eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowagwarancja,rekojmia... › Re: gwarancja,rekojmia...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: gwarancja,rekojmia...
    Date: Wed, 3 Feb 2010 19:01:34 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <hkcdlf$1eb$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hkc1lh$1vi$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkc42s$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <hkcb4i$ice$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: swdoris.vivaldiego.wroclaw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-1"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1265220079 1483 195.22.97.198 (3 Feb 2010 18:01:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Feb 2010 18:01:19 +0000 (UTC)
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    In-Reply-To: <hkcb4i$ice$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-User: dariusz.gasior
    X-EsetScannerBuild: 6524
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:847038
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    > Z tytulu "niezgodnosci towaru z umowa" mozna zadac jedynie wymiany towaru
    > albo zwrotu kasy, nie naprawy.

    Bzdura, vide: art. 8 p. 1 ustawy "o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej..." z 27 lipca 2002r. (Dz.U. nr 141, poz 1176 wraz z
    pozniejszymi zmianami).
    Mozesz zadac TYLKO doprowadzenia do stanu zgodnego z umowa przez:
    nieodplatna naprawe albo wymiane na nowy (i to Ty decydujesz co wybierasz).
    Zwrotu kasy mozesz domagac sie tylko w szczegolnych przypadkach, vide art. 8
    p. 4 wczesniej przytoczonej ustawy.

    > A tak na logike - skoro jest to roszczenie wobec sprzedawcy, to
    > sprzedawca zwykle nie naprawia towaru.

    Nie bierz nigdy prawa "na logike". A zwlaszcza jak nie znasz przepisow.

    > Najskuteczniej jest zwrócic sie o pomoc do swojego Powiatowego badz
    > Miejskiego Rzecznika Konsumetów, ewentualnie Inspekcji Handlowej badz
    > Federacji Konsumentów.

    Z autopsji:
    Rzecznika Konsumentow radze sobie darowac, a Federacja Konsumentow to juz na
    pewno szkoda zawracac sobie glowe. Najlepiej od razu do PIH (Inspekcji
    Handlowej), bo gdyby sprzedawca stanal okoniem i nie chcial uznac Twoich
    roszczen, to zanim pojdziesz do sadu, mozesz zwrocic sie do sadu polubownego
    (wlasnie przy PIHu). Co zwykle daje niezle wyniki.

    > Fora dyskusyjne sa pelne dyskusji a nie rozwiazan.

    No tak - ja mowie o konkretnym rozwiazaniu, a Ty dyskutujesz nie bardzo sie
    orientujac w temacie.

    > Ale tylko wtedy gdy klient kupil towar jako osoba fizyczna a nie
    > przedsiebiorca.
    Przeciez od tego zaczalem swoja odpowiedz, w skrocie: firma - rekojmia 1
    rok, konsument - niezgodnosc towaru z umowa 2 lata.

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior


    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4832 (20100203) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: