  • 111. Data: 2016-06-26 22:11:22
    Temat: Re: Jak operować sprzęgłem ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.06.2016 16:37, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nie zatrzymuje się :-P Pisałem o automacie.

    Aaa. Czyli automaty mają nadpierwszeństwo na światłach;)

    Shrek

  • 112. Data: 2016-06-27 10:19:46
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo
    >jazdy?
    >
    >2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za
    >samochód?

    Avensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V
    biegu.
    Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy
    zabraknie.

    Buniek

  • 113. Data: 2016-06-28 17:07:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BUNIEK,

    Monday, June 27, 2016, 10:19:46 AM, you wrote:

    > Avensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V
    > biegu.
    > Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy
    > zabraknie.

    Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
    ograniczniku obrotów (jeśli mają).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 114. Data: 2016-06-28 19:26:31
    Od: <3...@3...192631.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
    > ograniczniku obrotów (jeśli mają).

    200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.

    Lancer 1.8 / 143 koniki

    --
    'Tom N'

  • 115. Data: 2016-06-28 19:37:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote:

    > 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.
    > Lancer 1.8 / 143 koniki

    200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 116. Data: 2016-06-28 19:42:08
    Od: <2...@7...194208.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)

    Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)

    --
    'Tom N'

  • 117. Data: 2016-06-28 20:28:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote:

    > Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)

    Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po
    jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni
    biegów i od oporów (głównie powietrza)

    Shrek

  • 118. Data: 2016-06-28 20:41:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Tuesday, June 28, 2016, 7:42:08 PM, you wrote:

    > Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)

    Dokładnie :)

    Przesiadam się czasem na C4 żony - 19kg na 1 KM - bolesne :( Ale ma
    klimę i tempomat. No i pali 2l/100km mniej od Lanosa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 119. Data: 2016-06-28 20:54:29
    Od: <6...@2...205429.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po
    > jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni
    > biegów i od oporów (głównie powietrza)

    No jeżeli tak do tematu chcesz podejśc, to Vmax jest określone przez
    producenta w ulotce, razem z przełożeniami, a współczynik cx tez jest znany

    Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i
    spróbować w skończonym czasie osiągnąć Vmax -- nie zamkniesz (nie dojdziesz
    do odcinki), o tym z Romanem dyskutujemy :D

    --
    'Tom N'

  • 120. Data: 2016-06-28 21:48:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.06.2016 20:54, (Tom N) wrote:

    > Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i
    > spróbować w skończonym czasie osiągnąć Vmax -- nie zamkniesz (nie dojdziesz
    > do odcinki), o tym z Romanem dyskutujemy :D

    No właśnie mam wątpliwości - jak będę miał odpowiednio długą prostą to
    czy na pewno nie dojdę do tej samej Vmax? (na ostatnim biegu i tak
    pewnie nie dojdę do odcinki).

    Shrek