012 01:37 PM, Adam Wysocki wrote:

    > A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI

    To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2012-03-06 13:50:45
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

    Prawdziwy precel hamuje tylnym.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 36. Data: 2012-03-06 13:51:44
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    > Prawdziwy precel hamuje tylnym.

    Hamulce sa dla mientczakow.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - legenda na sprzedaz

  • 37. Data: 2012-03-06 14:13:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/06/2012 02:50 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

    > Prawdziwy precel hamuje tylnym.

    A to przepraszam za mój wyskok.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2012-03-06 14:20:36
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.

    Jakbym się nie bał, to nie pisałbym tego tematu :)

  • 39. Data: 2012-03-06 14:32:54
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2012, 13:24:44 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?
    To zalezy do czego chcesz ich uzywac i zalezy ktorych klockow Nissina.

    Swego czasu mialem niebieskie w PanEuro i toto nie hamowalo. Jak wlozylem czerwone
    (OIDP) to motocykl odzyskal hamulce. Ale to dawno bylo i nie wiem jak jest teraz.

    Sadze, ze do zastosowan miejsko-turystycznych beda OK (czerwone). Co do palowania to
    sie nie wypowiadam bo nie uzywalem. Moge za to pochwalic GoldFreny - wytrzymuja
    torowe hamowania tramwaja jakim jest 14tka.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 40. Data: 2012-03-06 18:05:11
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    > Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
    > hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski,
    [...]

    U mnie podobnie. W koncu sie zdenerwowalem, zdjalem zaciski, pompe i na stol
    warsztatowy. Kawalek blachy, zeby zaciski mialy co sciskac, pare pompniec i
    twardo. Bardzo twardo.

    Wracam do maszyny, przykrecam wszystko na swoje miejsca i miekko. Bardzo
    miekko.

    Ogladam z kazdej strony i dochodze do wniosku, ze mam jedna tarcze krzywa.
    Wsadzilem w ten (lewy) zacisk kawalek prostej blachy i klamka znowu twarda.
    Wsadzam zacisk znowu na tarcze, klamka znowu miekka. Po prostu tarcza
    wygieta w taki sposob, ze zacisk sie nieciekawie uklada.

    Wlasnie dokonalem pomiarow - tarcza nie dosc, ze wypaczona, to pofalowana. W
    sumie 1,15mm w najwiekszym miejscu.

    W zwiazku z tym pytanie - ktos polecal dobre zamienniki tarcz. Ktos cos wie,
    ktos cos pamieta, ktos cos poleci?

    --
    pzdr:
    Ivam