  • 81. Data: 2016-06-19 18:00:08
    Temat: Re: hamuje silnikiem.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 12:36, Czesław pisze:

    > Nie pisałem o zdjęciu nogi z gazu,

    Pisałeś, nawet tego nie rozumiejąc.
    Bo zdejmując nogę z gazu już hamujesz silnikiem, co Twoim zdaniem jest
    karygodną czynnością.... ;-)

  • 82. Data: 2016-06-19 18:01:07
    Temat: Re: Jak operować sprzęgłem ?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:

    > Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg,

    No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90,
    niż z koniecznością zmiany biegu.
    A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

  • 83. Data: 2016-06-19 18:01:34
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 13:04, cef pisze:

    > A silnik się zużywa bardziej jak pracuje odciążony
    > (bez paliwa tylko się kręci) czy jak po wciśnięciu sprzęgła
    > pracuje na biegu jałowym żeby podtrzymać obroty?

    Obstawiam że zadałeś mu za trudne pytanie....

  • 84. Data: 2016-06-19 20:20:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-06-19 o 18:01, Cavallino pisze:

    > No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90,
    > niż z koniecznością zmiany biegu.
    > A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

    Zdecydowanie nie wiesz a dodatkowo nie odróżniasz hamowania bywa że
    ostrego z przyhamowaniem.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2016-06-19 21:18:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90,
    > niż z koniecznością zmiany biegu.
    > A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

    Dokłanie tak.
    Jak ktoś chce hamować, to hamuje - hamulcem.
    Jak trzeba zmienić bieg, to zmienia się bieg - sprzęgłem i lewarkiem.

    Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
    niebezpieczne.
    Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać.

  • 86. Data: 2016-06-19 21:26:37
    Temat: Re: Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Cóż za idiotyczna odpowiedz...
    > ---
    > Przerosła ?

    pa...
    ---
    Tato, nie rób nam tego

  • 87. Data: 2016-06-19 22:01:32
    Od: Czesław <m...@d...kd>

> [...]
    > niebezpieczne.
    > Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać.

    To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
    sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
    Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

  • 88. Data: 2016-06-19 22:07:35
    Od: Czesław <m...@d...kd>

    Użytkownik "Czesław" <m...@d...kd> napisał w wiadomości

    > To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
    > sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
    > Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

    Chodzi o hamowanie również hamulcem nożnym, a nie hamowanie tylko silnikiem.

  • 89. Data: 2016-06-19 22:19:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Czesław,

    Sunday, June 19, 2016, 10:01:32 PM, you wrote:

    [...]

    > To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
    > sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
    > Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

    A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty
    silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie
    boi). Po prostu naciskasz hamulec.

    Jak zrobiłeś prawo jazdy, skoro takie rzeczy stanowią dla Ciebie
    problem?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2016-06-19 22:21:19
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 18 Jun 2016 20:09:46 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >W dzisiejszych czasach taka złota fucha gdzie siedzisz we czterech i
    >przez 70% czasu antenowego czekasz na samochody to malinka.

    No popacz Pan, a nowe SKP powstają dalej. A ponoć to taki niedochodowy
    biznes jest, i jeszcze kilka baniek na start trzeba włożyć.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06