  • 71. Data: 2016-06-19 12:00:19
    Temat: Re: Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Cóż za idiotyczna odpowiedz...
    > ---
    > Przerosła ?

    pa...

  • 72. Data: 2016-06-19 12:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Oni to odbierają jako brak szacunku, że pojechał z marszu i nawet
    > świateł nie chciało mu się obejrzeć.
    >
    > Kiedyś 1998r chyba miałem przecięty kabel przy klapie i tablica nie
    > świeciła to tak mnie opierdolił aż mi poszło w pięty.

    W 98 roku to jeszcze mogli miec po prlowskie przyzwyczajenia...
    Ale w 2015..?

  • 73. Data: 2016-06-19 12:05:43
    Temat: Re: Jak operować sprzęgłem ?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:

    > Jak operować sprzęgłem podczas normalnego
    > (nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ?

    Naprawdę nie wiesz?
    No to też prawka nie powinieneś mieć.

    Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy
    zamierzasz się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło.

  • 74. Data: 2016-06-19 12:20:31
    Temat: Re: hamuje silnikiem.
    Od: Czesław <m...@d...kd>

    > Ale po co?
    > Chciałbyś kupić auto po kimś takim?
    > To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go źle
    > nauczył.

    Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
    bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika
    i skrzyni biegów. Wolę wymienić szczęki hamulcowe
    niz remontować silnik i skrzynię biegów.

  • 75. Data: 2016-06-19 12:24:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze:

    > Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
    > bo wtedy hamuje silnikiem.

    ROTFL !!!!
    Zdjęcie nogi z gazu też Twoim zdaniem powinno zawsze skutkować
    wciśnięciem sprzęgła?

    Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy.
    Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz.

  • 76. Data: 2016-06-19 12:36:37
    Od: Czesław <m...@d...kd>

> [...]
    > sprzęgła?
    >
    > Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy.
    > Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz.

    Nie pisałem o zdjęciu nogi z gazu,
    bylo o hamowaniu hamulcem.
    Chcesz dyskutować to odnies się do tego co napisałem.

  • 77. Data: 2016-06-19 12:40:16
    Od: Czesław <m...@d...kd>

    > Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy zamierzasz
    > się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło.

    Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg, więc
    użycie sprzęgła jak najbardziej uzasadnione.
    Nie będę czekał aż silnik zacznie szarpać.

  • 78. Data: 2016-06-19 13:04:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze:

    > Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
    > bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika
    > i skrzyni biegów.

    A silnik się zużywa bardziej jak pracuje odciążony
    (bez paliwa tylko się kręci) czy jak po wciśnięciu sprzęgła
    pracuje na biegu jałowym żeby podtrzymać obroty?

  • 79. Data: 2016-06-19 13:05:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.06.2016 22:45, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Na kilkudziesięciu metrach, to się hamuje ze 100-200.

    Ze 100 to te kilkadziesiąt to 99, a i to nie zawsze. Z 200, to duuuużo
    dalej.

    > No właśnie - skąd twoje założenie, że chciałbym zwiększenia odległości
    > do kilkudziesięciu metrów?

    No powiedzmy że rozsądnym kompromisem jest, że nikt się nie zatrzymuje w
    miejscu (co nie zawsze jest prawdą, bo sam może i się nie zatrzymuje,
    ale już pas zaraz przed przeszkodą potrafi zmienić, z kierunkiem w
    momencie skręcenia kierownicy, albo i bez kierunku - wtedy przeszkoda
    pojawia się jakby zahamowała do zera w miejscu, ale załóżmy kompromis,
    nie paranoję).

    Rozsądnie też założyć, że "miejska" prędkość to 70km/h, bo tyle się jeździ.

    I teraz ile powinieneś za poprzednikiem jechać?

    Wersja paranoid, to droga hamowania - z czasem reakcji to z 70 wysokie
    kilkadziesiąt metrów. - nie realne.

    Wersja bodajże by Sobiesław Zasada - dwie sekundy - 70km/h to z grubsza
    20m/s - czterdziści metrów - rozumiem, ze też nie.

    Wersja minimum, czyli zakładam, że on ma takie same hamaluce jak ja,
    więc w zasadzie wystarczy czas reakcji, żeby go w dupę w normalnej
    sytuacji nie pocałować. Różnie się ocenia, ale powiedzmy 1 sekunda -
    wychodzi 20 metrów...

    Generalnie w mieście jeżdzi się tak, że czasu na pełne hamowanie w
    dystansie za poprzednikiem nie ma prawie nigdy, a jak poprzednik depnie
    bez powodu po hamulcach, to można mówić o dużym szczęściu, jak nic się
    nie stanie. Taka jest smutna prawda i mówienie o tym, że przecież
    następnik ma obowiązek "zachowania bezpiecznego odstępu" jest po prostu
    naginaniem rzeczywistości - ani on, ani ty nie utrzymujecie takiego. Po
    prostu się udaje, bo jednak z zasady ludzie nie stają dęba, bo i po co.

    Shrek

  • 80. Data: 2016-06-19 13:10:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.06.2016 21:44, Marek wrote:

    > Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
    > bardziej gwaltownemu?

    Myślę, że nie chodzi o awaryjne hamowanie, a o końcowy etap. Mi zdarzyło
    się dwa razy - raz chciałem wjechać na półsprzęgle w miejsce parkingowe
    i zrobiłem wszystkim zbiórkę "na pasach", drugim razem cciałem zjechać z
    drogi karetce w korku i też kurwa chciałem to zrobić na półsprzęgle.
    Dlaczego - nie mam pojęcia;) Wolę sobie tych kurew nie wyobrażać:P

    Shrek